سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

ترانه ی(3) تمرین


تو نباشی شوق موندن ندارم

بی تو من هوای خوندن ندارم

تو نباشی واسه ی نفس کمه

هوایی واسه پر یدن ندارم

 

****

آسمون من حالا،سرخ ِ عنابی

دل غم گرفته ام، اسیر بی تابی

روز من سکوت ودرده  میدونی

خنده هام ببین چـــــه قلابی؟


****

 تو پروندی کفتر از بوم دلت

 به هوای پر زدن تو ی بهار

کفتر خونگی بوده  این دلم

اسمشو ای بیوفا، وفا نذار


****

تو مرام عاشقی دادی به باد

توشکستی دل و گفتی باداباد

تو نفهمیدی که عشقه زیر پات

برواین شکسته دل نیار به یاد


*****

 

اونهمه دوست دارمها الکی

عشوه و نازو اداهات الکی

الکی بوده نگاه عاشقت

اونهمه فدات بشم ها الکی

Share
نظرات 22 + ارسال نظر
فریناز چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:34 ق.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

سلام استاد
صبحتون به خیر
دیشب خوش گذشت؟!

اینو هم خودتون سرودین؟!
فرق داشت با بقیه

ولی از این به کار بردن به جای *الکی*خوشمان آمد....


کورش خان سرخیه آتیشو گرفتین؟!

سلام فریناز جان
چه کنم که سالهاست به زردی اتش دل گره خورده
و گفتم شاید با تغییری
در شیوه ی گفتن به رنگ شاد تری در آورمش

حتی ترانه هایم
اینطور میشه

سرخی ای گرفته که گر آتش داره


ندا (حرف دل) چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:21 ق.ظ http://www.nedayeghalbeman.blogfa.com

یاد این ترانه ی خودم افتادم:
« حیف اون روزایی که به پای تو هدر شدن
حیف قاصدکهایی که راهی سفر شدن
حیف من که شده بودن عاشق طرز نگات
حیف اون هجرت عاشقونه به شهر چشات
حیف نازکشیدنام واسه چشای روشنت
حیف بوییدن عطر تن تو، رو پیرهنت
حیف دوستت دارم و یه عالمه حرف قشنگ
حیف من که با تو بودم صاف و ساده و یه رنگ
حیف دستام که سپرده بودمش به دست تو
حیف حس کردن و بوییدن عطر تن تو
حیف اون تعهدی که به تو و عشق تو داشتم
حیف باور قشنگی که من از عشق تو داشتم
حیف باریدن بارون روی صورت قشنگت
حیف بذر عشق که خواستم بکارم رو دل سنگت
..............
حیف چشمای قشنگم که واسه چشم توتر شد
حیف هر چی که به خاطرت هدر شد!»

سلام بر بانوی ترانه

ببخش که ناشیانه
کودک درونم پا تو کفش کرده

آرمان. چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:29 ق.ظ


زیبا بود
الکی الکی عشقتان جوش اورده
مواظب سرسیلندرتان باشید عزیز!

سلام آرمان جان

واشر سرسیلندر رو که سالهاست سوزانده
الان هم بدنبال کاسه نمدم

ممنونم

فرخ چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ب.ظ http://chakhan-2.blogsky.com

کوروش عزیز بیوفایی دیدن در تقدیر ماست . آدمها حداقل یک بار هم که شده طعم بیوفایی را می چشند . مهم این است که تا زنده ایم بیوفایی را پیشه خود نسازیم .
وفاداران همواره بزرگ و محترمند !! آنان که بیوفایی را دنبال میکنند ُ روزی میشکنند و به ذلت می افتند !! روزگار غیر ازاین به من درسی نداده است.

درود بر فرخ عزیز

یار همیشه همراه

چقدر متین و موقر و مکفی

سپاسگذارم نازنین

باران چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ب.ظ http://paieze89.blogfa.com

سلام استاد
شاد باشین همیشه..

سلام بر باران بهاری

تو نیز شاد و سلامت باشی مهربان

رها چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:24 ب.ظ http://www.ramsina22.blogfa.com

´¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•
¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•
¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
….hapyy new year….
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
¸.•*´¨`*•. ¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•
´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•



سال نو و نوروز تابنده بر تو نیز
فرخنده

و شب و روزت پرخنده و شادی باد


فریناز چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:42 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

فکر کنم مشغول خونه تکونی هستین کورش بزرگ
امروز جای خالیتون حس میشه به وضوح

شاد باشین و بهاری....
کمک خواستین بگین بچه ها رو بیارما

این دخمه را تکاندن
به هر بهانه ای عزیز

بی معناست


ممنونم و پوزش ار تاخیر در پاسخ
وممنون ار پیشنهادت
مگر دستهای فرشته سانی به دعا خانه تکان گردد



شب خوبی داشته باشی نازنین

ویس چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:07 ب.ظ http://lahzehayenab.blogsky.com

سلام.دیگه لازم شد سازمو بردارم و یه آهنگ برای تصانیف شما بسازم.

آی که چقدر زیبا خواهد بود

خشک سیمی .خشک چوبی و خشک پوست
از کجا می اید این آواز دوست

شمعی و باده و ترانه ای
به سازی ز سه تاری دلنواز

حامد چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.manoto-baham.mihanblog.com

سلام استاد
آپ نوروزی من با یه مقدار افشاگری آمادس
راستی راجع به شعر اری آنگونه هم زیبا می شد....
منتظرتان هستم

درود بر تو نازنین

ممنونم مهربان
سالت پیش پرخنده باد

حامد چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:21 ب.ظ http://www.manoto-baham.mihanblog.com

اونهمه دوست دارمها الکی

عشوه و نازو اداهات الکی

الکی بوده نگاه عاشقت

اونهمه فدات بشم ها الکی

آخ چه خوش می زنی شعر چه خوش می زنی ترانه...خط به خط حرفای دلم اینهاست...

خدا رو شکر که حرفت دلت را پیدا کردی
و من از اینکه دونسته این ارتباط رو ایجاد کنه
خوشحالم

ممنونم عزیز

محسن نژاد چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:57 ب.ظ http://www.payame2.blogfa.com

سلام یر کوروش عزیز
در شکفتن شکوفه های بهاری برایتان در همه ی سال سر سبزی جاودان و شادی اندیشه ای پویا و آزادی و برخورداری از همه نعمتهای خدادادی آرزومندیم. حلول سال 1390 را پیشاپیش تبریک می گویم.

سلام بر بانوی سیمین نام و مهر پژو

گلهای شادی همچون
گلهای همیشه بهار در زندگی ات شکوفا

سال و ماهت فرخنده
چون نوروز باد

توحید چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 06:45 ب.ظ

درود بر استاد بزرگوار و عزیزم

استاد ترانه ی خیلی زیبایی بود و لذت بردم ...

باز هم ترانه بگو استاد که دست رو هر چیزی که میزاری استادی ...

هزاران درود بر تو مهربان
ممنونم عزیز
در پیشگاه شما که ترانه شناس و ترانه سرا شناسی
مارا سکوت بایسته است

سپاسگذارم نازنین

فریناز چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:05 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

جواب سخن آخرتون رو هم توی وبم دادم هم اینجا براتون می زارم....


نَگین دخمه!
چی شده کورش بزرگ قصر زیبای عمر گرانبهاشو دخمه می نامد؟!

کورش بزرگ همه ی سخنانش برام قشنگ و ملموسه
هم غم هاش هم شادی هاش

الانم بتکونین قصر زیباتون رو...
شما لایق بهترین و زیباترین ها هستین

شب وروزتون خوش کورش عزیز




تو همیشه لطف داشته و داری فریناز عزیز

نمیدانم شاید اثر یکساله کسالت باره بی تغییره
نمیدانم

من هم امید وارم
با سالی نو
دگرگونی نیز در ما همراه با طبیعت پیدا بشه

منهم برایت شادی روزافزون آرزومندم

بانوی شرق چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:21 ب.ظ http://www.royavash.blogsky.com

من به عینه همچین آدمی رو تو زندگیم دیدم...
همیشه فکر میکردم میشه با ی نگاه خوب به آدما نگاه کرد
ولی حالا...
نمیدونم چرا٬ ولی تا کسی در حقم بدی نکنه ٬حتی اگه همه دنیا هم بگن بده٬ من قبول نمیکنم...
و بارها هم از این خصوصیت ضربه خوردم...

ببخشید خیلی حرف زدم

زیبا بود استاد
مثل همیشه

بگو بانو
که چقدر دلنشین است
همیشه چنین بوده مهربان
فقط میتوانم بگویم
جانا سخن از زبان ما می گوئی

مهران چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:47 ب.ظ http://mooch.blogfa.com

سلام داشتم وبگردی میکردم بطور اتفاقی به وبلاگ شما اومد ولی از این اتفاق بسیار خوشحال چون که وبلاگ شما واقعا زیبا بود امیدوارم که شما هم وقت کنید و به وبلاگ من بیاید ....اگه با تبادل لینک هم موافقی خبرم کن...

سلام بر تو عزیز
وبلاگ تو هم دیدم که پر از احساس است
و گویا بر خاسته از اتش درون

این اتفاق را من نیز به فال نیک میگیرم

شاد باشی و سلامت


ـــــــــــ shapesar _____ چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:56 ب.ظ http://mooch.blogfa.com

سلام خیلی حال کردم کلی استفاده برم از وبت ٬٬٬٬!
عزیز من لینکت کردم ... ! منو با اسم شاژسر میتونی لینک کنی ممنون خدانگهدار

سلام مهران جان

لطف کردی عزیز
تو نیز به یارانم پیوستی

ممنونم

میترا چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:40 ب.ظ

آخه چرا این ترانه ها انقده غمگینه شبه عیدی غصه دار میشیم ها

ارزو میکنم سال ۹۰ یه اتفاق غیر منتظره وسرشار از شادی واستون بیفته که سو پرایز بشید و شعراتون راهشو عوض کنه بیفته تو راهه باوفایی

میترا جان

امسال خیلی بارون بارید

و من هوای برف بسرم هست

منهم امید دارم سال 90 سال دگرگونی همه جانبه باشه

ممنونم

میترا پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 ق.ظ

مگه هوای برفی غمگینه؟

زمانی که باران نباره

یا خسته از بارش زیاد
میترا جان

دل هوای برف میکنه
تا خنکای اون دل و روح را آرامش بده

آرمین پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:18 ق.ظ http://armingashangeh.blogfa.com

به نام دادگر و دادار یگانه

(( منش بد شکست بیابد ، منش نیکو پیروز شود ، دروغ شکست بیابد.
راستی بر آن پیروز شود ، اهریمن بد کنش ناتوان شود و رو به گریز نهد.
نوروز بر همه ایرانیان فرخنده و خرم باشد))

درودی به زیبایی نام اهورا مزدا ، به بزرگی نام ایران به گرمی آتش زرتشت به زرینی برگهای تاریخ ماد و آریایی تقدیم به تو که از نسل کوروش بزرگی.
جشن نوروز از برجسته ترین و باشکوه ترین یادرگارهای ایرانیان که سالهای بسیاری را پشت سر گذاشته و یکی از جشن های بسیار کهن بشمار میرود.
بیشترین ارزش این جشن در این با سپری کردن شیب و فراز های فراوان با روح و احساس مردم این سرزمین چنان سرشته شده که همه ساله در ژرفای دل ، جان و روان خود چشم به راه فرارسیدن آن هستند.

تارنمای من در مورد عید نوروز به روز می باشد و چشم به راه شما دوست نیک سرشت و دیدگاه زیبای شماست.
[گل]

مهسا پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ق.ظ

اونهمه دوست دارمها الکی
اونهمه فدات بشم ها الکی

چه فرقی می کند! پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:35 ق.ظ http://chefarghimikonad.persianblog.ir/

سلام کورش عزیز
اولش گفتم اخ جون شعر عاشقانه ...

اما آخرش این اخ جون ما رو دادی به باد

سال نو مبارک ... شاد و سلامت باشید همیشه

درود بر تو نگار عزیز و مهربان
ایکاش می توانستم شعری عاشقانه تو این روزهائی
که طبیعیت در حال دگرگونی است
داشته باشم.
به همین خاطر برای پیش قدم شدن
با موضوعی نو از سلسله مطالبی بنام عاروس
آپ کردم.
که امیدوارم تاثیری برایم داشته باشد
اگر نشد از عاشقانه های گذشته ام تقدیم خواهم کرد.
تا لااقل یارانم به شادی این عید کهن را به
استقبال برو.ند

سال نو تو هم فرخنده
و روزان و شبانت پرخنده

آرمان اهورایی یکشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ق.ظ http://www.beheshtebastan.blogfa.com

با درود بر دوست گلم.به روزم.اگه منت بگذاری بر سر ما خوشحال میشم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد