سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

عاشقانه ها(3)

نگران نباش/ هنوز نفس میکشم/ به جاسیگاری که هرلحظه /خالی می کنم / نگاه کن


دست بشکند و بال گردن می کنیم . دل شکست ،چه کنیم؟


ترافیک چشمانت مرا بیزار از تو کرد


راستی قولت چه شد؟ نکنه قل قل حباب سر ِکوزه ی ِیک دم بودو


مادرم میگفت سرما خوردی جوشانده بخور .نمیدانست عاشق می شوم و جوش

می خورم.




تو تنها مامور شنود مکالمه ی رازهای من و  دل بودی.افسوس که مامور اینترپل در آمدی.فردا تمام شبکه های خبری دنیا از من میگفتند.

 

در و پنجره های از جنس طلاست که پلیس را به توصیه های ایمنی بیشتر به صاحب خانه ترغیب میکند.

 

من هم گمان می کردم عشق ،چون نوشته ای بر ساحل بابوسه ی دریا . پاک می شود.

افسوس که بر تخته سنگ ساحل نوشته می شود این سرنوشت.

 

گیجگاهم را سالهاست فعال کرده ام .مگر در سرم چیز دیگری هم هست؟

 

ولی اینک تمام شوق دیروزم ،پراز حسرت .پراز یاد است.پر از اشک ِندامت یا که فریاد است.

 

چه سخته شیرین لبی را بوسیدن، گذر زمان هم نمی تواند تلخی اش را از بین ببرد.

 

گفت برویم هوا خوری. گفتم نه . میترسم باز عادت کنم و نفس تنگی فراق بگیرم.

 

کوه هم استواریش از تنهائیست . کوه های در کنار هم به چشم نمی آیند.

 

شبهای ابری آسمان بی ستاره است. شاید دلها هم  ابری می شوند. که در آسمان  رابطه  ستاره ای چشمک نمیزند؟

 

مسافرم

بی نیاز  ِ توشه ای

من خود خواستم که بیاید

وقتی که رسید

می بینید

که نفس هم

دیگر همراهم نیست

چمدان را

به چه کارم؟

 

گفت :برو  . حال که رفته ام . فریاد میزند بیا . حق دارد . دره ای بینمان فاصله انداخته  است

 

گناه من چه بود!!؟ او رفت و من باید زندان تنهائی اش را می کشیدم.

 

کاش دل پا نداشت و پا دل داشت .

 

می گویند عشق نمی میرد.آسمان دل پس چرا اینهمه بی ستاره است؟

 

صفحه کلید دلم .واژه های ع ش ق  اش کار نمی کند.هرچه میزنم داد می شود.

جهنم نگاهی بود که به گناه نماز نخواندن به قبله اش. هدیه ام داد.

 

نوشتم دوستت دارم. پرانتز را نبستم  .شاید تو وقتی می گذری چیزی   بنویسی ولی تو حتی ندیدی. و با پاهای برهنه ات ماسه ها را بهم زدی.

 

:صدایت نمیاد.نکنه آنقدر در جنگل خو.دخواهیت گم شده ای که آنتن نمی دهد.

 

 می گویند خورشید دوتا طلوع دارد. صبح کاذب و صادق.شبها تا صبح بیدار میمانم تا طلوع باوفائیت را ببینم

 

سنگ صبورم شدی. نمیدانم چرا به سنگ تشبیه ات می کنند و قتی که دلی چون حریر داری . اما ریشه ریشه.

 

عمر چیست ؟ مخفف  ِ عذاب و مصیبت و رنج.

 

دلی که به پای خودش میرود . پیش افتاده است و پشیزی نمی خرندش. وزود از پا می افتد.

 

دل افسرده مگر گُل باشد

که به دیواره دلت بسپاری

ورنه این پر پر را

می شود دل نامید؟

 

چقدر زود باور شده ام.می خواستم خودم را حلق آویز کنم.فکر کردم مار ِ . ترسیدم.

 

زندان که رفتم چند شماره شدم. جنگ که شد ،باز چند  شماره ی دیگر . برای تو هم چند شمار شدم .نکنه سرجنگ داری؟یا می خوای تو زندان حمافتم ببینی؟

 

هرشب پشت پنجره  می ایستم ودفتر خاطرات را در زیر نور ماه می خوانم. روزی تو را به ماه شبیه کرده بودم.ماه شرمنده در زیر ابرها گم می شود .

 

دروغ نگو که سالهاست به چشمانم دروغ سنج نصب کرده ام

 

خوشبختی

داشتن قرص فراموشی در جیب است.

خوشبختی مثل خوابه که مامان روزگار بیدارت میکنه میگه پاشو لنگه ظهر شد.

 

 

امروز روی اعصابم طوری راه رفت که گوئی مامانش فرستاده اش تو کوچه تاتی پاتی کنه.

 

این توئی

آغاز آفرینش

که خدایگان

به زیبا ئیت

امر بر سجده کرد.

 

چشمان در میان مردم خود ترا می جوید .

 

گریه برای رفتنت نمی کنم . می خواهی جار بزنی پشت سرمن ِ مسافر آب ریخت.

 

هنگامه ی آشنائیمان دل  ِ من از دستم افتاد . تو هیچ تلاشی برای برداشتنش نکردی .دلم با آب جوی راه خود در پیش گرفت.

 

 

دل سنگیش را به احساس شیشه ایم زد و شکست

 

اینهمه کتابهای "دوستت دارم "ها را در  کتابخانه ی دلم چیده ام.چرا میل مطالعه ندارم. فکر می کنم نکند نویسنده هایش دروغ نوشته باشند?

نظرات 66 + ارسال نظر
دانیال جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:59 ب.ظ http://www.manoto-baham.mihanblog.com

سلام استاد کمی از خودم...نوشتم...ام...بیایید


مادرم میگفت سرما خوردی جوشانده بخور .نمیدانست عاشق می شوم و جوش

می خورم.

اومدم لیلیت بشم حسابی مجنونت شدم خواستم عاشقت کنم خودم پریشونت شدم!!!!!

کوروش
جمعه 9 اردیبهشت 1390 05:42 ب.ظ
تولدت مبارک
دانیال عزیز من هم جزو همانهائی هستم
که انتظار داشتی تولدت را تبریک بگویم یا نه؟
گفتم نمیدانم
شاد باشی و همیشه مهر پرست

sambad جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:23 ب.ظ http://www.sambad999.blogfa.com

خیلی خیلی قشنگ بود استاد دستتون درد نکنه راستی بابت شعری که واسم گذاشتین ممنون

خواهش می کنم سمباد عزیز

لطف کردی و من اند کی را پاسخ گفتم
از کم مایگی است

زادمهرمهرآفرین پارسی(حسن توکلی رود جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:35 ب.ظ http://www.mehrafrin.blogfa.com

بانام خداوند مهرآفرین...که هستی،زادمهر ارزشمند اوست.

برفردوسی بزرگ،پدرآسمانی و ارزشمند اندیشه و زبان و فرهنگ همیشه آسمانی و ارزشمند ایران بزرگ پارسی،همیشه بی کران درود...

بابزرگداشت فرهنگ والای بی همتای ایران بزرگ پارسی،درود برشما.

...ما فرزندان ایران و سربازان اندیشه و زبان وفرهنگ والای بی همتای ارزشمند ایران بزرگ پارسی،دست دردست هم و یکپارچه از بی کرانهای ورجاوند(جاویدان)فراورده های ارزشمند ایرانی، تازنده ایم پشتیبانی می کینم.


...با جستاری نو به روزم:

روزبزرگ میهنی(:ملی)شاخآب همیشه پارس(:خلیج همیشه فارس)ایران بزرگ همیشه پارسی شادوخجسته باد.


...باسپاس ازبزرگواریها و فرهنگ بزرگ جاودانه ایرانی شما.

ویس جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:54 ب.ظ

می بینم کاریکلماتور هم می نویسید.رقیب پرویز شاپور شدی؟

سلام بر ویس عزیز
مارا چه به کاریکلماتور و تازه رقابت با مبتکر این راه
ما که لحظات نابی را دیگر به تجربه نمی نشینیم و در لحظاتی مرده که قلمی بدست گرفته و به زبانهای مختلف دلنوشته ای داریم.
و رقابت !!!!!؟؟؟ که اورا فروغی بود دلتپنده که روزگارش حاصل .به مرگی در گمنامی اما ماراچه؟؟؟

ممنون مهرت نازنین

زادمهرمهرآفرین پارسی(حسن توکلی رود جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 ب.ظ http://www.mehrafrin.blogfa.com

درودبرشما.

شماهمیشه بزرگواری دارید.

باسپاس ازبزرگواریهاودیدگاههای همیشه ارزشمند شما.

بسیاردوست تان دارم.

...تادرودی دیگربدرود.

زادمهر عزیز

باور کن که حرف دلم را زدم. اگر چه شاید به نقدی هم به نوشتارت شاید داشته باشم
اما آنچه را که می گویم باورم است . هیچ ریایی نیست
براستی که رفتاری نیک را پیشه کرده اید

عسل جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

پدر که رفت
حیاط خانه ورم کرد
درخت توت پرید
حوض، عکس یادگاری شد
و ما، یک پراید خریدیم
و مجبور شدیم
ششمین عضو خانواده خود را
به خانه سالمندان ببریم!

وقتی که سر بر آستانه ی دل، این مقدس ترین ِمقدس ها نهاده ام . چه نیازی است مرا به مصحف . که صفحه ی ِ لحظات را می گشایم و خاطرات را به راز و نیاز زمزمه می کنم.


عسل جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:24 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

هر از گاهی برای آنکه دوستش داری نشانه ای بفرست تا به یادش آوری که هنوز قلبی برایش می تپد و این آن نشانه است!

سالهاست که دیگر نمی گویم رخت خواب .چرا با پهن کردن بستر یادهایم گسترده می شود.

عسل جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:24 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

اگه آفتاب میسوزونه بی خیال آخه تو سایه بونی اگه آدما وفا ندارن بی خیال آخه تو مهربونی اگه من برات میمیرم بی خیال آخه تو لایق تر از اونی هستی که میدونی

برای شب زنده داران فقط یک مهتاب وجود دارد. هرجای زمین بروی . فقط همان یکی است


عسل جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:29 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

یه دوست معمولی ازت می خواد راجع به مشکلاتت باهاش حرف بزنی.
یه دوست واقعی می خواد مشکلاتت رو حل کنه.
یه دوست معمولی وقتی بینتون بحثی می شه دوستی رو تموم شده می دونه. یه دوست واقعی بعد از یه دعوا هم بهت زنگ می زنه.
یه دوست معمولی همیشه ازت انتظار داره.
یه دوست واقعی می خواد که تو همیشه رو کمکش حساب کنی.
یه دوست معمولی این حرف های منو می خونه و فراموش می کنه.
یه دوست واقعی خودش آخر این حرفاست.

ترک سر کردم
و بر آستانه ی گامهای مهیب عشق نهادم
بی واهمه ای ازفرداها
افسون گر موهایت را
بگو
بر گدامین گلبرگ نازکتر وفا نهاده ای؟

عسل جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

اشک بی شک محرم راز دل است

خوشترین موسیقی ساز دل است



اشک فریاد و خروشی بی صداست

در حقیقت بال پرواز دل است



اشک این زیباترین حرف سکوت

هم زبان عشق و هم راز دل است



اشک یک عمرست با دل هم دل است

میهمان سفره باز دل است

آسمان دل
سالهاست
آبستن باران است
نکند مریم ما را
به گناهی ناکرده
به صلیت عشق کشیده اند


نازنین جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ب.ظ http://sokoot989.blogfa.com

سلام استاد
ببخشید
اول شرمنده ام برای دیر اومدنم و دیر پاسخ گفتنم
واقعا برای تمام بدی هام شرمنده ام
و امیدوارم عفوم کنید
راستش حالم زیاد خوب نبود
امشب اومده بودم که یک پست بذارم که...
فریناز چی شده؟
شما خبر دارید...
خواهش میکنم
خیلی نگرانم
هیچ جایی نیست ازش بپرسم
نه یاهو نه...
خواهش میکنم
خیلی نگرانم

سلام بر تو نازنین مهربان
حقیقت خود من هم شوک شدم
نه جای نظری و نه پیامی
الان از طریقی بهش پیام رساند خبر شدم حتما در جرانت خواهم گذاشت
امیدوارم کسالتی نداشته باشی
متوجه کم کاری ات در نت شده ام. امیدوارم هیچوقت خبر عزیزانم را
به جز شادی و سرور نبینم

عسل جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:45 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

قسمت این بود که من با تو معاصر باشم/ تا در این قصه ی پر حادثه حاضر باشم/ تو پری باشی و تا آن سوی دریا بروی/ من به سودای تو یک مرغ مهاجر باشم

ستاره ای میگفت .عکست را به قاب شب آویختم. صبح که شد خورشید آن را برداشته بود.



عسل جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

تو اتاق عمل بیمارستان مغز یک میوه فروش رو با یک روضه خوان عوض میکنن . بعد از بهبودی رفتن دیدند میوه فروشه میگه اگه خدا بخواد سیب کیلو 300 تومان و . . . رفتند مسجد دیدند روضه خونه تند تند دستاشو به هم می زنه و میگه بدو بدو که امام حسینو کشتند

نازنین شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:42 ق.ظ http://sokoot989.blogfa.com

استاد دوباره سلام
چی شده؟
شما هم با من قهرین؟
چی شده تو این چند روزی که من نبودم
کامنت قبلیم نرسید بهتون؟
توروخدا استاد
حالم خوب نیست

خدا بد نده عزیز
اینطوری نگو که دلم میگیره
آخه عزیز همین الان پاسخ نظر مهربانه ات را دادم
و کپی آن را هم برایت در وبلاگت گذاشتم
امیدوارم بتونم خبری در بیاورم
تو هم زودی خوب شو که این ویروس همه گیر شده
نگران نباش. امید که جواب راه رفته نتیجه بده عزیز


عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:53 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

ای دلم دیدی که ماتت کرد و رفت
خنده ای بر خاطراتت کرد و رفت
من که گفتم این بهار افسردنیست
من که گفتم این پرستو رفتنیست
آه عجب کاری به دستم داد دل
هم شکست و هم شکستم داد

ابر من با دل دریائی گفت
تو کجا یت دریاست؟
دل اشفته بیادش آورد
که غمت هم با ماست
گر من اورا نکنم یاد تو هم
گریه هایت بی جاست


عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:03 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

مارا به دعا کاش نسازند فراموش / رندان سحرخیز که صاحب نفسانند

غزل شدم و تو قافیه اش . هرکس رسید .پرسید غزل که بی قافیه شعر نیست

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

گفته بودم بعدازاین باید فراموشش کنم

دیدم اش ازیاد بردم گفته های خویش را

تا به من نزدیک شد گفتم سلام ای آشنا

گفتم اما نشنیدم جز صدای خویش را

خواستن
وآمدن
چه واژه گان زیبائی هستند
افسوس
که زود
نون تنها در اینجاست
که تنفر انگیز می شود


عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:41 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

اگر سهم من از این همه ستاره فقط سوسوی غریبی است، غمی نیست. همین انتظار رسیدن شب برایم کافیست

گاهی که دلتنگ می شدم ..

می گفتی: دلتنگی هایت را بنویس !

چندی ست اینجا می نویسم و دلشادم ..!
...
از اینکه احساس می کنم " شــــاعــــــر" شده ام !..

امشب که دلم شعر نمیخواهد چه کنم ؟

از دلتنگی ات "دیـــــــوانــــه" شده ام ...!!

پیشنهاد بهتری داری ؟؟؟

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:47 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

به او گفتم غمگین ترین ترانه
را برایم بخوان
چشمهایش را بست و آرام
گریست,گریست,گریست

ای نازنینم! بیا که به سردی فاصله ها عادت نکنیم...
ای گل من! میخواهم پرواز کنم تا شاید به تو نزدیکتر شوم و زیر چتر مهربان دستهایت پناه گیرم.
میخواهم نفسهای بریده ام را به نفسهای گرم تو پیوند بزنم تا شاید بت سرد تنهایی در من فروشکند و دیگر شانه های حنیفم تحمل بار سنگین جدایی را نکند.

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:48 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

زندگی مثل دوچرخه سواری است برای حفظ تعادل باید حرکت کرد

آنگاه که با دستانت واژه عشق را به قلبم نوشتی سواد نداشتم اما به دستانت اعتماد داشتم ، حالا سواد دارم اما دیگر به چشمان خود اعتماد ندارم


عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:49 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

آدم های اطرافتو همون طور که هستند ببین نه اون طوری که خودت می‌خوای

با تو زیر باران .چتر برای چه ؟ خیال که خیس نمی شود


آرمان. شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:48 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

سلام مهربان استاد!

جدا استاد! حیف نیست اینهمه جملات زیبا را با هم آپ میکنی

اینا را باید با قطره چکان نوش دل کرد
تا مزه اش همیشه زیر دندون بمونه

هیچکس نفهمید کوه چون سنگ بود تنها شد - یاچون تنها بود سنگ شد

درود بر آر مان عزیز

عزیز اینها مجموعه ی همان بداهه نویسی هاست که میدانی
و تمرکزشان در یکجا میاورم
تا هم دوستان دیگر ببینند و هم ارشیو باشد
تو لطف داری عزیز
وگرنه که اینها فقط حرف لحظه ی دل است

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:01 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

زیباترین گل ها را برای زیبایی زندگیت و کوتاهی عمرشان را برای غم هایت آرزومندم

آنگاه که با دستانت واژه عشق را به قلبم نوشتی سواد نداشتم اما به دستانت اعتماد داشتم ، حالا سواد دارم اما دیگر به چشمان خود اعتماد ندارم


قندک شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:02 ق.ظ http://ghandakmirza.blogfa.com

آیا جایی را سراغ داری که دل های شکسته را جوش و یا بند بزند؟ چینی هایم را به چینی بند زن می دهم .

هیچکس نفهمید کوه چون سنگ بود تنها شد - یاچون تنها بود سنگ شد

نازنین شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:13 ق.ظ http://sokoot989.blogfa.com

ممنونم استاد از لطف همیشگیتون
ببخشید عجولیت من رو
به دل نگیرید لطفا

نه کسالتی نیست
حال روحیم چندان مساعد نبود
دیشب هم که ...
الان خیلی خوبم
امیدوارم هرچه زودتر نتیجه بده اون راه
کمی خیالم راحت شد که شما پیشش رفتید
ممنون تر میشم که من رو هم باخبر میکنید
امیدوارم همیشه شاد و خوش خبر باشبد

سلام بر نازنین انجمن

خواهش عزیز
من فقط جهت اطلاعت عرض کردم که از سر دلخوری نبود عزیز
تازه شادمانم که کسی از عزیزان پیگیر احوال عزیزی دیگر است
امیدوارم به پیامی که برایش گذاشتم پاسخی بگیرم
این روزها که همه ی ما دلتنگیمان باعث نوشتن است

اگر کم در کنار هم باشیم
دیگر دوستی چه معنائی پیدا میکند؟

امید که هیچگاه ناخوش احوال نبینمت

شاد باشی و همیشه استوار

نگین شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:36 ق.ظ http://www.mininak.blogsky.com

سلام استاد
بازم ازین جمله قشنگا...
شما کتاب ندارید راستی

هزاران درود بر تو نازنین همراه

نه عزیز با وضعیت تاسف بار نشر در ایران نه

ممنونم از مهربانیت

مهرداد شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:30 ب.ظ http://kahkashan51.blogsky.com

باسلام خدمت دوست عزیز

عاشقانه دوست داشته باش وبه کار خود ایمان داشته باش زیرا در سکوت نیزدوست داشتن های صادقانه خود گواه عاشقانه دوست داشتنند...

درود بر مهرداد عزیز

بله مهربان شیوه ی درست این است
ایکاش میشد عشق را ایمانی کرد

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:06 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

وقتی گلدان شکست مادرم گفت حیف بود پدرم گفت قشنگ بود خواهرم گفت مال من بود برادرم گفت گرون بود مادر بزرگم گفت دوستش داشتم ولی وقتی دلم شکست کسی آه هم نگفت

چشامو وقتی تو بهشون نگاه میکنی دوست دارم،
اسممو وقتی دوست دارم که تو صداش میکنی،
قلبمو وقتی دوست دارم که تو دوسش داشته باشی،
زندگیم رو وقتی دوست دارم که تو توش هستی

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:18 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

من درد تو را ز دست آسان ندهم

دل بر نکنم ز دوست تا جان ندهم


از دوست به یادگار دردی دارم

کان درد به صد هزار درمان ندهم

صخره به موج گفت:دریای به این بزرگی را رها کرده ای و خودت رابه می رسانی که چه؟ موج گفت:من در پی آرامشم ولی تو چه سخت استقبال می کنی!!!!!!(کوروش)

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:23 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

بدون اراده متولد می شویم با حیرت زندگی می کنیم و سپس با حسرت می میریم اما آنچه که هرگز فروغش رنگ فنا نمی پذیرد دوستی های پاک و بی آلایش است !

آدم دوست داشتن را سالهاست از دفتر روزانه اش پاک کرده است.پرنده را دریاب که شاخه ها را می جوید پی یک برگ از آن.

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:28 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

خدایا!

شاهد تنهاییم باش بین غم ها تنها ناجی ام باش

پر پرواز من دیریست بسته تو بگشا و در آزادی ام باش

به چشم و زبانت اعتماد نکن. همانطور که من با انها صحبت نمی کنم. تو حرف دلم را می فهمی. همین کافی نیست؟

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:14 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

بهشت و دوزخ ما در این جهان در دستان خود ماست . نیکی پاسخ نیکی است و بدی سزای بدی . نتیجه زندگی ما حاصل اعمال ماست .

چه دروغهائی که ایکاش راست می بود. دنیای ما بهشت میشد(کوروش)


عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:17 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

کسانی در زندگی سرافراز و آسوده خواهند زیست که در زندگی به ندای وجدان درونی خویش گوش فرا دهند و آن را ارج نهند . زیرا وجدان درونی همه انسانها آنها را به سوی کردار نیک رهنمایی میکند .

زندگی را همه عادت پرشد
چه کسی را دیگر
این دل وامانده
داد زند
(کوروش)

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:18 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

انسان به هر چه که اراده کند خواهد رسید . اندیشه آدمی سازنده زندگی اوست

زندگی را همه عادت پرشد
چه کسی را دیگر
این دل وامانده
داد زند
(کوروش)

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:18 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

نیکی و سود خویش را در زیان دیگری مخواه.

سجده نکرد ...
هیچکس نفهمید، شیطان عاشق حوا شده بود ...


عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:20 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

شریف ترین دل ها دلی است که اندیشه آزار کسان در آن نباشد .

وقت نگاه کردن نیست از دیدن بگو(کوروش)

گل مریم شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:23 ب.ظ

سلام... دوست آقا آرمان و فریناز و سوفیا و ... می بینید! مثل این که ما با هم آشنا بودیم
حق با آقا آرمان بود... جمله های زیبا و ناب...

سلام بر گل مریم
که عطر امدنش نیز عجیب است و دوست داشتنی
به افتخار حضورت به خانه ی من گل گل سلام
در نواری از شادی

ممنونم مهربان

ستوده شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:24 ب.ظ http://saba055.blogsky.com/

سلام استاد .
ببخشید از وبلاگ آبدزدک به اینجا پرتاب شدم .
اگر چیزی شکست مرا به بزرگی خود ببخشید تقصیر دل بود که نتوانست با پای خود بیاید دل او را کشاند .
جملاتتان بسیار زیباست درست مانند عاشقانه ها .
مادرتان درست میگفت حال که عاشق شده ای جوشانده صبر بخور

دست آرمان درد نکنه

حالا گل به طرف من پرت میکنه؟
مگر نبینمش . یک ماچ گنده از لپش خواهم گرفت .
البته با اجازه ی رئیسش


خوش آمده که ستوده ی عالم و آدمی
ممنون حضور صمیمانه ات
خانه خانه ی خود تست
هرچه خواهی کن

دخت آریایی شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:33 ب.ظ

سلام خدمت شما
شادی ندارد آن که ندارد به دل غمی
آن را که نیست عالم غم نیست عالمی

آری ،آری
عالم ِ شادی کم است
عالم ِ ناداران ِ عالم
با غم است.
غم خورشت ِ نان ِ ناداران بود.
فقر را
بیماری ومرگ
همدم است.


کنگان طنز شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:13 ب.ظ http://kangantanz.blogfa.com

سلام. روز جهانی کارگر....

درود بر تو مهربان

نازنین شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:39 ب.ظ

الان این پست قشنگتونو خوندم
خیلی زیبا بود
این یکی هم خیلی جالب بود
"خوشبختی مثل خوابه که مامان روزگار بیدارت میکنه میگه پاشو لنگه ظهر شد."

و حس خوبی بهم دست داد این یکی رو قبلا برام توی یه کامنت مثل همیشه پر مهر نوشته بودین
"من هم گمان می کردم عشق ،چون نوشته ای بر ساحل بابوسه ی دریا پاک می شود افسوس که بر تخته سنگ ساحل نوشته می شود این سرنوشت"

البته همه شون خیلی قشنگ بودن

خیلی ممنونم استاد امیدوارم که زودتر خبرهای خوبی برسه

سلام بر نازنین مهربان
که نادر عزیزی بود که به من یاد داد جویای عزیزان باشم
ایکاش همه ی ما چون او هوای بارانی داشته باشیم.بالطافتی دیگر

عزیز او حالش بد نیست فقط بیرونی است که امیدوارم به زودی رفع شود و به جمعمان برگردد

ممنونم از این همه لطف
خوشحالم که شما عزیزانم از این دل نوشته خوشتان آمده

آسمان شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:37 ب.ظ

اگرکسی رانداشتی که به او بیندیشی به آسمان بیندیش

چون در آسمان کسی هست که به تو بیندیشد


سلام استاد
مجذوب این شعرها و جملات ناب شدم
پایدار باشیدو سرفراز

ممنونم عزیز
من هم مجذوب مهربانی توام

لطف کنی آدرس بدی که به خدمت برسم .خیلی خوشحال می شوم

سپاسگذار لطف تو مهربان

ر ف ی ق شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:17 ب.ظ http://www.khoneyekhiyali.blogsky.com

سلام ُهمنفس ُ اینجا بودن حسی به من میدهد که انگار در آسمانم ... بال بروازم شده ای استاد

اتفاق نادر "رسیدن" است!! و اتفاق "ماندن" غریب .پس به کدام چنگه بیاویزم لباس اندوهم راه؟

شرمنده ام می کنی که بال و پر من
شما عزیزانیت

غریبه ای عاشق شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:49 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

می گویند خطرناکم
جدی نگیر
این مشت پرکرده فقط
به کار بالا بردن می آید ..

نوازش عزیز
مشتهایمان را به خطا بالا بردیم
دوستی هراسید و دشمنی
به ما دهانمان مشتی محکم زد

عسل شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:22 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

سلام اقاکوروش امشب کسالت دارم نمیتونم بیام

عسل مارا چه شده
مبادا به ویروس رایج این روز ها مبتلا شده باشد؟؟

گل ِمن .شمشیر نه .که در دست من بیلی است ،تا آب حیات خوشبختی را به زندگیت برسانم . من باغبان طراوت بهاری توام..

فرخ یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ق.ظ

سبک عوض کردنت رو دوست دارم .... این سبک نوشته ها جوون پسنده کوروش جان ... میدونم که می ترکونی

درود بر فرخ همیشه همراه مهربان
این تغییر همانطور که در شماره یک عرض کردم تغییری است
که از گردش درپیس بوک عاید شد.
کمکی شد تا از یکنواخته ام کاسته بشه
ممنونم مهرفراوانت
امید که زودتر بیائی و دلتنگانت را از درویت برهانی

چه فرقی می کند! یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ق.ظ http://chefarghimikonad.persianblog.ir/

خوشبختی مثل خوابه که مامان روزگار بیدارت میکنه میگه پاشو لنگه ظهر شد.
وای که چقده دلم می خواد تا لنگ ظهر بخوابم

سلام نگار عزیز
خوشحالم که توانست حداقل یاد آور یک آرزوی دست یافتنی باشد
میدانم در آنجا
سرعت ارابه ی زندگی خیلی سریعتر است
ولی گاه نیز می شود پشت پا زد به شیوه های متداول
این خود نوعی تنوع می شود.


شادی و آرزوی رسیدن به خواسته هایت
آرزوی من است

عسل یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:20 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

سلام ممنون جملات قشنگی بود باباایول سرماخوردگی دارم انشاالله خدمت میرسم

سلام عسل عزیز
سرماخوردگی فعلی همه گیر شده که امیدوارم بیشتر مواظب خودت باشی
و زودی سلامتی را بازیافته
ومارا به فیض این جملات زیبایت برسانی

عسل یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:41 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

تنها شادی زندگیم این است که هیچکس نمی داند تا چه حد غمگینم

عاشقانه زیستن را به بزم شبیه کردم .ولی بیوفایانه را ،ظلم است تشبیه به رزم کنم.


عسل یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

هر که را دیدیم از مجنون و عشقش قصه گفت / کاش می گفتند در این ره، چه بر لیلا گذشت . . .

چه رویائی است در هستن کنارم باشی و در نیستنم . تو باشی


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد