سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

منشور کورش کبیر

منشور کورش کبیر
19416of1kgj16r7mq9lf.jpg
(اولین اعلامیه حقوق بشر)

اینک که به یاری مزدا ، تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه را به سر گذاشته ام ، اعلام می کنم



که تا روزی که من زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد

دین و آیین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم ، محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من ، دین و آئین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند


من از امروز که تاج سلطنت را به سر نهاده ام ، تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد ،
هر گز سلطنت خود را بر هیچ ملت تحمیل نخواهم کرد
و هر ملت آزاد است ، که مرا به سلطنت خود قبول کند یا ننماید
و هر گاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند ، من برای سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم کرد


من تا روزی که پادشاه ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه هستم ، نخواهم گذاشت ،
کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد ، من حق وی را از ظالم خواهم گرفت
و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد



من تا روزی که پادشاه هستم ، نخواهم گذاشت مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا به نحو دیگر
بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال ، تصرف نماید

من تا روزی که زنده هستم ، نخواهم گذاشت که شخصی ، دیگری را به بیگاری بگیرد
و بدون پرداخت مزد ، وی را بکار وادارد




من امروز اعلام می کنم ، که هر کس آزاد است ، که هر دینی را که میل دارد ، بپرسد
و در هر نقطه که میل دارد سکونت کند ،
مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غضب ننماید ،

و هر شغلی را که میل دارد ، پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است ، به مصرف برساند ،
مشروط به اینکه لطمه به حقوق دیگران نزند




من اعلام می کنم ، که هر کس مسئول اعمال خود می باشد و هیچ کس را نباید به مناسبت تقصیری که یکی از خویشاوندانش کرده ، مجازات کرد ،
مجازات برادر گناهکار و برعکس به کلی ممنوع است
و اگر یک فرد از خانواده یا طایفه ای مرتکب تقصیر میشود ، فقط مقصر باید مجازات گردد ، نه دیگران

من تا روزی که به یاری مزدا ، سلطنت می کنم ، نخواهم گذاشت که مردان و زنان را بعنوان غلام و کنیز بفروشند


و حکام و زیر دستان من ، مکلف هستند ، که در حوزه حکومت و ماموریت خود ، مانع از فروش و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و کنیز بشوند
و رسم بردگی باید به کلی از جهان برافتد


و از مزدا خواهانم ، که مرا در راه اجرای تعهداتی که نسبت به ملتهای ایران و بابل و ملتهای ممالک اربعه عهده گرفته ام ، موفق گرداند

جهان به این سالار ِ بشریت به خود می بالد
کسی که اینچنین در هزاران سال پیش می اندیشید
آوازهء آزادی وحقوق انسان را سر لوحه ی تمدن سرداد
چرا ما
که از زیستگاه این پر افتخاریم
او را فراموش کرده ایم
مگر انبیا ء چه می گفتند و چه می خواستند
که او نخواست؟
راه و یادش مانده گار

farid mostofi

جهان سوم جاییست که آغاز جنگ را جشن می گیرند نه پایانش را

دلتنگی(5)

2idai2wdy4rgjghaxfnx.jpg

دلتنگی(5)

دلم تنگه دلم تنگه خدایا

مدامأ طالب جنگه خدایا

مگر باور نداره بی وفائی

ویا دلبر دلش سنگه خدایا

دلتنگی ها(4)

 

دلتنگی ها(4)

دلم تنگه دلم تنگه کجائی

بیا جانا تو هم هم درد مائی

به بیداری تو را هرگز ندیدم

بخوابم ،تا مگر در خوابم آئی

 

دو واحدی!!!

ساختمانی دو طبقه با  داشتن یک امتیاز اب .                                                http://www.niazerooz.com/Im/O/87/0603/L6335513730920.jpg

با تو جه به تعیین قیمت آب بهاء.برای هر طبقه. بجای دادن یک کنتور مجزا . پیشنهاد سازمان آب این بود.

مبلغ سیصدو .. بریزید به حساب اداره تا دو واحدی محسوب شود!!!

بدون نصب کنتوری یا حتی قطعه ای .

فقط روی کاغذ بجای یک می نویسند دو !!


بارها  به خود م می گویم

چقدر خوب میشد اگر می توانستم یک سازمان یا اداره ای می زدم