سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

میعادگاه جدید

میعادگاه جدید


از دوستانی تا کنون

با نظرات خود مرا

مدیون مهر بیشمار خویش کرده اند

سپاسگذارم. 

تصمیم گرفتم از این بعد برای گسترش فعالیتهایم

در انجمن های تخصصی کاسپین فروم

http://www.caspian-forum.com/index.php

هم باشم

خوشحالیم زمانی بیشتر خواهد شد

مکان دیدارمان آنجا باشد


شما هم امتحان کنید


صادق هدایت

ivrzh5yzuq008pcazw02.jpg

صادق هدایت



دوستی نوشته بود:

من بوف کور رو شب امتحاناتم میخوندم این کتاب منو به مرز جنون رسوند آخر کتابو از دستم گرفتن

من گفتم:
دوست خوبم
با نگاه داستان وار اگر بخوانیم
که من ساده اندیش 2و3بار خواندم حتی به جنون نویسنده رسیدم
ولی در خلوتم
تعجب کردم
کسی که به زبان پهلوی آشنا ست
وندیداد رو نوشته
مازیار
و....
چطور می تواند دیوانه باشد که نابغه است!
ولی وقتی نظرات استاد دکتر آجودانی رو شنیدم
به قضاوتم خندیدم
او می گوید
این کتاب تاریخ ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام است
زن اثیری سمبل ایران است
پیرمرد خنزر پنزری که آیات قران از لای دندانهای ..بیرون میرزد
اسلام است
و زن در قسمت اول معشوق پاک
ودر قسمت دوم نا پاک و هرزه

این تجربه ی من بود
و باز دوبار خواندم .چقدر لذت برم
امیدوارم کمکی باشد این موضوع برای فهم مجددمان

مختومقلی فراغی

yv537u80j61e7cdkkn2p.jpg

بر آرامگاه

مختومقلی فراغی

 من امروز 6 صبح چرتی زدم و 10 تا الان همش پشت فرمان بودم

تعجب نکنید . آره برای من تنبل و گریزان . معجزه شده
ولی به لذتش میارزید.
امروز سعادت دیدار دوباره ی آرامگاه شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی رو به دست آوردم.
حدود 200 کیلومتری گنبد کاووس و 260 کیلومتری گرگان(در استان گلستان )
حالی غریب دارم
گوئی به زیارت فردوسی این قوم نائل شده ام.
وقتیکه سالک راه بودم . بارها حلقه ی اشک گرداب خطر شد برایم
وقتیکه زمزمه می کردم (آیرل دم)رو(برابر آیرلیق آذری ها) رو که برای عشقش سروده
زمزمه مادران ترکمن رو(اجه جانا) جونقور قویادایا عاشا سنقا.....
البته چون معنی این اشعار رو شنیده ام. لذتم بیشتر بود بخصوص که تراکمه انان را به سرود وترانه میخوانند.لذتبخش تر است.
در برگشت نیز از مسیر شهر یکی از بچه های خوب انجمن (محمود عزیز) گذشتیم.
از تپه ماهور های سر س بز هوش پران آن
دشت شقایق
زنانی با لباس های محلی
حیواناتی در حال چرا در مراتع اطراف
و.....
هر چه که بگویم در وصف آن کم گفته ام.
جای همه شمارو خالی کردم.


جمعه

oeqdyjx7pjeshc4qm.jpg


جمعه


جمعه زیباترین روزها

دور از همه
در خلوت خود ماندن
دور از رنگها و نیرنگها
دور ازمن ها و منیت ها
کلاه گذاریها و کلا برداریها
چقدر دوستت دارم
برای همین شبت را تا صبح
چشم بر هم نمی گذارم تا
دمیدن پگاهت را نظاره کنم
و بگویم:
خوش آمدی
...
و بعد بخوابم
...
تا خوابی ابدی
جمعه ء آخر باشد

پوچ

o242irjsqk4zcney4ymi.jpg


پوچ

 

من گنگ و ماتم ازین خنده های پوچ

زین خاطرات ِ گریزا ن و بیم ناک

از باغ رانده گان به زمین کرده کوچ

لب تشنه گان همه  محروم ِ اشک تاک

 

 

پائیز 80