سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

دلتنگی(۱۲)



دلم تنگه زدام ودد گریزان

هم از گله،زگرگ وشیروچوپان

چه فرقی می کند بر دلفسرده

چه تهران و چه کرمان وخراسان؟

۸/۱۱/۸۹
نظرات 32 + ارسال نظر
احسان پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:49 ب.ظ http://gard-e-javid.mihanblog.com

درود به دوست گرانمایه
با نوشته جدیدی به روزم.
سپندار مذگان ایرانی یا ولنتاین فرنگی
منتظر حضور گرمتان هستیم

بدرود

درود بر تو احسان عزیز
سپاسگذار از اطلاع رسانی ات مهربان

میلاد پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:28 ب.ظ http://chashmanekhamush.blog sky.com

تا اونجا که من می دونم فرقی نداره!!
چه شده رفیق؟

سلام میلاد جان
رسیدنت بخیر عزیز
دمدمی مزاجی مهربان خیالی نیست

پرنیان پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:15 ب.ظ http://fathebagh.blogsky.com

من هم همینطور!‌

اصلا برای دشمنانم
چنین حال گذرایم را نمی خواهم

همیشه شاد باشی و سربلند پرنیان عزیز

ویس پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:18 ب.ظ http://lahzehayenab.blogsky.com

والله که شهر بی تو مرا حبس می شود/آوارگی و کوه و بیابانم ارزوست

باز هم دست مریزاد ویس مهربان
ممنون همیشگی

توحید پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:46 ب.ظ

درود بر استاد ...

گل گفتی استاد ... واقعا چه فرقی میکنه .... ؟؟؟!!!!

شاید تهران و کرمان خراسان نتوانند دلفسرده ای را درمان کنند .... ولی به نظرم گرگان این دل ما را میتواند درمان کند ...

به امید دیدار استاد ....


درود بر توحید مهربان
ترنم پنجه های طلائیت میتواند گرگان را گلستان عالم کند
ما که لحظه شماری می کنیم
لحظه ی دیدار نزدیکست؟

آناهید پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ب.ظ http://www.persianbastan.tk

درود به تو بزرگوار.....متاسفانه حال و هوای نت اومدن رو ندارم...سبک شم حتما شعرای زیباتونو میخونم[گل]

درود بر تو آناهید عزیز
نبینمت که مکدر باشی و افسرده
چشم رنجه ات همیشه باعث دلگرمی بوده و هست
امید که سرحال باشی همیشه

فریناز پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

سلام استادمهربون
میگم این تاریخش چرا واسه فرداست؟!!!
یعنی شما تازه فردا این رو میسرایید؟

البته ببخشیدا...بدجوری درگیرمون کرد

ولی شعر جالبی بود...

سلام فریناز عزیز و مهربان
راستش ساعتی پیش متوجه شدم که فردا رو میشه تا ظهر خوابید

تاریخ اولش رو 10زده بودم
یعنی بازم اشتباه کرده ام

شما به بزرگواری خودتون ببخشید.

ممنونم از مهر همیشگیت نازنین

اردشیر بابکان پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ب.ظ http://avestaariyo2.blogfa.com

درود بر شما دوست عزیز
من در وبلاگم مطلب کوتاهی درباره جایگاه زن در دین زرتشت نوشتم لطفا" اگر علاقه دارید آن مطلب را بخوانید و دیدگاهتان را بیان کنید.
با تشکر از شما دوست عزیز

درود بر تو مرد پارسی
سپاس از اطلا رسانیت مهربان

کنگان طنز پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:45 ب.ظ http://kangantanz.blogfa.com

کوروش جان اینروزها خیلی دلت تنگ شده

سلام بر تو مهربان
روزگاره عزیز
کاریش نمیشه کرد

بانوی شرق جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:40 ق.ظ http://www.royavash.blogsky.com


بی نظیر تر از گذشته

و تو نیز مهربان تر از همیشه

ممنونم نازنین



فرخ جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:38 ق.ظ http://chakhan-2.blogsky.com

کوروش عزیز یاد این دوبیتی نیما افتادم:
از پس پنجاهی و اندی ز عمر
نعره بر میآیدم از هر رگی
کاش بودم باز دور از هر کسی
چادری و گوسفندی و سگی
ارادت

فرخ جان
براستی که صفای روستاهای آن زمان یوش را تصویر کردی نازنین
که کاش میشد انگونه زیست
ممنون از این احساس زیبائی که القا کردی عزیز

آرمان جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:12 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

کوروش عزیز اون نظر قبلی رو لطفا حذف کنید چون با عجله نوشتم وزنش قولنج گرفت
این دو بیتی هدیه بنده و پاسخی به شعر شماست از من به کوروش سخندان:
بیا کوروش ! میان جمع دوستان
نه گرگ و دام و دد دارد نه چوپان
همــــه یکدل، مصفا، بی ریایند
تمامــــــی دوستدار خاک ایران

به به
خوشحالم که این چند بیت که اگر شعرش بدانیم
باعث شد این چشمه های جوشان غلیان کند

خوشحالم آرمان جان

در سایتی نیز دوست عزیز بنام پوریا هم چنین کرد و گفت

ادامه


دلم تنگ است و عمرم رو به پایان

شدم چون کهریا زرد و پریشان

خدایا میشود بازم ببینم

دوباره سرفرازی را در ایران؟


به همه شما عزیزانم

قندیل جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:47 ق.ظ http://ghandil.blogsky.com

سلام بر استاد گرامی کوروش خان گل !
من اولین بار نیس که میام به وبتون ولی اولین باره که دارم کامنت میزارم !!!
با اجازه لینکتون کردم !
شعرتونم خیلی قشنگ بود آدم و یاد قدیم ندیما میندازه !!(هی جوونی)
.....
+
قالبتون خیلی قشنگه
+
فضای وبتون و اسمتون و لوگوتون فوق پارسی ـ

سلام به روی ماهت نازنین
لطف کردی عزیز
منهم محبتت را بی پاسخ نگذاشتم
لینک شدی با افتخار و ادای وظیفه
چشات خوب می بینه

ممنونم بابت همه مهر و مهربانی هایت

رها جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:26 ب.ظ http://www.ramsina22.blogfa.com

جشن سده:روز 10بهمن ماه
این روز رو بهتون تبریک میگم

با مطلبی در این باره به روزم
و منتظر حضورتون
پیروز و سربلند باشید.

سلام رها جان
درود بر تو
که یاد آور این جشن بزرگ شدی
سپاسگذارم نازنین

حسین.ر جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:00 ب.ظ http://entegham.persianblog.ir

ممنون که سر زدی / دو بی تی جالبی بود/ به نظر من اگر بین کرمان وخراسان هم یک (و) بود وزن بهتری داشت/ سری بزن /منتظرم/

درود بر تو نازنین
درسته عزیز
ویرایش کردم. از اینهمه دقتت سپاسگذار

ندا جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:00 ب.ظ

دو بیتی خیلی ملموسی بود از دیشب شاید واسه دهمین یار خوندم
خیلی خوشم اومد احساس خودم بود

ممنون ندا جان
نمیدان چه حس مشترکی است
بارها متوجه ی آن شده ام
چرایش را نمیدانم

ممنونم از مهر همیشگی
امید که همیشه شاد باشی و سلامت

fatane جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:12 ب.ظ http://rose-sepid.blofga.com

سلام
آپم.

سلام بر تو نازنین
ممنون که خبرم می کنی

ندا جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ب.ظ

؟؟؟؟؟؟؟؟


فریناز شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:06 ق.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

انگاری کسی به اون چیزی که من توجه کرده بودم توچهی نداشته
سلام کورش مهربون...

به یه نتیجه ای رسیدم...
.
.
.
.
.
اینکه اصفهان حلال مشکلاته

سلم فریناز گل و مهربان
لازم شد دوباره بیام و بخوانم
شایدم پریشان حالی حاصله از دلتنگی کار دستم داده باشه

نکنه مارو هم می خوای به سوغاتی مشکلاتمون رو حل کنی
راستی که دلم برای اون بریانی ها تنگ شده



ندا (حرف دل) شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:17 ق.ظ http://nedayeghalbeman.blogfa.com

درود استاد عزیز
شاید فرقی نداشته باشد که سرای جسم کجاست. اما سرای دل اگر خالی از صفا و مهر باشد افسردگی را حتمی است.
دل مهربان شما که مملو از صفا و عشق است. امیدوارم آنقدر از عشق پر باشد که جایی برای افسردگی ها نباشد.
هر جا که دوست باشد دل خوش است...
این حقیر بعد از غیبتی نسبتاً طولانی و بعد از این همه گرفتاری با اجازتون می رم که آپ کنم. حضورتون باعث دلگرمی منه. که اگر شما و دیگر دوستان نباشند قلم یاری نمی کند چرا که دیگر انگیزه ای جز مهر دوستان برای چرخیدن قلم بین انگشتان کوچکم نیست.

درود و هزاران درود بر تو نازنین دل نازک خیال

امیدوارم که دلت به سامان باشد و آرامشی یافته تا هرگز نبینم که حرف دلت را غم همراه باشد و سنگین
که ما دلخوش عاشقانه ها در خرف دل هستیم
که شادی ترانه کند تا لااقل انجا دلتنگی ها را به فراموشی بسپریم

شاد باشی و همیشه به روز

امیر شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:39 ق.ظ http://www.armiya-s.com

درود بر کورش ارجمند

شرمنده که دیر مزاحم شدم........مثل همیشه زیبا بود..... شاد و پیروز باشید.

درود و هزاران درود امیر جان

چشممان به جمالت روشن

تو هروقت بیای قدم بر چشم ما داری نازنین

قندک شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ق.ظ http://ghandakmirza.blogfa.com

سلام و درود بر کوروش جان خوش ذوق وهنر مند
بگو اهواز و یاسوج و لرستان
چه فرقی می کند؟ هرجای ایران !

میرزا جان
درودی هزاران بر تو
بله کجا خوش است ؟
آنجا که دل خوش است
و بلعکس


سیما شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:15 ق.ظ

آتشی بود در این خانه که کاشانه بسوخت
سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت
جانم از آتش مهر رخ جانانه بسوخت
تنم از واسطه دوری دلبر بگداخت
دوش بر من ز سر مهر چو پروانه بسوخت
سوز دل بین که ز بس آتش اشکم دل شمع
چون من از خویش برفتم دل بیگانه بسوخت
آشنایی نه غریب است که دلسوز من است
خانه عقل مرا آتش میخانه بسوخت
خرقه زهد مرا آب خرابات ببرد
همچو لاله جگرم بی می و خمخانه بسوخت
چون پیاله دلم از توبه که کردم بشکست
خرقه از سر به درآورد و به شکرانه بسوخت
ماجرا کم کن و بازآ که مرا مردم چشم
که نخفتیم شب و شمع به افسانه بسوخت

سلام و دورود فراوان به شما

درود بر تو بانوی مهربان و گرامی

چه انتخاب زیبائی
دست مریزاد



باز هم چشم رنجه کنید
قدومتان مبارک


آناهید شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:54 ق.ظ http://www.persianbastan.tk

کوروش جان قربون محبتت...مرسی که همیشه سر میزنی
این شعرت خیلی زیبا بود...خیلیوصف حال ملت ماست

آناهید عزیز و مهربان
امیدوارم که حالی خوش و سلامتی قرین داشته باشی
وقتی یارانم را دلگیر می بینم
دلم می گیرد
چه کنم که با خودم قرار گذاشته ام بجای دادن شعار زبان حالی باشم
نمیدانم شاید هم ناموفق باشم
شاید بگویند زبان درکام کشیده ای و..
ولی دربررسی تاریخی همیشه احوال مردمان را ملاک قرار داده اند

شاید روزی به چنین بیانی نیاز افتتد

ممنونم مهربانم

فریناز شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:35 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

کورش خان شما هم که مانند دوستان با بریون و گز و پولکی مشکلاتتون حل میشه انگار

اومدم الان دعوتتون کنم...امروز بریون داریم اتفاقا

نه منظورم تاریخ بود..آخه باید واسه ی 7 بهمن باشه نه 8 بهمن!!!!
البته جسارت منو واقعا ببخشید...


شما استاد مهربونین واز درک بالاتون زبانزد...

راستی بی شوخی میگم که اصفهان حلال مشکلاته ها

نوش جونت فریناز جان
البته من اصفهان رو عاشقم فقط بخاطر
مسجد عهد عتیقش و بس
اگرچه میدان عباسی هم برام همیشه جذاب است ولی
دلم می خواد سرایدار اون بنای کهن باشم
رفتی اونجا همیشه یاد من باش

تاریخ رو هم 8 کردم رفتم بازار دیدم اون روز 7 بوده دیگه شب بود و 7 هم تمام شده بود
وممنونم که همیشه مهربانانه مواظب خطاهایو هستی
من سالهاست که روز و هفته ها رو هم نمیشمارم

بریونی هم نوش جون و تو خانواده ی گرامی

صادق شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:44 ب.ظ

سلام کوروش جان خوبی
وب جالب داری موفق باشی به من هم سر بزن

دستهایی که محبت می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به اسمان دعا می کنند.(کوروش کبیر )

صادق عزیز

درود بر تو نازنین

ممنون از اینهمه لطف مهربان
ولی آدرس وبت را نداده ای
لطف کرده و دوباره ادرست را محبت کن

لیلی شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:31 ب.ظ http://www.kolbehleily.blogfa.com

سلامی گرم خدمت دوست عزیزم کوروش...

چه غمگینانه به درخت تکیه دادی و نی میزنی...

دنیا تا بوده همین بوده تا باد چنین بادا...

با عکسهایی زیبا به روز هستم... بیا و با دیدن عکسهای کلبه ام کمی آرامش به جان بخر...


تا همیشه شاد باشی...

سلام لیلی جان
خدمت از ماست نازنین
خوش اومدی به کلبه ی ما که تمام درونش خالص و طبیعیه
نی هم در ذاتش حزن است مهربان
ندای دیگه ای بلد نیست مهربان

برو اومدم



پسرآریایی شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:10 ب.ظ http://www.deshne-jonoon.blogfa.com

درود بر شما دوست آریایی
ممنونم ب من سرزدی
منم این جشن باستانی و بزرگ رو ب شما شاد باش میگم
پیروزباشی در پناه اهورامزدا

درود بر تو مرد آریائی پارسا خو
لذت بردم نازنین
من هم سپاسگذارم
که چشم رنجه کردی عزیز

زینب بانو شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:19 ب.ظ

سلام کورش جان
بازم نوشتم هر چند شاید بد
ولی خوشحالم می کنی بیای

سلام بانو
مگه میشه هنرمندی که با دل سروکار داره بد بنویسه
ممنونم عزیز
خوشحالم کردی

◄ ایران من ، ایران تو ، میهن ما شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:12 ب.ظ http://mihanemairan.blogfa.com/

[گل] بنام یگانه دادار همیشه بیدار

[گل] پدر پارسیان کوروش آریایی فرمودند

دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند

◄ استفاده از نام ... غیر پارسی برای این بزرگ مرد تاریخ بشریت

یعنی خیانت به تاریخ و به تاراج رفتن بازمانده میراث کهن ایران

همانطور که خاک میهن عزیزمان در طول تاریخ به تاراج رفت

در زمان حال نیز دستهای پلید داخلی و خارجی هستند که بدنبال تاراج بازمانده

تاریخ،تمدن،میراث و خاک عزیزمان ایران با نام های غیر پارسی میباشد.

◄ بیائید به تاریخ ، تمدن و اصالت خیش بی اندیشم

و ببینیم که بوده ؟ که هستیم ؟؟ که خواهیم بود ؟؟؟


[گل] مجموعه میهن ما ایران
◄ تاریخ
◄ تمدن
◄ آیین ها
◄ فرهنگ ها
◄ هنر
◄ شاعران
◄ دانشمندان
◄ پژوهشگران
◄ شخصیتهای تاریخی
◄ نبردهای تاریخی ایران
◄ اسناد تاریخی ایران
◄ موزه ها ، کاخ ها ، خانه های قدیمی
◄ مکانهای دیدنی
◄ آشپزی
◄ داستان
◄ کدهای جاوا
◄ قالب های رایگان
و ....

◄ ایرانگردی و جهانگردی با پیام عشق صلح و عدالت برای زندگی
www.gpg.blogsky.com

◄ انجمن گروه
www.gpg.blogfa.com


[گل]دعوت نامه برای 10 مهین پرست

با عرض ادب و احترام

هم میهن متاسفانه در ایران هر کس بصورت انفرادی فعالیت میکند

اما ما در تلاش هستم بمرور از دوستان میهن پرستی چون شما دعوت نمایم

تا در یک تارنما فعالیت نمائیم،

ارسال حداقل یک موضوع در هفته از طرف شما کافیست تا بتوانیم نتیجه ی بهتری

جهت معرفی تاریخ و ...میهن عزیزمان در جامعه داخلی و خارجی داشته باشیم.


لذا مجموعه میهن ما ایران به آدرس mihanemairan.blogfa.com راه اندازی گردیده

و در حال برنامه ریزی جهت تبدیل به پایگاه تاریخی ، فرهنگی و هنری و ....

ایرانیان میباشد .

و با هم اندیشی دوستانی چون شما در حال طراحی قالب و انجمن میباشد .

و شما نیز میتوانید هم اکنون به جمع نویسندگان این پایگاه بپیوندید

و موضوعات خود را در مجموعه میهن ما منتشر نمائید .

این فقط نیازمند یک باور است ، باور من و تو


با اعلام آمادگی و ارسال یک ایمیل رمز عبور دریافت نمائید .


بپاخیز تاریخ و تمدن میهن تو را میخواند

پاینده ایران ، سرافراز ایرانی

با سپاس هم میهن

ارادتمند

مسعود طباطبائی جانباز 65% ارتش

[گل]

نیکی یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:14 ق.ظ http://www.virak.blogfa.com

سلام عزیزم
خوبی؟
آپم
خوشحال میشم بیای

سلام نیکی عزیز و مهربان
این منم که سرشار از لذت می شوم
از زمزمه ی اشعرت
برو امدم

آفتاب یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:58 ب.ظ http://aftab54.blogfa.com

توی ده شلمرودحسنی نشسته تنهای تنها

دلش خیلی گرفته و اسیر غمها ست

حسنی نداره تو آسمون حتی یک تک ستاره

حسنی غریب و خسته ... خیلی دلش شکسته

ده شلمرود سوت وکوره ...خونه ها سرد و بی عبوره ...

تنها مونده برای حسنی یک نیلبک روزهای دلتنگی .



سلام و درود
و سپاس که با این شعر انتخابی که به یادگار گذاشتی
چقدر حرف و سخن نهفته دارد
به جرات می گویم
در نظرات این پست
چون آفتاب درخشیدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد