سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

بوی نعفن


این شهر شده پر همه از بوی تغفن
طوفان ِ بلا کنده ِشجر را همه از بن

ایدوست بیاخانه تکانی کنیم این شهر
ای خسته تر از من زهمه این کن و آن کن

 

تقدیم به امید عزیزم

امیدنوشت:

این شهر نه آن شهر امیدیست که می خواست دلم
دردا که در این شهر چـــــــه ها غائله برخاست دلم

گفتم که به صحرا ببرم رخت و کنم خانه از این بعد
اما چکنم از غـــــــــــــــــــم دوری نشود راست دلم


از   سخن کوروش

بوی نعفن


این شهر شده پر همه از بوی تغفن
طوفان ِ بلا کنده ِشجر را همه از بن

ایدوست بیاخانه تکانی کنیم این شهر
ای خسته تر از من زهمه این کن و آن کن

 

تقدیم به امید عزیزم

امیدنوشت:

این شهر نه آن شهر امیدیست که می خواست دلم
دردا که در این شهر چـــــــه ها غائله برخاست دلم

گفتم که به صحرا ببرم رخت و کنم خانه از این بعد
اما چکنم از غـــــــــــــــــــم دوری نشود راست دلم


از   سخن کوروش

فریدون پوررضای پس از باران نیز به طراوت خاطره ها پیوست

فریدون پوررضا

شاید شما هم چون من هم از سریال " پس از باران " لذت بره باشید و با آن شبهایی پر از خاطره را بازی هایی  زیبا به یاد داشته باشید. صفا و صمیمتی روستایی دوران خان و خان بازی و بویژه نوای دردمند زنان و طبقه ی تحتانی جامعه آن زمان ،دل ِ شما را رنجه ساخته باشد.اما چیزی را کمتر در خود پی می گیریم ،تاثیر فراوان موسیقی متن است که بر ما ایرانیان این امر عادی است.آری در کنار تمام زیبایی های تصویری و بازی های مانده گار ، نقش موسیقی و شعر که خصوصا به هنگام شروع و پایان (بقول علمای فن :تیتراژ)کارساز است و تا سالها جاودان ذهن می شود. را نمی توان منکر بود.سینای عزیز مدیر وبلاگ بیاید در این خانه بگردید اطلاع دادند که فریدون پوررضا چهره مانده گار موسیقی گیلان و مالک یادگار پس از باران درگذشت.

فروردین ماه دومین خنیاگر سرشناس موسیقی نواحی را مسافر دیار باقی کرد. فریدین پور رضا خواننده و پژوهشگر موسیقی منطقه گیلان در سن 79 سالگی درگذشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، این هنرمند عرصه موسیقی که حدود یک سال با بیماری تنفسی و مشکل ریوی، دست و پنجه نرم می‌کرد، ساعتی پیش در منزل خود از دنیا رفت.

از جمله معروفترین کارهای فریدون پوررضا می‌توان به آلبومی که او برای میرزا کوچک خان خواند و البته خوانندگی سریال معروف «پس از باران» اشاره کرد.

برای یادآوری و لحظاتی با او و خاطراتش سپری کردن بر نوشته زیر کلیک کنید و دقایقی را با سکوت اورا بشنوید.یاد همه ی رفتگان گرامی باد

پس از باران

 

فریدون پوررضا


از   سخن کوروش


رویای همآغوشی

qwsl3r46khsvqq8qvjl5.jpg

اندکی مکث باید
تا سیراب شود.
اما بهوش!
تنی را
 که در عطش نفس های توست
به ترک  های بیش
نمانده طاقتی .
آرام ، آرام
دل ِشکسته را
گرمای آغوش
مذاب می کند.
اندکی صبر
تندیس که نمی خواهی
یک پیکره ز یخ
بگذار تا تپش سالهای تشنگی
در من فروکشد.
رویای هماغوشی خیال را


از   سخن کوروش