سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

قصیده

هراز گاهی به فالی و حالی از گذشته ها دلخوشم. زبان حال امروزم

این شعر سالهای هفتادوسه ام شد


خوش خبر آمد ز در ،قاصد  ِ جانان ِ من

گشته کنون آن صنم، مرغ ِ سلیمان من

مرغ ِ دلم را قفس، عرصهء جولان نبود
بود خَمُش در قفس ،مرغ ِ خوش الحان من

فصل ِ خزان باغ من ،از گُل ِ یادش شِکُفت
وین عجبا در خزان ، رونق بستان ِ من

با لب خندان رسید،گفت که :او می رسد
دولت عشق  آید و آن شه و سلطان ِ من

ترسم از آن روز  ِ خوش ،آیدم آن جان ستان
در بر و از تن رَوَد ،جان  ِ در افغان ِ من

گنبد ِ فیروز ه را عشق ِ من آرد به کف
ماه شب افروز را،بر سر  ِ ایوان ِ من

معجزت عشق بین، قاصد ِ معشوق ِ من
زال ِ مرا شد کنون ،سام ِ نریمان ِ من

چشم از آن طلعتش، نور چو دارد مثل
آمده از چَه برون ، یوسف ِ کنعان ِ من

مَردُم  ِ چشمم نگر ،آب زَنَد راه را
آئینهء شوق شد ، چشمهء باران ِمن

پردهء خورشیدکو ؟  تا نشود پرده در
 شرم زرخساره ام، از پی نقصان ِ من

گشته مرا چون جنون،شهره به بازار ِعشق
گوش ودل و دست وپا،نیست به فرمانِ من

سائل ِحالم بگفت:رنج چه شد؟گفتمش:
رفت به پایان کنون، آن شب ِهجران ِ من

خیزم و زین پس دگر، جام ِ ظفر  سر کشم
چونکه عصا آمد از ،موسی ِ عمران ِ من

بود خروش ِ من از ، دوری ِ آن ماه وش
ماهی در یا و ماه هست خروشان ِ من

ماه ِ دو هفته دلا ، هست نگارم چه باک
کی بتوان دیدنش ، آن مه ِ تابان ِمن

کس نتواند چو او ،در مثل آرد نشان
بر سر  ِ این شرط باد ،کفر و هم ایمان ِ من

گوهر ِ عفت به کف ،جمله فضائل در او
هست چو شیرین دهن ، یار  ِسخندان ِمن

شیر چکد از لب ِ ، آن مه شیرین سخن
خسرو ِ شیرین کنون ،هست هراسان من

سرو به قامت به او ،رشک وحسد می برد
قامت خم گشته اش ،هست ز حرمان ِ من

کاش به پایان رسد،این شب ِدیجور ِمن
خاک ِ بهاران شود ،پشت ِزمستان ِمن

فرق نه روز مرا ست ،با دل ِشام ِ سیاه
:کی زدر آیی بگو ، نور ِ شبستان ِ من؟

ای صنم شید رو ، ای همه تابندگی
بر نفس ِ مرد ه ا م،نک برسان جان ِ من

مرغ ِ سمائی من ،بلبل ِ این مَرغْزار
مرغ و گُل ِ باغ ِ من،ای گُل ِ خندان ِ من

هان دل ودل برده ام،هست مُوَشّع* در این
چامهء خونین ِدل ، نامهء پنهان  ِ من

شعر  ِ من ار شهره  شد، ازهنر عشق شد
شعر ِ منی ، شعر ِ من ،حجت ِ دیوان ِ من


پ ن*
موشع =شاعر در اول یا در میانه حروفی یا کلماتی آرد که چون آن حروف و کلمات را به عین ها و یا به تصحییف هاجمع کنند.بیتی یا مثلی یا نامی و لقبی بیرون آید.
نظرات 24 + ارسال نظر
محبوب یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام کوروش عزیز @};-

خیلی قلم روون و نوشته های زیبایی داری

من با اجازه از طریق سایت p30data با وبلاگتون آشنا شدم، و خیلی از شعرها و نوشته هاتون خوشم اومده

امیدوارم همیشه موفق باشید و قلمتون همیشه رونده باشه

و تو سایت پی سی هم نوشته هاتونو ببینیم

@};-

سلام بر تو محبوب عزیز

چشم رنجه کردی و مرا به افتخار آشنائیت رساندی
ممنونم از حضور گرم و صمیمانه ات
که همه را مدیون نگین عزیزم که احساس مداران سایت را به کلبه ی ای که از دل نوشته ها خشت خشت بر هم نهاده شده بر پا شده
مهمان کرد که خود میزبانانی مهربانند .

سپاس گذار و آرزومند شادیت

علی یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ب.ظ http://www.alieimany.blogfa.com

6.790123401049995.63486562155با سلام.اولا خسته نباشید میگم.مطالب جالبی دارین.بیشترشو خوندم.تبریک میگم.منهم یه وبلاگ درباره مهندسی برق قدرت دارم.یک ماه راش انداختم.بخاطر همین بازدیدش کمه.البته ناگفته نمونه مطالب کامل و جالبی داره.مخصوصا تو آرشیو و موضوعاتش.به درد همه می خوره مخصوصا مهندسین عزیز.من خودم لیسانس برق هستم و این ویلاگ رو جهت تبادل اطلاعات گذاشتم .تونستم تو یک ماه 100 پست خوب و مفید بزارم.اگه وقت کردین و ما رو قابل دونستین یه سری به ما بزنید.اگر هم امکانش هست منو در وبلاگتون لینک کنید تا دیگر عزیزان هم بتونن از مطالب من استفاده کنن.اسم مورد نظرتون هم در نظرات من قرار بدید تا شما رو لینک کنم.به همین راحتی میتونید توی وبلاگتون یه پنجره ای برای رفتن به دنیای برق برای مخاطباتون از هر قشری ایجاد کنید.ممنون میشم منو با اسم مهندسی برق قدرت لینک کنید.ممنون
www.alieimany.blogfa.com

با سلام مهندس عزیز

شما را به نام خواسته لینک می کنم

هم به نوعی هم شهری هستی و هم بی راه هم نیست که


مهندسین را آشتی با ادبیات
و مخاطبین من را رفع نیاز از تخصص تو عزیز


ولی یک شرط دارم

و آنهم من دوست دارم مخاطبینم فقط لینک نباشد
چرا که عزیزان هم پیوند من را اگر بیشتر جستجو کنی
متوجه خواهی شد که در غم و شادی هم شریکیم
با هم شادیم و با هم غمین

اگر افتخار دهی
در همراهی با همیم
در غیر اینصورت

هر که راه خویش و بار خویش


شادی و سربلندیت را آرزومندم

اگر تمایل داشتی مرا بنام

سخن کوروش

در بین همراهانت قرار ده

کنگان طنز یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:15 ب.ظ http://kangantanz.blogfa.com

سلام .خدا کند دولت عشق همان دولت مهر ورزی نباشد

سلام سید

چقدر زود کلمات بدست ها رنگ می بازند

خدا نکند

اناهیتا یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:15 ب.ظ

سلام استاد

مثل همیشه زیبا

ممنون

سپاس گذارم

این شعر زنده کننده ی خاطره ی سالهای پیش است

باز هم ممنونم عزیز

میترا دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ق.ظ

عرض سلام و ادب بر کوروش کبیر

سلام به روی ماهت میترای عزیز

آرمان دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:00 ق.ظ

استاد! من با این شعرای عاشقانه ات عشق میکنم

چه بلند بود و زیبا
دل که جوانتر باشه شورش بیشتر است

درود بر تو ارمان عاطفه و غشق

میدانم عزیز سلیقه و پسندد بیشتر متمایل به کارهای کلاسیک است

ولی گاه خاطره برای من بر هر قالب و .. ارجعتر است و کشش دارتر

ممنونم مهربانی های شرمنده سازت


پرنیان دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:49 ق.ظ http://fathebagh.blogsky.com

سلام کوروش عزیز
قشنگ بود این شعرتان هم ...

سلام بانو مهر و قلم

ممنون حضورتان

ندا (حرف دل) دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:55 ق.ظ http://nedayeghalbeman.blogfa.com/

من به عشق منتظر بودن
همه صبر و قرارم رفت.
بهارم رفت.
عشقم مرد.
یارم رفت...

درود بر ندای پر احساس ترانه های عاشقانه

ممنون حضور و سپاس از این احساس پاک

شادیت را آرزومندم

آرمان اهورایی دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ق.ظ http://www.beheshtwbastan.blogfa.com

درود بر کوروش گل.از حظورت و نظر گرمت بی نهایت سپاسگذارم.

هزاران درود بر تو عزیز از یاد نرفته

اگرچه کمیاب شده ای

pashmakoo دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ب.ظ http://pashmakoo.blogsky.com

ماه ِ دو هفته دلا ، هست نگارم چه باک
کی بتوان دیدنش ، آن مه ِ تابان ِمن
درود بر استاد بزرگ مثل همیشه قشنگ!
بدرود

درود بر تو راضی جووون نازنین

ممنونم پر مهر
خوشحالم که به دلت نشست.

امید که آرزهای خواستنی ات همیشه برایت
دیدنی باشه


فریناز دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ب.ظ


کاش به پایان رسد،این شب ِدیجور ِمن
خاک ِ بهاران شود ،پشت ِزمستان ِمن

فرق نه روز مرا ست ،با دل ِشام ِ سیاه
:کی زدر آیی بگو ، نور ِ شبستان ِ من؟

؟؟؟؟؟

سلام استاد مهربونم

چه قدر این قسمت بالا رو دوست داشتم

مثل همیشه زیبا و دلنشین و خواندنی ست....

حکم نسیم خنک بهاری را دارد بر درختان ذهن و قلب ما

شاد باشید و روزهاتان سرشار از عشق



شب زنده داری هایم ،مرا مومن عشقت کرده. بااذان بلال چشمانت به خواب میروم.


همیشه از گرمگوئی هایت به وجد میام و وقتی دیر میای
نگران

ممنونم
از این همه مهربانیت





ر ف ی ق دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ب.ظ http://www.khoneyekhiyali.blogsky.com

استاد عزیزم ، چشم به آسمان تو دوخته ام تا شبنم گلبرگ هایم به عشق تو تبخیر شود ، استاد خوشحالم بگویم که من هم در سال 73 چنین احساسی داشتم

درود بر تو رفیق همیشه مهربان
شفیق و همراه
چه اشتراکات جالب و زیبائی را در این دنیای مجازی می بینم
دلنوشته های عزیزان را می خوانم
گوئی خود گفته . یا دوست داشتم
گفته باشم
ممنون هم احساسیت

.. دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:09 ب.ظ


سلام دوست گرامی

لطفا به وبلاگهای زیر هم سر بزنید:
http://shahaab.blogfa.com
http://iranbastannn.blogfa.com
http://www.vandidad1.blogfa.com/
http://organon.blogfa.com/
http://tondar.net
http://zartoshtimosalman.parsiblog.com/


تا نقد شایسته ای نباشد،ستایش ارزنده ای نیز وجود نخواهد داشت.

!!!!!!!!!!!!!!!!!

شکیبا دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:26 ب.ظ http://kavirbienteha.blogsky.com

درود بر شما
شعر خیلی زیبایی بود برای ما استاد گرامی
و برای شما هم خاطره انگیز...

درود بر تو شکیبای عزیز

که با حضورت این ناشکیب اینه ی تنهائی شکیبا می شود


کوروش سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:21 ق.ظ http://www.parsilegends.blogfa.com

درود دوست گرام....
به روز هستم با کمال الملک....
پیروز باشید.

قندک سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ق.ظ http://ghandakmirza.blogfa.com

سلام و درود بر داداش کورش خوش قریحه و خوش ذوق وهنر مند

خیلی خیلی زیبا بود کیف کردم
گشته مرا چون جنون،شهره به بازار ِعشق
گوش ودل و دست وپا،نیست به فرمانِ من

دست مریزاد استاد

درود بر سالار شیرین سخنان
ممنونم برادر
شما همیشه محبت دارید عزیز

گوش و دلمان به مهر شما یاران

که سرشار از انرژی است

مذاب ها سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:36 ق.ظ http://mozabha.blogsky.com

سرو به قامت به او ،رشک وحسد می برد
قامت خم گشته اش ،هست ز حرمان ِ من

کاش به پایان رسد،این شب ِدیجور ِمن
خاک ِ بهاران شود ،پشت ِزمستان ِمن


سلام کوروش عزیز
عالی بود استاد .... عالی.....

واقعا" لذت بردم از این همه شور عشق و دلدادگی
من به وجودت افتخار میکنم عزیز دل.

درود فراوان بر سپهر گرانمایه

که به پهنای گستره ی سقف این نیلگون مهر افزون است

شاد باشی و سلامت

کیانوش سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:04 ب.ظ http://greatbuildings.blogfa.com/

سلام
فنداسیون شما هم محکم تر از محکم

سلام کیان عزیز

بنای قدیمی مارا . تکیه بر پایه های شادی هایتان استوار کرده ایم

شاد باشی عزیز

فریناز سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:48 ب.ظ

سلام استاد خوب و مهربوووووووووونم


راستش الان هر چی فکر می کنم میبینم سال ۷۳ خودم رو یادم نمی یاد!

فکر کنم در کوچه پس کوچه های محله ی کودکی ام زمین زیبای خدا را وجب به وجب می دویدم
و شما چه احساسات زیبایی در آن زمان داشته اید...

دلتان همیشه جوان و شاداب و وسرزنده باش کورش عزیز


درود بر تو
که با این لطافت و صمیمیمت با اینکه بهار را در پیش داری
باز با من پائیز گذشته همراهی می کنی

سپاسگذارم مهربان

نازنین سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:18 ب.ظ http://sokoot989.blogfa.com

سلاااااام استاد گرامی و خوش سخن
ببخشید ظاهرا دیر رسیدم... این روزها کمی کم حوصله شدم
چقدر این شعر رو دوست دارم... من رو به یاد خاطرات خوب و شیرین گذشته م انداخت...
یاد فصل بهار که با اینکه عزیزانی رو از من گرفته اما هنوز عاشقانه دوستش دارم ...
نمیدونم اگر تاکنون اشعارتون رو به چاپ نرسوندید فکر میکنم با اولین درخواست به چاپ برسن
سرشار از شادی و پیروزی باشید

درود بر تو نازنی مهربان و با اغماز

من هم گمان می کردم عشق ،چون نوشته ای بر ساحل بابوسه ی دریا . پاک می شود.
افسوس که بر تخته سنگ ساحل نوشته می شود این سرنوشت

ممنونم از اینهمه مهربانی ات

غریبه ای عاشق سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:32 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

با دستان خالی ام
به استقبالت می آیم
تو انتظار برایم ارمغان آورده ای ..

کسی که به استقبال می رود
دستانش خالی نیست
او در گلدان دلش
عشق را نشانده است

آبرنگ سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:37 ب.ظ http://kaghazerangi.blogfa.com

سلام استاد گرامی

خواندمتان بامهر و زیبا بود لحظاتی که شعر شما برلبم جاری شد.

بازهم مثل همیشه دلنشین:
گنبد ِ فیروز ه را عشق ِ من آرد به کف
ماه شب افروز را،بر سر ِ ایوان ِ من

پاینده باشید.

درود بر تو بانوی هنر ور

سپاسگذار مهری که رنگین کمان این خانه ی بی رونق می شود

شاد باشی و بالنده
و برقرای جاوید

ندا سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:32 ب.ظ

سلام

فوق العاده فوق العاده فوق العاده

سلام بر ندای مهربان

ممنونم عزیز

چقدر با شنیدن انس گرفته ام

حضورت برایم فوق العاده ترین است

سپاسگذار محبت هایت نمی توانم باشم

نگینツ سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ب.ظ http://www.mininak.blogsky.com

زیبا بود مثله همیشه...

درود بر نگین مهربان

با آلبالوئی ها که دل را قلقلک میدهد

ممنون حضور و نظر مهربانانه ات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد