سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

فندرسکی

فندرسکی


بِه مَن مِرسی چِشماته واکِن غِربَتی دِختَر
جانِ من فقط مَنِه نِگـــــاه کِن غِربَتی دِختَر

خِشــــگِل تَر ازمن یا خِش صِداتر،میَنِ بچها
اگه تِه دیدی اونِه رَهـــــــا کِن غِربَتی دِختَر

عشق ِمن تِه ای درد ِمن تِه ای با نِگاه خِدت
این دل ِمـــــــــار ِزودی دِوا کِن غِربَتی دِختَر

شیشهءدِلَم از دوری تِه گـــَردِ غَـــــم گِرفت
تِه بیا و زود شیشه را هـــا کِن غِربَتی دِختَر

هر کی مِر ِسِه مِگِه تِه چِــره داماد نِمِشی؟
بیا تِه تِــــــــــمام چُونِ چِرا کِن غِربَتی دِختَر

نَنَمِه مَینی اگه تِه مِخوای عارُوسش بِشی؟
تَرک ِ جِهزه و تَرک طِـــــــــلا کُن غِربَتی دِختَر

رُو تُو نِشــستی اگه دِختَرا شِمِشــکِت ز ِدان
نام ِنامِز ِت ِمَنِ صِــــــــداکُن کُن غِربَتی دِختَر

میَن ِ پِنبـــــــــا یا کِه شالیــــــــــــا تَنا دَبُودی
مَنِه تِه دیدی خِــــداخِــــــــداکِن غِربَتی دِختَر

شِعرَم بَـــــبَین مِثِـه خِـــدَمه مَـریض مَــریض
تِه بیــــــا پیشَـم مار ِشِــفا کِن غِربَتی دِختَر



بهار79



سعی خواهم کرد درآینده ای نزدیک نسبت به این گویش

ومحل آن توضیح دهم


نظرات 6 + ارسال نظر
پاریس کوچولو عشق من دیزباد ام شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:56 ق.ظ http://www.dizbad38.blogfa.com

کورش جان باگویش محلی خیلی لذت بردم
هرچندکه نوشتنش وقت گیره

ممنون عزیز
آره منم با نوشتن مشکل داشتم برای همین هم
تا حال طول کشید
هنوز نتوانستم از حروف لیریک کمک بکیرم
ممنون

پاریس کوچولو عشق من دیزباد ام شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:04 ق.ظ http://www.dizbad38.blogfa.com

راستی کوروش من چندسالته من ازوبلاگم معلومه از ادرسش

کلا منخودم بالهجه محلی اختلات منوم یعنی جاییکه
که لازم باشه میشه لطفا یک شماره تماس برام بزاری
ممنونت میشم میوم گوفتنیهای گرمت دیشته بشم

من متولد 1342هستم
شماره هم چشم بزودی در وبت قرار خواهم داد
ممنون

لیدا شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:27 ب.ظ http://laaeek.blogfa.com

خوندنش سخت بود و فهمیدنش ولی خوندم و فهمیدم بسیار

زیبا .احیانآ زبان لری نبود؟ هه

نه لیدا جان
همان زبان و گویش فندرسکی بود

ممنون

آناهید دوشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ق.ظ http://mihaniazad3.blogfa.com

درود دوست خوبم. خیلی شعر با مزه و گویش جالبی بود. حتما بعدا بیشتر دربارش بگو.
من آپم. امیدوارم مثل همیشه با حضورت خوشحالم کنی. منتظرم.

ممنون آمدم با دستی پر

s@rv سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:27 ب.ظ http://sarvenaz.blogsky.com/

سلام کورش عزیز. ممنون که بار دیگر بزرگی کردی وبه ما سرزدید.البته متوجه دومسرع شعر کنایه آمیزتان تشدم .من چند روز تهران بودم وامروز صبح برگشتم.
برات شادی آرزو دارم

در وبت پاسخ گفتم عزیز

فندرسکی پنج‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:35 ب.ظ

برار ته برا فندرسکی؟؟؟ منم بچه فندرسکم دمت گرم خیلی قشنگ بود

سلام برار
اره منم فندرسکیم

خش آمدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد