سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

میبینی آخر عمری


پاسخی به یک دوست

 

می بینی آخر عمری به چه کارا دست زدیم

توی مجلس عزا ما اون کنارا دست زدیم

 

ما عزب اوقلی بودیم، بی خیال ِسفره و نون

آدم و حوا شدیم و آشکارا دست زدیم

 

پشت لب سیاه نبود و دلامون روشن و صاف

تو زمستون سیاه به اون بهارا دست زدیم

 

قد این درخت کاشته، به خدا قد می کشید

همت مردممون، به شاخسارا دست زدیم

 

سی‌اسی کار نبودیم، اما همون روزای خوب

واسهءمردان بد، آن روزگارا دست زدیم

 

سیل اومد جَوُنو برد ،پیر مونم به غم نشست

جاهلی کردیم و پیش، سووگوارا دست زدیم

 

اما حالا که جوون نیستیم و، پا به سن شدیم

واسه جهل جمعمون، به یادگارا دست زدیم

 

ولمون کن بخدا ،با جهلمون مدارا کن

دیگه بس کن که چرا، به این مدارا دست زدیم

 


نظرات 34 + ارسال نظر
آرمان دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ب.ظ

من میمیرم واسه این شعرهای بی پیرایه ات استاد!

بابا به ما هم یاد بده زبون بریزیم تو شعرمون

خدا نکنه عزیز
100 سال عمر کنی به شادی

سعی میکنم ذائقه ی مخاطبینم را در نظر بگیرم آرمان جان

راستی تولد گل باغ زندگیت مبارک

راستی پاسخ سوال در مورد شعر قبل را در پاسخ به فریناز عزیز
می توانی ببینی


راحله دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:48 ب.ظ http://golbarg-paeze.blogfa.com

سلام به بابای مهربونم.
راستییییییییییی...ناراحت که نمیشین من بهتون میگم بابا؟؟؟؟؟؟؟؟
شما نظر لطفتونه که به من دارین.پیشیه ملوسه ولی اطلاعیه اش که ملوسترههههههههه
ببینم شما نمیخواین اطلاعیه بدین
راستی عکساتونو که دیدم خیلی خوشم اومد برام جالب بود....درست همونی که تو ذهنم تجسم کرده بودم.
شما از استان گلستان هستین؟
من یه دوست دارم از رامیان هستش . اسمش خدیجه است ولی من بهش میگم راحله
خیلی دوسش دارم.دختر خیلی خوبیه.
راستی یه بار هم قرار بود عروس گرگانی ها بشم
خب ولی پسره به دلم نشست......اونی که با شما تو عکسه کی هستن؟
پسرتونه؟
خدا حفظش کنه .....خوش قیافه ان
چیییییییییییی....من که چیزی نگفتم
انشاله همیشه موفق و پبروز و شاد باشین

سلام دختر گلم
اطلاعیه رو اول ندیدم
بعد ازدیدن اون ملوس چشمم به اون افتاد
راستی رامیان گفتی

و گرگان هنوز هم سرجاشه یادت باشه

اون هم یک دوست عزیز
که اشنائی مان از نت شروع شد
ولی در جهان واقعی مستدام مانده
شکر

تو هم گلم
شاد باشی و سلامت

قندک دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:03 ب.ظ http://ghandakmirza.blogfa.com

آخ به چاقو دست نزن تیزه جونم
به ذغالا دست نزن جیزه جونم

چشم عزیز
به هیچ جیزی دست نمیزنم

عادله دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:52 ب.ظ http://sokootenili.blogfa.com

سلام وبت رو دوست دارم بهم نیرو میده بیا تبادل کنیم به وبم بیا

سلام بانو
به وبلاگ زیبایت امدم
منتظرم بازهم چشم رنجه کنید

ندا (حرف دل) دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:01 ب.ظ http://nedayeghalbeman.blogfa.com

الهی همیشه باشی تا باشیم.
باشی تا امید ما باشی.
تا آفتاب مهرت همیشه بر ما بتابد.
الهی باشی که بودنت حس زندگیست.
پندهایت آرام جان و نگاهت آبی بر آتش درون است.
الهی باشی تا کوله بار تجربه ات ما را به سلامت راهی سفر زندگی کند.
الهی باشی تا نگاه مهربانت از چشمهای ما دور نشود و گرمی حضورت گرمی بخش روزهای سرد زمستانی ما باشد.
آمین...

ایکاش ائینه ی احساسم
توان بازتاب میداشت

ایکاش



نجوا دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:04 ب.ظ http://www.najvamoviestar.blogfa.com

سلام دوست عزیز
امیدوارم حالتون خوب باشه و همواره در کارهایتان موفق باشید.دوست گرامی می خواستم از اطلاعات شما استفاده کنم و بپرسم که برای آپلود عکس از صفحه ی کامپیوتر برای وبلاگم باید چه کار کنم؟در صورت امکان ممنون می شم راهنماییم کنید

سلام بانو
البته بنده اکابری نت هستم
ولی چون امر فرموده اید
ابتدا یک آپلو سنتر انتخاب کرده به راحتی عضو شده و سپس از انجا عکس را از براوز اپلود می کنید
من چند تا عضو شده ام
ولی این را بهترین دیدم
http://www.persianuser.org/

دورد بر تو نازنین

فریناز دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام کورش خان....
خوبین؟
این بیت آخرش خیلی خیلی خوب بود...آخه هم شوخی بود هم جدی هم همه چیزو حالی کرده بود...

واقعا طبع لطیفی دارین...
تبریک

سلام فریناز عزیز و همیشه مهربان
ممنونم از اینهمه

کاش زبانم الکن نبود در ابراز قدردانی

اهورا دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:11 ب.ظ http://kheradepak2.blogsky.com

به روزم با بلندترین شب من

خادم شایان دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:14 ب.ظ http://jesus0098.wordpress.com

درود خداوند به دوست عزیزم کورش
ممنون از کامنت بسیار زیباتون
با قلبی مالامال از آرامش، درپناه خداوند باشید تا ابد....آمین

هزاران درود بر تو نازنین
ممنونم که اینگونه دلپاک برایم دعا کردی
شاد باشی

دانیال دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:19 ب.ظ http://www.manoto-baham.mihanblog.com

سلام...امروز..بهترم.....حق..با..شماست...قدم...به..چشمانمان..گذارید..زین..پس....فصل....تازه...از...زندگی..من.

درود بر تو که راهی درست برگزیدی
من حقیر ائینه درونم را به تو نمایاندم
و نور درونت هدایت گرت بود

شاد باش و امید وار

بانوی شرق دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:05 ب.ظ http://www.royavash.blogsky.com

چی بگم
.....

بی نظیر بود...

ممنون مهربانی شما عزیزان هستم
همیشه شاد بودنتان را آرزومندم

توحید دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ب.ظ

درود بر استاد بزرگوار ...



بنده ی حقیر نظری ندارم جز اینکه بگم خیلی لذت بردم از خواندن این متن ...


در انتظار دیداری دوباره ...

درود بر یگانه ی پر مهر

تو حضورت به تنهائی همه نظر است
چرا که تائید تو به عنوان یک هنرمند ماهر در موزیک باعث دلگرمی خواهد شد

ما همیشه در انتظار دیداریم و چشم به راه

verza دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:21 ب.ظ

گر رنج پیش آید و گر راحت ای حکیم

نسبت مکن به غیر که این‌ها خدا کند

سلام کوروش

سلام و هزاران درود بر تو مهربان
چشم رنجه کردی عزیز

سپاس گذار مهر بانیت

سیمین محسن نژاد سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ق.ظ http://www.payame2.blogfa.com

سلام
سیل اومد جَوُنو برد ،پیر مونم به غم نشست

جاهلی کردیم و پیش، سووگوارا دست زدیم
اختیار دارید پیری کدومه ؟شما تازه اول راه هستید.

وای پیش سوگوارها دست زدید حکم اعدام .مکان آتش جهنم.
باور کن جوونی .زوده دم از پیری بزنید هنوز بیست سال راه دارید تا پیری!!!!
جهل کدومه شما استاد عاقلان هستید.

سلام بر بانو ی پر مهر سیمین بانوی گرامی

حکایت نسلی سوخته است
حکایت چه خواستیم و چه شد
پیران زود برف غم بر دل نشسته

بله ما در عزاها دست زدیم و دلسوخته گان و دلسوزان رنجاندیم از غرور پیروزی کاذب
و....

چه فایده عقل فردا را .
عقلا کسانی اند که عقل روز دارند و در اندیشه فردا
که ما نداشتیم

نجوا سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:12 ق.ظ

با عرض سلام از اینکه راهنماییم کردید,یک دنیا ممنونم

سلام نجوای عزیز
راهنمائی نه مهربان که سبک و سیاق خود را در این راه گفتم وبس

محسن نژاد سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:06 ق.ظ

سلام بر شما.
عقل داشتیم معلوم نبود هدایت کننده این پیروزی کاذب کی بود؟ بر ما این زندگی و عزا را تحمیل کردند و سوختیم. امیال و خواسته هایمان سرکوب گشت و هیچ آثاری از شور و حال جوانی ندیدیم.

ممنونم بانو
دقیقا انتظاری که از مخاطبی فرهیخته چون تو انتظار داشتم
بر آورده شد
سپاسگذار مهرت


رها سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:14 ق.ظ

سلام و ممنون ازلطف شما ...

سلام رهاجان
چشم رنجه کردی عزیز
بازم از این کارها کن
خوشحال می شوم

اهورا سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:50 ب.ظ http://kheradepak2.blogsky.com

با مردم ایران زمین به روزم

راحله سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:44 ب.ظ http://golbarg-paeze.blogfa.com

سلام بابا کوروش مهربون
مرسی که اومدی به جشنمون....... و ممنون از تبریکتون
واقعا ارزش جشن گرفتن رو داره .......دوسش دارم ولی خودش نمیدونه
یعنی هیچ وقت جرات نکردم حرف دلمو بهش بزنم ..... میترسم از دستش بدم
ولی اون آقایی که تو عکسه به جای دوست خیلی بشتر بهش میخوره پسرتون باشهههههههههه
آخه خیلی شبیه شماستتتتتتتتتت
چرا به رامین رو با تاسف نوشته بودین؟
گرگان یعنی چی هنوز پا برجاست ؟
مگه قرار بوده نباشهههههههه
من همیشه منتظر بابا کوروش مهربونم هستممممممم
موفق باشید و پیروز و سربلند

سلام گلم
راحله ی مهربون
خوبی عزیز؟
در اینطور مواقع نمیدونم چی بگم عزیز از یکسو سنت که زشت میداند چنین حرکتی رو و تا حدودی هم درست می گوید
برای همین رفتارهاست که پسرهای نسل جدید اکثرا زود فاصله میگیرند
و عشق دخترارو جدی نمی گیرند
و از سویی هم عشق بی منطق است

گرگان هم همچون همه جای ایران. فردا عازم تهرانم که هرگز تفاوتی شاید نباشد
شاید تکرار رو اونجا هم داشته باشم
جواب رامین هم حتما در سوال بوده

امیدوارم عزیز هرچه می خوای به ان برسی که میدانم نیکخواه و سزاوار
نیکی هستی

فرخ سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:40 ب.ظ http://chakhan-2.blogsky.com

تو که جاهل نبودی عزیز دل سخت نگیر
منم اونجاها بودم ُ با هم به گلها دست زدیم
کوروش عزیز من به بودنم در اون روزها که همه دنبال آزادی بودند افتخار میکنم ... ما نوجوونهای اون دوره حتی این جگر و شهامت رو داشتیم تا لج کنیم سر به سر نیروهای حکومتی بذاریم. شعرت خیلی زیباست ... خیلی
اما بنظرم رگه هایی از ندامت در اون وجود داره ... نه تو نباید نادم باشی ... نباید کسی ما رو ملامت کنه . ما اون موقع کاری رو کردیم که دلمون میخواست . شهامتش رو داشتیم و جا نزدیم . کسی نباید ما رو برای جوونی کردنهامون مواخذه بکنه . همه جوونها در دوران خودشون این حق رو دارند .

درود بر فرخ عزیز
درست گفتی .بله رگه های از ندامت اما نه بر عمل که بازتابش
خرزهره ای که روئید
بر باغبانی که خوابش برده بود
و....

ممنونم که همچون همیشه فرهیختگیت را افتاب مهر کردی بر این دشت
بی سرور

شاد باشی و بالنده

میهن ما سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:16 ب.ظ http://mihanema.blogfa.com

[گل] بنام یگانه دادار همیشه بیدار

[گل] پدر پارسیان کوروش آریایی فرمودند:

دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند

√ استفاده از نام ... غیر پارسی برای این بزرگ مرد تاریخ بشریت یعنی خیانت

به تاریخ و به تاراج رفتن بازمانده میراث کهن ایران همانطور که خاک میهن عزیزمان

در طول تاریخ به تاراج رفت.

√ بیائید به تاریخ ، تمدن و اصالت خیش بی اندیشم

و ببینیم که بوده ؟ که هستیم ؟؟ که خواهیم بود ؟؟؟


تارنما میهن ما

√ تاریخ
√ تمدن
√ آیین ها
√ فرهنگ ها
√ هنر
√ شاعران
√ دانشمندان
√ پژوهشگران
√ شخصیتهای تاریخی
√ نبردهای تاریخ ایران
√ اسناد تاریخی ایران
√ موزه ها
√ کاخ ها
√ خانه های قدیمی
√ مکانهای دیدنی
√ آشپزی
√ داستانها
√ کدهای جاوا
√ قالب های رایگان
√ ایرانگردی و جهانگردی با پیام عشق صلح و عدالت برای زندگی
و ....

[گل] دعوت نامه برای 10 مهین پرستان

با عرض ادب و احترام هم میهن

متاسفانه در ایران هر کس بصورت انفرادی فعالیت میکند

اما میهن ما در تلاش میباشد بمرور از دوستان میهن پرستی چون شما دعوت نماید

تا در یک تارنما فعالیت نمائیم ،

ارسال حداقل یک موضوع در هفته از طرف شما کافیست تا بتوانیم نتیجه ی بهتری

جهت معرفی تاریخ و .... میهن عزیزمان در جامعه داخلی و خارجی داشته باشیم .


لذا مجموعه میهن ما با هم اندیشی میهن پرستانی چون شما در حال برنامه ریزی

جهت تبدیل به پایگاه تاریخی ، فرهنگی و هنری و .... ایرانیان میباشد .

متاسفانه بدلیل کمبود قالبهای رایگان و مناسب جهت فعالان میهن پرست تصمیم بر آن گردید تا این ضعف بزرگ توسط هم اندیشان میهن ما با ساخت قالبهای متفاوت برطرف گردد تا میهن پرستان بتوانند از قالبهائی با موضوع میهنی استفاده نمایند که این امر خود میتواند کمک بزرگی به هم نویسان و کاربرانی که در زمینه تاریخ ، فرهنگ ، هنر این مرز و بوم کهن فعالیت مینمایند باشد .
اولین قالب میهن ما طراحی و ارائه گردید ( قسمت برچسبها )


این فقط نیازمند یک باور است ، باور من و تو


بپاخیز تاریخ و تمدن میهن تو را میخواند


√ تا پایان سال 1389 سایت مرکزی گروه فعال میگردد .


پاینده ایران ، سرافراز ایرانی

با سپاس هم میهن

مسعود طباطبائی جانباز 65% ارتش

کهنه سرباز میهن

رها سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:26 ب.ظ http://www.ramsina22.blogfa.com

درود هم وطن ببخشید که دیر به دیر سر میزنم آخه به خاطر درسامه.
سپاس گزارم که به وب من سر میزنید
شعرتون رو خوندم زیبا و دلنشین بود
پیروز و سربلند باشید

درود بر تو رهای عزیز
چرا مهربان
من خوشحال می شوم که می بینم شمایان فکر فردای خود و کشور هستید
دشمن اندیشه چنین نمی خواهد
شاد باشی و سلامت

silent سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:25 ب.ظ http://www.silent.blogsky.com

استاد خیلی خیلی عالی بود


منم آپم

درود بر تو نازنین
لطف د اری عزیز
خوشحالم که توانسته به دل بنشینه
حتما خواهم امد
ولذت شنیدن اثارت را خواهم برد

کنگان طنز سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:24 ب.ظ http://kangantanz.blogfa.com

سلام .زیبا سخن گفته ای

درود بر تو نازنین
ممنون

۱۰۰ سال تنهایی چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:39 ق.ظ http://setareiekhamosh.persianblog.ir/

سلام بر کمال مهربونی و شادمانی
می دونی چیه با هر دل یه مدل جواب میدی من قبطه می خورم خوش به حالت دلی داری هم چون دریا
من هنوز دلم اندازه ی یک موج هم توان نداره
تو بهترینی برای من

سلام دختر گلم
تو لطف داری مهربان
خوشحالم که چنین احساسی داری
تو موجی عالیست
و من را دریا دیدی ممنون . ولی دریا در دل خود بسیار بسیار موج دارد
امواج نا ارام
ولی موجی به سوی ساحلی ارام
به اینهمه از اینهمه سپاس گذارم

مذاب ها چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:16 ق.ظ http://mozabha.blogsky.com

سلام بر برادر ارجمندم....
از مسیر خانه فرخ آمده ام و بر درگاه خانه ات دق الباب میکنم....
میهمانم.....
از آن ناخوانده ها....
صفای خانه ات را احساس کردم....
با خود گفتم خانهء درویش میهمان خوانده و ناخوانده اش یک قرب دارند....
آمدم سلامی کنم برای آمدنهای مکرر آینده ام....

سلام و هزاران درود بر تو نازنین
و فرخ ارجمند
که باعث چشم نوازی من بیسو ی دیده شد تا به جمال فرهیخته ای
چون تو روشن گردد
چرا که باور دارم همراهی اینچنین داشتن
عصای سپیدی است ره گم کرده ای همچون مرا

کیست بر در
که دق الباق می کند؟
کو خود صاحب است و صائب
گو درآید که خانه را قفلی ننهاده ایم
چرا که دیرگاهست شب تاریک و هوا طوفانی
شاید همدمی باشد برای تنهائی من


من گنگ و ماتم ازین خنده های پوچ
زین خاطرات ِ گریزا ن و بیم ناک
از باغ رانده گان به زمین کرده کوچ
لب تشنه گان همه محروم ِ اشک تاک


پائیز 80

پرنیان چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:07 ق.ظ http://fathebagh.blogsky.com

سلام کوروش عزیز
این شعر شما منو برد به سالهای پیش ، خاطرات نوجوانی و روزهائی که الان برایم چقدر غریب شده اند. انگار داستان یک رمانی بوده که خوانده ام نه واقعیت !

سلام بر پرنیان مهربان
بله برای همه ما به خوابی میماند که دیده ایم
خوابی پریش
خوابی اگرچه خوب
ولی
به کسی میمانیم که شب مست و پاتیل افتاده
و صبح از خوابی با سر درد حاصله
بیدار شده است

رمانی واقعی پر از تلخی و شیرینی

قندک چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 ق.ظ http://ghandakmirza.blogfa.com

سلام ودرود
گرچه کدداربودنش الکی می باشد اما این رمزش است
مبارک۸۸پاکش کنید بعدا لطفا

سلام مهربان

پاسخش را دریافت داشتم
ممنون

قندیل چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:53 ب.ظ http://ghandil.blogsky.com

درود بر نسرین عزیز
خوش به حالت که این شکلک ها رو می شناسی
من که یاد نگرفتم
و در استفاده از ان احتیاط میکنم

شاد باشی

آرمان چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:14 ب.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

استاد مهربان نیستش؟
کجاست؟
لازم است از دلتنگی هایمان بگوییم تا سراغی از دل ما نماید؟؟؟

سلام و درود بر آرمان همیشه مهربان
چرا دلتنگی شمایان
لااقل از شادی ها و گشادگی دلهایتان بگوئید که ما را آرمان ارزو این بود و هست

سحر چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:58 ب.ظ http://saharstar1.blogfa.com

سلام حالم خوب نیست اومدم بگم هستم ...

سلام سحر عزیز
چقدر مختصر مبهم
عازم سفرم و تازه امدم به یارانم سری بزنم
سخت کدر شدم
امید که هیچگاه چنین نشوم
شاد باشی

کنگان طنز چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:12 ب.ظ http://kangantanz.blogfa.com

درود بر فرند ایران

درود بر سید عزیز
شاد باشی سربلند

میترا پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:17 ق.ظ

منم ابرازه وجود میکنم و خوب نیستم منم

میترا جان
مگر به بهانه ی دیدن بعضی عکس ها و جاها و... یاد ما هم باشی
و به ما سری بزنی


silent پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:16 ق.ظ http://www.silent.blogsky.com

بله درسته یه پست جدید گذاشتم که فونتش بهتره

رنگ قبلیم عوض کردم

درود بر تو نازنین
زحمت توضیح رو هرگز نمی خواستم برایت داشته باشم
در هرصورت سپاس از مهرت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد