سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

این توشه ی سفر


امدم و امد

از دهلیزهای رنج

از قطب های یخ

لبها به لب ماسیده

همچون خطوطی

موازی

پیوند  خورده

در انقطاع شکستن هنجار


(ترسی اگر نشست

فرهاد خفته بود

هرگز ستون نمیشد

عشق را بی ستونی دگر)


می بینم اینک

خورشید را

درخشنده

تابناک

در آسمان شب

ازقطب آمده را مقصد

نصف النهار عشق


دارم تولدی دگر

یا زایشی دگر

ندانم

کز بطن خویش

احساس دیگری پرواز می کند


فردا طلوع را

سوزنده و غروب

از کوههای یخ زده

شاهد شده بگوئید:

این شاعر مسافر

هذیان نمی گفت

او عشق را

فریاد کرده بود


دنیا

زیر و زبر

هم باژگونه

درداده او ندا

پیغامبر شده

در آخرالزمان


نظرات 41 + ارسال نظر
۱۰۰ سال تنهایی شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:18 ب.ظ http://setareiekhamosh.persianblog.ir/

سلام الان که دارم این نظرو می نویسم تا چند ۳۰ دقیقه ی دیگر باید بر سر کلاس ریاضی باشم وای این استادمون مسئله هارو عین اب خوردن حل می کنه خوش به حالش بهش حسودیم میشه
کاش مسئله ی زندگی من هم جوابی داشت ؟؟؟

دخترم فاطی جان
از قدیم گفته اند کار نیکو کردن از پر کردن است
اونیز چون تو بود
تو اگر با ریاضی آشتی داشته باشی
اینهمه برایت سخت و ناشیرین نمی شود
مهربانه نگاه کن
تا دریچه ها را رنگ رنگ زیبائی هایش را به رویت بگشاید
راستی شعر را چگونه دیدی؟؟


توحید شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:13 ب.ظ

درود بر استاد بزرگوار ...

فوق العاده بود استاد ...

مخصوصا اشاره ها و تشبیه ها ...

کاش ما هم مثل شما میتوانستیم با همچین نگرشی دنیا را ببینیم ...

دختر شما به استاد ریاضی حسودی کرد و ما به شما ...

دست مریزاد و به امید دیدار ...

درود بر یگانه ی مهربان

که من نیز غبطه بر این همه مهر دارم

ودر حسرت داشتن اینهمه مرام

ودر حسرت داشتن پنچه هائی طلائی که به حسادت می کشاندم

خوب میدانم
که تنها کسی که می تواند حس درونی ام را کامل دریافت کند تو هستی و...


مهسا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:03 ب.ظ http://www.mahs4.blogfa.com

سلام.
زیبا بود.مثل همیشه.
ممنون که به من سر زدین

سلام بر تو دختر اریائی

خوش امدی

میترا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ب.ظ

بازم مثل همیشه عالی
واسه اونی که دوسش دارم و واسش مشکل پیش اومده دعا کنید، دعا کنید دعا کنید

سلام میترا جان
خوشحالم که خوشت امد
چشم
امیدوارم هرچه زودتر مشکلش از راهی منطقی و سریع حل شود

اردشیر بابکان شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:27 ب.ظ http://avestaariyo2.blogfa.com

درود بر شما دوست عزیز
من در وبلاگم مطلب کوتاهی درباره دوگانگی منشی(اخلاقی) در دین زرتشت نوشتم لطفا" اگر مایل هستید آن مطلب را بخوانید و دیدگاهتان را بیان کنید.
تا درودی دیگر بدرود[گل]

AM!R شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:19 ب.ظ http://inc.blogfa.com/

سلام کوروش عزیز
امیدوارم تو یه فرصته دیگه سعادت میزبانی شما رو داشته باشم
کوروش جان مثل همیشه همهء خوبیها رو برات آرزو میکنم.

سلام امیر جان
تو مهربانی به خط پایان رسانده ای
همین که به کلبه ی دل راه داده ای مارا بس

کنگان طنز شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:31 ب.ظ http://kangantanz.blogfa.com

درود برکوروش

درود بر تو نازنین

شاد باشی و همیشه شادی افرین


بانوی شرق شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:39 ب.ظ http://www.royavash.blogsky.com

ملموس و دلنشین...


بانوی مهربان درود و سپاس



25 بهمن سوت پایان ولایت ضحاک خامنه ا یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ق.ظ http://www.facebook.com/25bahman

نورچشم وسبز باورم سلام و مرحبای جل جلاله ات باد
قدم رنجه کن و خاک پای خویش را توتیای چشمم ساز و با فیض حضورت درراهپیمایی دوشنبه25 بهمن در تهران ساعت 3 بعدازظهر ازمیدان امام حسین تا میدان آزادی یا دگر شهر و عمارتی که در آن سکنی گزیدی , لبیک گویان به پدران سبزمان ,کروبی و موسوی, سبز وار و ایستاده و غریووار یاری کن.
شجاعت و صلابت ات ستودنی است و هیبت بوسه می زنم برپای و دست ات. خواه برادر و خواهرتهرانی باشی و خواه عزیز بلوچ خواه که نواده شاه شاهان کورش کبیرذوالقرنین,
خواه پیرو علمدار کربلا و دستان قلم شده عباس,
خواه مرام ومذهب ات خلفای راشدین بزرگوار و از مریدان عبدالقادر گیلانی و ابوحنیفه و ابوعبدالله و خواه از دیار سردار جنگل و از تبار آذربایجان, خواه برا کرد و اخوی خو زستانی و کاکه گیلانی.
خواه پیرو بابایادگار و اهل حق و خواه پیرو زبور داود و کتاب مقدس مسیح.
الله اکبر از رادمردی و بزرگ منشی و قدم های علی وار و دست بند سبز گره زذه ات.
راستی عزیزکم اقوام و آشنایان و همسایگان را علی وار گونه خبر کن و همشیره و پدرو مادرت را با خود بیار
باده توفیقت به باری تعالی
شکری فرزند خوانده کروبی

ویس یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:26 ق.ظ

واقعا دنیا در حال دگردیسی است همانطور که گفتید.و باید چتر ها رابست.وباید واژه ها خود باد باشند تا صدای مارا با خود ببرند.وباید دستان بر قدرت باور کنند که این زمان دیگر نمی شود اندیشه ها را گرفت و به زندان برد.

دنیا وارونه را نیاز افتاده تا پیامبری راستین

تا وارونه گوئی کند و نیز نقش اینه باشد

درود بر تو فرهیخته

سحر یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:52 ق.ظ http://saharstar1.blogfa.com

سلام سفر بخیر...
از شعرتون پیداست خیلی خوش گذشته ها!:-)
تشریف بیارید از اون طرفا...

سلام سحر جان
هرجا که یار بود خوش بود هوا
آنجا که یار نیست جهنم است

آرمان یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:50 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

کاش همه عشق را فریاد میکردند
دل ملول شد از این سکوت سرد عشق های آبکی

سلام بر آرمان عزیز

می رود که دیگر زبان الکنم برایت آسان شود و ارتباطی نیز برقرار

خوشحالم نازنینم


مبادا که دل مکدر باشی

شادی زی و سلامت

ندا (حرف دل) یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:48 ق.ظ http://nedayeghalbeman.blogfa.com

درود بر استاد عزیزم
هرچند ظاهرا انتظار ندارید که من حس درونی شما رو کامل دریافت کنم!
اما در حد توان و احساس می فهمم حس درونی شما رو.

مسافر جاده های یخ زده
با توشه ای گرم از عشق
راهی سفری شد
که انتهای جاده اش پر از مهر بود و عشق.
یک نفر آنجا چو خورشیدی تابناک
در آسمان شب!
به انتظار دیدنش نشسته بود.
فرهاد را تو زنده کرده ای، مسافر جاده های یخ زده!

بسیار لذت بردم

درود بر تو بانوی ترانه ی مهربان
چرا که نه
وقتی ما می توانیم به اکتشاف درون دسترسی داشته باشیم
وقتی که ابزار نیز در دسترس است
چرا که نه
حال می ماند که دیگر چه ری و چه روم
چه لیلی و چه ویس
مهم شکستن یخ هاست
وزایشی ازدرون و رسیدن به مکاشفه ای که هنجار شکن است
مسافری که ره افتاد بی کاروان یا تنها
مقصد آرامش دل است و چند صباحی هم شب تاریکی را روشن کردن
فرهاد در ره است
اگرچه خسته .دلشکسته . پیر

درود ی هزار بر تو باد


سیما یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:55 ق.ظ http://eshgheroyaee.blogfa.com



سلام و درود فراوان به مظهر عشق و پاکی

بعد از خوندن احساس زیبای شما نازنین فقط تنها یک چیز میتونم بگم و اونم اینکه که تو دنیای ما ادما پاکی و صداقت وقتی باشه احساس واقعی خودشو نشون میده

می گویند: بتاب!

از بدو دلدادگی تا انتهای سرگشتگی!

و من، مات! تنها در افکار خود سایه روشن می زنم!

می گویند بخوان!

از ابتدای خلقت تا روزهای نیامده!

و من، مبهوت در آشفتگی خود فریاد می زنم!

می گویند: برقص!

از بلندای ناز تا خواهش نیاز!

و من، بی تاب! دوش به دوش پروانه ها دیوانه می شوم!

می گویند: بمان!

از دیروز روز تا فردای شب!

و من…

و من می روم!

که شامگاهان بی روزن به استجابت صبح ننشسته اند!

می روم که آغاز کنم!

از امروز روز تا فردای روزتر!

اما:

آخر بی همسفر که نمی شود پرید!

باید تو باشی تا شوق رسیدن معنا بگیرد!

تو بالهای مرا بگیری و من دستان تو را!

و سرود رفتن و رفتن را تا فرداها در گوش جانم زمزمه کنی!

درود ی از سر سپاس و ارادت بانو
که اینگونه چشم رنجه می کنی و غور که با دلنوشته های من ارتباط برقرار کنی
و با احساسی از سر همراهی شعری در حس مشابه را به من و همراهان
هدیه کنی

ممنونم و برایت ارزوی شادکامی دارم


سیما یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:05 ق.ظ http://eshgheroyaee.blogfa.com

میخواهم برای تو بنویسم
برای تو
امدنت در زندگیم نوید شادیهاست
زندگیست عشق است و شیفتگی
دنیایی از جنون و دلدادگیست
میخواهم برایت بنویسم ای تنهاترینم
می ایی و جای جای قلبم را به تصرف خودت در می اوری
این قلب فقط متعلق به تو خواهد بود
میخواهم برایت بنویسم
وقتی می ایی
در قلبی ساکن خواهی شد
که جز مهر تو مهر دیگری در ان راه نخواهد داشت
وقتی بر قلبم قدم گذاری
همه جای قلبم متعلق به تو خواهد شد
میخواهم برای تو بنویسم
با امدنت قلبم پر از خاطره های شیرین خواهد شد
وقتی بیایی
افتاب نگاهت به زندگانیم روشنایی خواهد بخشید
میخواهم برای تو بنویسم
همه هستیم..همه داشتن و نداشتنم…..

شرمنده می کنی بانو
با دوباره بازگشتت و هدیه ی شعری دیگر

گلها نثار قدمت

گویا شما نیز
احساسی مشترک با این شعر یافته اید

باعث شادی و افتخار من است

باور کنید وقتی می بینم عزیزانم این دلنوشته ها را که حاصل سفری درونی است را اینگونه مورد لطف قرار میدهند و شاعرانه پاسخ میدهند چه لذتی می برم

سپاسگذارم

راحله یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:51 ب.ظ http://golbarg-paeze.blogfa.com

سلام به بابا کوروش مهربونم
باشه بهتون ندا میدم کدوم روخصوصی فرستادم.اصلا میخواین من هر چی میفرستم رو واسه خودتون نگه دارین.
فردا ولنتاینه پیشاپیش بهتون تبریک میگم.
شما هم کادو میگیرین؟
هی داد بیداد کسی نیست به من کادو بدهههه
هیچ کی منو دوست ندارهههههههههه
شوخی بودددددددد
موافق باشید و شاد و پیروز.
کادو گرفتین بهم بگین چی بود ، باشهههههههههه
بای

سلام بر راحله دختر گلم
لطف می کنی عزیز

امید که هر آنچه می خواهی را بی رنج وتعب خدای ایران ارزانیت دارد

وهمچنین امید که می شناختمش و گوشش را می کشیدم تا زیباترین هدیه ها را نثارت کند که تو بهترینی
اگرچه حتما بهترین است که بهترین را طالب است و چنین نیز خواهد کرد

[:S003:

چرا شوخی عزیز شاید من هم هدیه دادم و گرفتم
اگر روز والنتاین ما ایرانیان روز دیگریست
روز عشق واقعی روزی است که عشاق به هم هدیه میدهند
ایکاش عشاق طبیعت پاکیزگی را هدیه میدادند به او

قندیل یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:49 ب.ظ http://ghandil.blogsky.com

رو شعراتون خیلی فکر میکنم تا مفهوم اصلی که مدنظرتون بوده رو بفهمم ....
هم سبکتون خیلی خاص و جالبه و هم مفهوم زیبایی داره !!!
اشکال که نداره هر جاشو که نفهمیدم بپرسم ؟!!!

تو لطف می کنی قندیل جان

من درک بالای مخاطبینم را باور دارم
اگرچه گاه به
مزاح طیبت مرا به پرسش میگیرند را هرگز بی پاسخ نمی گذارم
از آنچه را که لازم آید
در پاسخ دریغ ندارم

ممنون مهرت نازنینم

قندیل یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:55 ب.ظ http://ghandil.blogsky.com

راستی یه چیزی یاد رفت ....
عکس این پستتون و به خصوص پست قبلیتون خیلی قشنگ بود .....
هی .... عکس این پستتونو دیدم یاد جوونیهام افتادم ...
چه دورانی بود !!!!!!!

هرچه می خواهد دل تنگت بگوی عزیز

چشاتون قشنگ میبینه ممنونم



جوونی هات به خوشی و شادی باد

فرخ یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:43 ب.ظ http://chakhan-2.blogsky.com

سلام .. هماره عشق را فریاد کن و بمان و بدرخش

درود بر فرخ عزیز

که همیشه مایه امید است و سرفرازی

تو نیز عشق را عجین زندگی داشته باشی


وبلاگ رسمی دبیرستان آیت اله بهجت یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:50 ب.ظ http://www.team-bahjat.blogfa.com/

سلام خسته نباشیدوبلاگ خوبی دارید امیدوارم همیشه موفق باشیدبه ماهم سری بزنید نظریادتون نره[گل]

سلام عزیز
وب جالبی داشتی
امید که راه درست وبلاگ نویسی را یاد بگیریم

رویای زیبا یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ب.ظ http://www.shaxvan.blogfa.com

سلام دوست من زیبا نوشتی .
اپم کردم منتظر حضور گرمتان هستم

سلام بر تو نازنین
لطف داری عزیز
حتما از مطالب زیبا و رویاییت استفاده می کنم

محسن نژاد دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:39 ق.ظ http://www.payame2.com

سلام بر کوروش بزرگ.
ممنون از حضورتان

درود بانو
وبلاگ زیبای تو با توجه به اینکه دخترانه است
ولی برایم خاطرانگیز است

عادله دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:13 ق.ظ http://SOKOOTENILI.BLOGFA.COM

حتما به اپم بیااااااا ولیتاینه

سلام بر تو عزیز

مبارکتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــباد


قندک دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 ب.ظ http://ghandakmirza.blogfa.com

سلام ودرود. فرمودند :تا بوده چنین بوده و تاهست چنین است

درود بر تو که همیشه قصار و حکیمانه میگوئی

نسیم دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:07 ب.ظ http://purebreath.blogfa.com

این شاعر مسافر هذیان نمی گفت. او عشق را فریاد کرده بود.

هذیان نبود فریاد عشق بود.

مثل همیشه سپاسگزار الطافتون هستم.

درود بر نسیم عزیز

نسیم وار عطر شادی و مهر بر این دشت می باری


نسیم دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:08 ب.ظ http://purebreath.blogfa.com

این شاعر مسافر هذیان نمی گفت. او عشق را فریاد کرده بود.

هذیان نبود فریاد عشق بود.

مثل همیشه سپاسگزار الطافتون هستم.

مهندس چوچولو دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:31 ب.ظ http://www.marde-choochooloo.blogfa.com

سلام
ممنون که وبلاگم سر زدید
این روزای قشنگ رو به شما تبریک میگم
موفق باشید

درود بر مهندس عزیز
خواهش می کنم بارها تصمیم داشتم از مطالبت بهره ور شوم
این توفیق امروز دست داشت

امید که برای تو نیز خوش و شاد باشه عزیز

دوست دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:05 ب.ظ http://www.4all-4all.blogfa.com

پذیرش آنچه اتفاق افتاده است ، نخستین گام در غلبه بر پیامدهای هر بدشانسی است.
سلام دوست من
وب جالبی دارید امیدوارم همیشه سبز و پیروز باشید
به من هم سر بزن و منو از نظرات خبتون مستفید کنید
با سپاس فراوان

درود بر تو دوست خوب و نازنینم
وب تو هم ذقشنگ است و خاطره انگیز
بازم سر بزن شادم می کنی

ممنون از لطفت

سهیل دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ب.ظ http://98sms.rozblog.com

سلام ممنون از نظرت به یادتم رفیق

لطف کردی و داری سهیل عزیز

سوفیا دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:42 ب.ظ http://www.sufiyastory.blogfa.com

شبی دنبال معنایی برای دوست می گشتم
تو بالاتر زهر معنی و من بیهوده می گشتم ...


سلام آقا کوروش....
ممنون که به وبم سر زدین...
خوشحالم کردین...
ولنتاین رو به شما تبریک میگم...
در پناه حقسوفیا

درود و سپاس سوفیای گرامی

شاد باشی و سلامت

راحله دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:29 ب.ظ http://golbarg-paeze.blogfa.com

سلام به بابای مهربون
مرسی از لطفی که به من دارین. شما خودتون خوب هستین که منو خوب میدونید.
البته بگم هاااااااا..........من خوبممممممممممم
آخه گناه داره دلم نمیاد شما گوششو بکشین!!!!!
ژس من از خیر کادو میگذرم تا گوش اون سالم بمونه
خب پس که اینطور کادو دادین و گرفتین!!!!!!
چی بودههههههههه
امروز با بچه های پلیس+۱۰ کلی جشن گرفتیم و خوش بودیم که یکی از میرها زد تو حالمون......میل داده بود به پشتیبان که چرا این دفاتر دارن میل میدن اگه ادامه بدن ما ازشون شکایت میکنیممممم
آخه ما گناههههههههههه داریمممممممم
ولی خبببببببب.....هیچ کی نمیتونه از پس ما بربیااااد
موفق باشید و شااااااااااد

سلام راحله جان
امید که کادو گرفته باشی
برایت آرزوی شادکامی و سلامت دارم

آفتاب دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:12 ب.ظ http://aftab54.blogfa.com/

در قرن های دور
در بستر نوازش یک ساحل غریب
- زیر حباب سبز صنوبرها -
همراه با ترنم خواب آور نسیم
از بوسه های پر عطش آب و آفتاب ،
در لحظه ای که ، شاید
یک مستی مقدس
یک جذبه ، یک خلوص
خورشید و خاک و آب و نسیم و درخت را
در بر گرفته بود ،
موجود ناشناخته ای ، در ضمیر آب
یا روی دامن خزه ای ، در لعاب برگ
یا در شکاف سنگی ،
در عمق چشمه ای ،
از عالمی که هیچ نشان در جهان نداشت ،
پا در جهان گذاشت

فرزند آفتاب و زمین و نسیم و آب
یک ذره بود – اما –
جان بود ، نبض بود . نفس بود .
قلبش به خون سبز طبیعت نمی تپید
نبضش به خون سرخ تر از لاله می جهید

فرزند آفتاب و زمین و نسیم و آب
در قرن های دور
افراشت روی خاک لوای حیات را
تا قرن های بعد
آرد به زیر پر ، همه کائنات را !

آن مستی مقدس
آن لحظه های پر شده از جذبه های پاک
آن اوج ، آن خلوص
هنگام آفرینش یک شعر ،
در من هزار مرتبه تکرار می شود .
ذرات جان من
در بستر تخیل گسترده تا افق
- آن سوی کائنات -
زیر حباب روشن احساس
از جام ناشناخته ای مست می شوند .
دست خیال من
انبوه واژه های شناور را
در بیکرانه ها پیوند می دهد .

آنگاه شعر من
از مشرق محبت ،
چون تاج آفتاب پدیدار می شود .

این است شعر من
با خون تابناک تر از صبح
با تار و پود پاک تر از آب !

این است کودک من و ، هرگز نگویمش
در قرن های بعد ، چنین و چنان شود ،
باشد ، شبی طنین تپش های جان او
با جان دردمندی ، همداستان شود .


درود بر تو
که آفتاب وار
تلولو مهرت بر من و ما تابیدی
همچون همیشه


فرزند آفتاب و زمین و نسیم و آب
یک ذره بود – اما –
جان بود ، نبض بود . نفس بود .
قلبش به خون سبز طبیعت نمی تپید
نبضش به خون سرخ تر از لاله می جهید


دست مریزاد عزیز

زادمهرمهرآفرین پارسی(حسن توکلی رود دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:50 ب.ظ http://www.mehrafrin.blogfa.com

درودبرشماکوروش گرامی.

دوست نازنین!

مهدی اخوان ثالث باآنهمه که ازایران وفردوسی بزرگ و...دم زد،بدانگونه نبودکه می باید.همه واژه هایش بیگانه وهمانندشاملوکه یکی به روشنی به فرهنگ ایران بدمی گفت واین یکی تنهانام ودوستداشتن ایران وفردوسی بزرگ وزرتشت رادرسینه داشت وچه کرد؟؟؟؟

...چرابایدافزونروی(:زیاده روی)کنم؟مگرمن بااخوان ثالث دشمنی دارم؟باورکنیدهربدبختی که برسرفرهنگ وزبان ماآمد،بیشترازدشمن(خواسته یاناخواسته) ازدست همین خودیهاازکهنه وتازه بوده وهست.

...باسپاس ازشما.

درود و سپاس بر تو اریائی
اینکه در تاریخ1400 ساله ما آنچه گذشته است بعد از خروج تازیان حاصل رفتار و کردار خودمان است . بی شک چنین است.
اما من باور دارم که نباید همه را در یک کفه گذاشت
وقتیکه دوقرن سکوت را می خواندم به عظمت فرهنگی و تلاش فرهنگمدارانمان سر تعظیم فرود اوردم
مگر ما از مصر چقدر زیاده داشتیم که آنان همه ی هویت خود را باختند
بله فردوسی بزرک و چون او اندک بودند.
او نیز به روایتی مصون از کاربرد واژه گان تازی نبود
اگر پیشینیانمان را به ملامت کشیم که شعر و مقاله و... را عربی سرودند و نوشتند .کمی از انصاف دور افتاده و نشان از عدم شناخت تاریخ
بله من نیز از شاملوی بزرگ رنجیدم که فردوسی این سالار سخن را به بهانه ی نقد به حقارت خویش معترف شد
ولی خطای اخوان را فقط صرفا به این بهانه که در اشعارش از واژه گان غیر پارسی استفاده کرده را بر نمیتابم و گناهی نا بخشودنی میدانم
چرا که اینان هریک برای این مرز و بوم ماندگارانی اند
اگر ما قدر ندانیم فردا همچون مولانا و بیدل و ... کشوری دیگر از آن خود خواهد کرد
من نیز سپاسگذارم
چو پرده دار به شمشیر میزند همه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

فریناز دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:31 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

سلام کورش مهربون....
چه قدر دلم واسه اینجا تنگ شده بود
من برگشتم با افکاری که میخواستم بهشون برسم...
الان خیلی آروم ترم...
تقریبا خیلی چیزا واسم حل شده یا اینکه رهاشون کردم حل نشدنی ها را....

شما خوبین؟چه قدر آپ کردین...
خب منم به نوبت میخونم و حرف میزنم


امروزو بهتون تبریک میگم همچنین 29 بهمن رو....

شاد وآروم و سرزنده باشین همیشه کورش مهربون


فریناز عزیز
امیدوارم که شاد باشی و بی دغدغه از ناملایماتی که هرروز بر آنها اضافه می شود با تاسف

ممنون از لطفت

هرگاه اسم زیبایت را نظرات نمی بینم بقول یک دوست مکدر می شوم
دوست دارم این مخاطبین مهربانم
دلگویهایم را همیشه بشنوند

بازهم برایت شادی و فراغت از ناملایمات را آرزومندم

میلاد دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:42 ب.ظ http://chashmanekhamush.blogsky.com

انگشت بر دهانم گذاشتی کوروش!!

چرا میلاد جان؟
تعجب و تحیر از چه چیزی؟؟؟

ممنون از مهرحضورت نازنین همراه

سحر دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:20 ب.ظ http://www.saharjegar99.blogfa.com

مرسی که سر زدی من شما رو لینک میکنم شما هم اگر مایل بودی منو با اسم سحر شیطون بلا لینک کن

سحرجان ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام

لطف کردی عزیز
ولی چرا شیطون بلا نازنین؟

من جسارتا هم اطاعت امر کردم و هم از خود مایه گذاشتم
نوشتم

سحر شیطون بلای البته مهربون


امیدوارم پسند افتد

کنگان طنز دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:28 ب.ظ http://kangantannz.blogfa.com

سلام .ولنتاین مبارک

امروز فکر می کردم
ما ایرانیان چقدر دلتنگ شادی هستیم
حتی جشن های دیگران را هم منتظریم
اگرچه خود جشنهای فراموش شده ی بسیاری داریم

مبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارکباد

مرجان دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:28 ب.ظ http://anjomanp10.mihanblog.com

سلام کورش خان.به حال وبلاگت غبطه میخورم..خیلی بازدید کننده داره بر خلاف وبلاگ ما.اینقدر سرمون شلوغه وقتی میرسیم خونه مغزمون تا دوسه ساعت هنگه....همه ی دوستانمو میگم...از هر نقطه ی کشور که رو وبلاگمون کار میکنن..اونطور که دوست دارم وبلاگمون خوب از آب درنمیاد...مطالبتون عالیه.آرزوی یه خوشبختیه بیکران رو برات دارم...

سلام دخترم مرجان عزیز
تو لطف داری مهربان

امیدوارم هیچوقت خسته نبینمت و افکاری نو چون آتشفشانی از ذهن جوانت فواره بار بر بستر نت بنشیند

البته اگرمخاطب را به کارهائی از خود هرچه باشد دعوت کنی
تغییر را خواهی دید

شاد باشی و سلامت


کمند سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:36 ق.ظ http://mojdeyefarvardin.blogfa.com/

یادم باشد هرگاه ارزش زندگی از یادم رفت در چشمان حیوان بی زبانی که به سوی قربانگاه می رود زل بزنم تا به مفهوم بودن پی ببرم

یادم باشد می توان با گوش سپردن به آواز شبانه ی دوره گردی که از سازش عشق می بارد به اسرار عشق پی برد و زنده شد

یادم باشد معجزه قاصدک ها را باور داشته باشم

یادم باشد گره تنهایی و دلتنگی هر کس فقط به دست دل خودش باز می شود

یادم باشد هیچگاه لرزیدن دلم را پنهان نکنم تا تنها نمانم
باپست جدیدمنتظرتونم

برقی از منزل کمند بدرخشید و
چراغ دل روشن شد
دست مریزاد بانو

کوروش سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:31 ق.ظ http://www.parsilegends.blogfa.com

درود و سپاس و براستی چه زیبا گفتید که چه شادیهای فراموش شده ای داریم .... اما وقتی فراموش شده یعنی که دیگر نداریم....
پیروز باشید....

درود بر تو مرد پارسی پارسا خو

لطف داری نازنین

شاد باشی و سلامت

پرنیان سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:53 ب.ظ http://fathebagh.blogsky.com

سلام
این هم فریادی از عشق بود...
امیدوارم همیشه پر انرژی عشق را با صدای بلند فریاد بزنید.

درود بر تو بانوی مهربان

من نیز امیدوارم یاران همراهم را هیچگاه دلتنگ نبینم

شادیت چون وطن جاودان باد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد