سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

آسمان ترانه ها ابرییست


ymsj7nw9y5vyvk08u30b.jpg

تقدیم به ندا شاعر ترانه و احساس

آسمان ِ دلم ابری است ،نگارا تو ببار

خانه پر آتش و دود است،نگارا تو ببار

 

دل ِکس نیست به یاد ِ دل غمدار ،دلم

فارغ از بود و نبود است ،نگارا تو ببار

 

کس خریدار نباشد به دل بند زده وای  ِ دلمِ


چه کسی در پی سود است ،نگارا تو ببار

 

عمر هم میرود و باک نداریم که خوش

سیل جاریّهء به رود است ،نگارا تو ببار

 

دل کباب است به آتشگه دیرینه ی ما

بوی خوش ؟مجمر عوداست، نگارا تو ببار

 

تیره شدروز وشبم پای دل و حیف،به دل

جاودان تیرعموداست ،نگارا تو ببار

 

آسمانا تو ببین چشم  ِ به خون گشته عجین

خانه پر آتش و دود است ، نگارا تو ببار

 

 

۲۹/۱۰/۲۹

 

 

تابوت



zkoctwae77jg3174uyvu.jpg

دوستانمان را یک یک

 بر شانه حمل می کنیم

جای انکه موی شانه کنیم

 

بگذار

 نوبت من که شد

خود موی شانه می زنم

گرانترین عطر فرانسوی را.

چون مولایم اخوان

 داد می زنم

نخراشی

به غفلت گونه ام را

تیغ

 

در دخمه ام

چاله ای و کمی اهک

اماده می کنم

 به شیوه ی پیشنیان

مبادا که گند بوئی

مشامی را بیازارد

 

بدرودی خواهم گفت

بر شانه هائی که

در زیر بار من

بده بستان دارند.

 

شعر طنز تب


p2an3lz6umgvi4h6sge7.jpg

تــب

 

شــــب شد و باز تب آمد به تـــنم

سوخت از تب ســـر و پای بــــدنم

 

هر چه آبش بزدم ســـــود نداشت

دُن کیشوت بودو کُلَه خُود نداشت

 

گاه هشـــیار بدم ،گاهی مســــت

این اثر از تــبم آمد در دســــــــــت

 

گاه غـــرق ِعــــــــرق ازگرمی تب

تا ســـــــحر خواب نرفتم ، از شب

 

جیب هایـــــــم پر کپسـول ِ دورنگ

دم به دم درد به جانـــــم زده چنگ

 

تا سرایم به یکی بیت ســـــــــرود

واسف ،حــرف چــو مفهوم نبــــود

 

هی بخور میــــــــدهم و جوشانده

هی خورم ماشــــــــــــلهء وامانده

 

حال ِ من باز شلم شـــوربا شـــــد

معـــده آورد گه ،صفـــرا شـــــــــد

 

بخــورم یا نخــــورم من چه کنــم؟

جنـــگ میــکرب بنــگر در بدنــــــم

 

چند روزیســــت زتب میـــــسوزم

چشـــم برچشــــم  ِ اجل میدوزم

 

دیده ام چنــد کَـــــــــرت آمده بود

مرگ،ســــروقـــت ِ دل ِتب آلــــود

 

جامه اســـــپید چنان افرشــــــته

خط ِ عمری نه بر آن بنــــــــوشته

 

من تهـــــیدســت بدم،او نشنفت

زود آیم به بــرت هی میـــــــگفت

 

(تو که عمری به غـــزل ساخته ای)

(در عمل قافــــیه را باخــــــــته ای)

 

که خـــــــــطا کرده ام و مثنوی ام

لاغرم دید به طـــــــــــنز  ِ قوی ام

 

نه که در شـــــــــعر سرودن گویم

از نبودن هــــــــــــــم و بودن گویم

سفرم نقش ِ جبین کـــــوتاه است

صورت  آیـــــت ِ ماه در چاه هست

 

آسمان، سقف سخن کوتاه هست

رخصهء بین دو تب یک آه هــــست

 

حال ِ سیــنوس خــــرابست خراب

چشم  ِ تانــــــژانت پر آبست پر آب

 

حاصــــــــل  ِ این تب وتابم چو مرا

از همــــــــــه عالمـــیان کرده جدا

 

لحظه ها طـــی شد ودیدم بیـــدم

حجّــــــتم ، لـــــرزهء بی تـــردیـدم

 

قصـــه آخر نـــــشد و شــب میمرد

کاش میــــــــماند شب و تب میمرد

 

از تب و آن شـــب ِ دیــــــجور مگوی

هــــذیان پای لـب ِ گــور مــــــــگوی

 

 

 

 

من رو خانه ی سالمندان نبرید

6v9wvs4ene1q4noejuqc.jpg


وسواسی شده ام

مدتی است که دچاراین حالتم خوب می دانم که شاید بعضی از شما عزیزانم را هم رنجانده ام.

هر روز قالب جدید.بارنگ و شکل و...متفاوت

قالها هرکدام یک مشکلی داره یکی رنگش نامناسبه یکی  عکسی با اندیشه ی من نمی خواند . دیگری پیوندها را پنهان میکنه و هزاران مشکل دیگر

ولی باورکنید دست خودم نیست.خودم هم خسته شده ام.اگرچه الان که به این چند روز گذشته نگاه میکنم به خود می گویم بد هم نشد چون شب و روزم مشغول تعویض این قالب بوده  و گذشت

ولی کمتر تونستم به عزیزانم سربزنم یکی دیگه از ایرادات این وسواسه

ولی خوب منافعی هم داشته چقدر حرفه ای شدم تو کپی پیسو تازه بلاگ اسکای رو بهم ریختم

تا  جائی که کل کد قسمت نظراتم پرید و دست به دامن مدیریت بلاگ اسکای شدم .که تا الان از اونها خبری نشده .ولی دیشب نزدیک های صبح به فکر رسیدم با زدن یک وبلاگ دیگه بنام ارشیو مشکل رو حل کنم که نتیجه داد

اینم دو امتیازیکی اینکه کد قسمت نظرات روکپی کردم و مشکل حل شد ودیگری اینکه حالا میتونم برای از بین نرفتن مجموعه اشعار و نظراتم جائی رو داشته باشم 

در هرصورت ازصبر و بردباری شما عزیزانم تشکر می کنم. چه کنم ؟ باید تحملم کنیدهنوز زوده از جمع مهربانانه اتان دورم کنید. اگرچه همراهی هستم کُند و خسته .ولی سعی ام را خواهم کرد

همه ی شما را دوست دارم

امید شهر سنگستان(بیاد اخوان)


bh68y7rc9632ytl5h5n.jpg

امید شهر سنگستان

 

کَرک جان

بَد بَده ، بر خوان

به چاوشی ، حدیث سردی و سرما

تو امیدی و نومیدی

 

کَرک جان بَد بَده ، برخوان

زاندو هان و ز زاغان سیاه آسمان

برخوان

 

سپهر ِتیره ِرا برخوان

جزیره

قیر گون دریا

 

 

خزانی را که عریانست

بخوان ای قاصدک تنها

غزل از آن شط ِ شیرین

غزل از کوچه های

پُر بزرگ و در فرو بسته

 

از آن روشن ترین همراز

از آن غربت نشین

چشمها نمناک

 

تو ای مرکب سوار شهر سنگستان

تو ای نازه نوازنده چگور و

-         رهنورد جاده ی غمناک

 

 

زمستانی به باغ من

" نماز " و خطبه عشقی

بخوان چون لولی سرمست

بخوان از تغمه ناجور

بخوان ای سنگ ِ تیپا خورده ی رنجور

هنورم پشت در چون موج ، میلرزم

تگرگی هست ، مرگی هست

 

حریفا ، باده ای درده

سکندر ، کاوه آهنگر

تویی آن یادگار سیلی سردم

کتیبه خوان و شهنامه

چنینت زندپی باید؟

 

هدیه به آناهید مهربان و آرمان عزیز