سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

آلاشت(سفری متفاوت)

11782165974129349561.jpg

عکس گرفته با چشمانی پف کرده ساعت 5 صبح


مدتها بود که فکر این بودم ،از  همسنگران قدیمم یادی کنم .چرا که پس از پایان جنگ به علت مشغله های زندگی ونبودن تلفن و نعمت جدید  موبایل،از عزیزان بی خبر بودم فقط میدانستم  از

اهالی منطقه ی سواد کوه و زیراب در استان مازندران هستند. و ساکن یکی از روستاهای اطراف آلاشت.

وچون منطقه کوهستانی و دارای راه های خاص خود است ،این مسئله هر سال به سالی دیگر و تابستانی دیگر موکول میشد.

82423985966946050021.jpg

ابری زیبا،تو گویی به استقبالمان آمده بود

تا اینکه امسال این توفیق بیکاری پس از پیل تر شدن وبلاگ ،وهم برای تمدد اعصاب ، حاصل شد.

روستایی زیبا و تقریبا قدیمی . اگرچه برای من روستاهای کوهستانی زیبای استان گلستان را که پراز درختان سربه فلک کشیده را دیده بودم . جذابیتی را که برای ساکنین امثال شهرهای تهران و اصفهان و... نداشت.


ds9gpy9ieut479qo8le9.jpg

ولی زیبا بود و پر خاطره

در ابتدای ورود ما را به خانه ای بنام زادگاه .محل سکونت پدر رضا شاه راهنما شدند . که بسیار زیبا و دوست داشتنی ،که اکنون به موزه ای روستایی و شخصی تبدیل شده است،بود


2qidbcju6kten60t57d.jpg

اگرچه  چیزهایی در آن است که برای من زیاد ناآشنا نبود . و یاد آور دوران کودکیم شد


59090397017566653080.jpg

لحظه ای بر صندلی راحتی شبیه منبر قرار داده شده درتراس و مشرف بر منظره ای زیبا جلوس کرده و جوگیر شاهانه شدیم

و بعد موفق شدم شماره موبایل دوستم را که در منطقه ای دیگر زندگی می کند را پیدا کنم . و تماس تلفنی داشته باشم و صدای روستایی پراز مهرش را بعد از بیست و اندی بشنوم.

وسپس میان بر زده و شب و روزی را هم در کنار ساحل دریای مازندران بگذرانم.


89529595944850551885.jpg

جای همه شما عزیزان خالی چه صبح دل انگیزی بود

ناشتا و سیگار بر لب.البته از گذاشتن عکس هایی که از خود گرفتم معذورم

چرا که احتما تجربه دارید که عکاسی از خود چقدرنازیباست

بخصوص که صورت ناشسته هم باشی

Share
نظرات 18 + ارسال نظر
فرخ سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 ق.ظ http://chakhan-2.blogsky.com

این گونه سفرها را دوست میدارم و همواره مشتاقم !! طبیعت و هوای پاک و دوستانی موافق که با هم خاطرات بسیار داریم .... همه و همه بساط یکدلی و صفای سابق را برقرار میدارند و .....
یادش به خیر گذشته ها

درودی از سر اخلاص و ارادت

کاملا با فرمایشاتت موافقم

هرکسی کو باز جوید اصل خویش

شکلات تلخ سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:14 ق.ظ http://www.mahemany.blogfa.com/

درود بر دوست گرامیمان ... همیشه درسفر و گردش ...
گرم یادآوری یانه
من از یادت نمکاهم ...

این مردم عجیب ...

درود بر تو نازنین

که شیرین کلامت امید بخش دل است

ممنونم مهربان

ندا (حرف دل) سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:15 ب.ظ http://nedayeghalbeman.blogfa.com/

درود
بسیار زیبا بود. عکس های فوق العاده ای بود. لذت بردم
امیدوارم همیشه شاد باشی

درود بر ندا
بانوی ترانه های دریایی

ممنونم از اینهمه مهر

امید سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:46 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

هر کجا باشی مرا محراب آنجاست
مکتب ما ، مجلس اصحاب آنجاست

آب جویت ریشه دارد در تن ما
مرغک آبیم و هم تالاب آنجاست

قلب عشاق است محراب زمانه
خاکروبم درگه عشا ق را در این میانه

توتیای چشم من را خاک پایش
انکه کرده این دلم را او نشانه

دوست دارم مهریارم همرهم باشدومن
هی بگویم دوستت دارم ولیکن عامیانه

حرف دل را من به پرواز آورم در آسمان
تا نشیند بر دلش این عاشقانه

از کجا گفتی امیدم راه من کج شد کنون
گفتم از عشقی ولی از جاودانه

بهار مامان امیر سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:50 ب.ظ http://oribad.blogfa.com

سلام..
ممنون که از سفر نوشته بودید و عکس هم گذاشته بودید... اما ای کاش عکس خودتون و بزرگتر میذاشتید تا بتونیم شما رو بهتر ببینیم...
عکس طلوع آفتاب و خیلی دوست داشتم...

درود بر بهار مهربان

لطف داری عزیز
من چون نه خوش چهره ام و نه خوش عکس
از دور قربتا الله بهتره
اخه همین اندازه هم کلی زیاده روی کردم
یعنی جسارت کردم

ممنونم از اینهمه لطف

توحید سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 ب.ظ

درود بر استاد بزرگ

عکس ها بسیار بسیار زیبا !!! خیلی لذت بردیم و آنچنان زیبا توصیف کرده بودید که گویا ما هم همسفر شما شدیم ...

به امید دیدار

درود بر یگانه ی ترنم صدای عشق

ممنونم عزیز

یاد همه ی عزیزان بودم
بخصوص که قرارمان دیداری عنقریب بود

به امید سعادت دیدار

نیلوفر چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ق.ظ http://ensan8707.blogfa.com

درود

..... ای گل های دشت آلاشت ..... دل بلبل ما نازک است ...


مراقب باشید .... تن خسته و دل تنگ است ....


خوش باشی استاد

درود بر گل نیلوفرین پر احساس

سپاس مهرت که باغبان شادی افزایی

ممنو.نم نازنین

شنگین کلک چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:08 ق.ظ http://shang.blogsky.com

درود بر کوروش عزیزم
که مرا نیز باخود به سفر بردی
از آن سفرها که حسرتش را دارم
و چقدر خوب کردی که عکست را
گذاشتی کلی خوشبحالمان شد با
آن احساس شاهانه .
همیشه از این کارها بکن
جای شنگین کلک راهم خالی کن

درود فراوان بر شنگ عزیزم
به راستی که سفری به یاد ماندنی بود

جای همه ی عزیزانم خالی بود
ولی یادشان پر کرده بود این خلاء را

امید چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:33 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

انزوا کافیست استاد
خانه ای دیگر بنا کن

شهره ی شهری برادر
کلبه ای بهتر بنا کن

استاد! به پای ناتوان و بال شکسته ما رحم کن و وبلاگ دیگر بنا کن
تا گرد شمع ادب شما چون پروانه بچرخیم

انزوا نیست امیدم
خونه را ظلم و سیاهی پر کرد

آتش جهل و ریا
کرده این چهره من را زرد

ایستادن ما هست دوا
بودن ماست کنون چاره ی درد

Amir چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:55 ب.ظ http://line68.mihanblog.com/

سلام و عرض ادب به کورش عزیز
واقعا" دیدار با دوستان قدیمی لذت بخشه
کوروش جان هر کاری که از دستم بر بیاد برای خوشحالیت انجام میدم لینک زیر رو برای ورود راحت تر به وبلاگت به دوستان معرفی کن یا تو یه پست این سرویس رو به عزیزان معرفی کن...

http://mobile-inc.blogfa.com/post-48.aspx

شاد باشی عزیز

درود هایی ستاره ای بر آسمان آبی دلت امیر عزیز

گاه می باید آدمی بیمار شود تا پی به مهر عزیزانش ببرد . من پیش از اتفاق اخیر

واقف محبت شما عزیزانم بودم .حال یقینم شد که در دل های دریایی شما عزیزان می شود امید رسیدن به ساحل شادی داشت

چشم حتما در پستی اطاعت امر خواهم کرد

مهربانی ات را زبان قاصر ار سپاس است

[گل][گل][گل]

Amir چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:01 ب.ظ http://line68.mihanblog.com/

سلام و عرض ادب به کورش عزیز
واقعا" دیدار با دوستان قدیمی لذت بخشه
کوروش جان هر کاری که از دستم بر بیاد برای خوشحالیت انجام میدم لینک زیر رو برای ورود راحت تر به وبلاگت به دوستان معرفی کن یا تو یه پست این سرویس رو به عزیزان معرفی کن...

http://mobile-inc.blogfa.com/post-48.aspx

شاد باشی عزیز

ویس پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:59 ق.ظ

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااام.بالاخره تونستم وبتونو باز کنم.خوشحالم.

وچقدر برام جالب بود که شما در جنگ بودید چون فکر می کردم فقط فرخ عزیز در جنگ شرکت کرده است.دیدار دوستان قدیم بسیار جالبه و خاطره انگیز.

حالا بریم سر اصل مطلب:شما نمی خواهید برای وبلاگتون کاری کنید؟اینجوری خیلی سخته

درود بر ویس عزیز

ممنونم که قبول زحمت کرده و شرمنده که مشقت دیدی

بله درست24ماه و در جنوب

تصمیم جدیدی گرفتم حتما خبرت می کنم نازنین

آبرنگ پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 ق.ظ http://kaghazerangi.blogfa.com

سلام استاد گرامی
دیدن دوستان روزهای سختی شیرینتر از آن است که دوستان عادی را پس از چندین سال دید هر چند دوست هدیه خداست به آدمی.
اختیار دارید استاد چقدر شکسته نفسی؟؟!!!
هم عکسهای طبیعتتان زیبا بود هم عکس خودتان.
برقرار باشید.

درود بر بانو رنگ و قلم

بله اگر چه توفیق دیدار میسر نشد
ولی شنیدن صدایش نیز
دنیا دنیا شادی همراه داشت


ممنونم که با اینهمه مشکل باز در همراهی
رهنمایی


مهریار جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ق.ظ



گاهی باید سفر رو از خودت شروع کنی
از سرزمین بدی هی به سرزمین خوبی ها
از دروغ به راستی
از جمع به تنهایی و بالعکس
از خودپرستی به دیگر پرستی
از نفرت به عشق
از خشم به مهربانی
از کینه به عفو و...همه این کارها نوعی سفر هست
مهم این نیست به کجا سفر می کنی
مهم اینه که تو سفر به کمال برسی
ی تغییری در تو ایجاد بشه
من سفر از سرزمین دلم
به سرزمین دل یار رو بیش تر می پسندم
که این نوعی کوچ است برای ابدیت یافتن
برای پایان انتظار
برای شروع خوشبختی
برای امتحان دوباره ی سرنوشت
برای با هم بودن
من برای با تو بودن همیشه آماده ی سفرم...

چه خوش است آن سفر را
که تو هم سفر بمانی
به دیار آرزوها
به کمال عشق رفتن
تو مرا به بر بمانی
به گریز از من و ما
به وصال آسمانها
به دیار کهکشانها
که تو تاج سر بمانی

امید دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:04 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

استاد! جای خوش آب و هوا می روی از دل غبار گرفته ما هم یادی کنید

نمیدانم
که چقدر جای شما عزیزانم را خالی کردم

کاش سفری را در کنار هم داشته باشیم

فریناز چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:20 ق.ظ

حقا که استادی برازنده ی چنین شاهانه نشستن است

درود بر کورش کبیر

شاه شاهان

زنده باشی فریناز عزیز

همیشه سربلند باشی و شاد


ستوده چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:42 ق.ظ

این بهشت بر روی زمینه یا در آسمان
چه زیباست این سر زمین ایرانم

حیف که نمیتونم با این بچه ها به همچین جاهای زیبایی برم .
استاد هر گاه رفتید حداقل عکس هاش را بذارین تا ما هم حالی کنیم

ستوده جان
تو که همیشه در سفری

جای زیبائیست

بخصوص ییلاق زیبا و پر از تاریخ یکصد سال اخیر

چشم مهربان اطاعت امر خواهم کرد عزیز

محمد پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:15 ب.ظ http://mohamad-asa.blogsky.com/

درود و سلام بر برادر عزیزم
شرمنده میکنین

نه بابا سفر چیه!!! موندیم همون تهرون داریم واسه پایان نامه ولی بیشترش به خواب سپری میشه

یه خرده درگیر بودم، حوصله نداشتم زیاد بیام نت.

ولی مثل اینکه شما یکی دو سفر خوب داشتین تو تابستان، امیدوارم همیشه شاد باشین

کاش می توانستید این گرما را به جای تهران

در طراوت آبشاران بگذرانی

درود بر تو نازنینم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد