سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

مهر و کین

 
copxnr24yfzogdry1fe7.jpg
همه وجود تو مهر است و جان من محروم
چراغ چشم تو سبزست و راه من بسته است.

استاد فریدون مشیری





olbdo2hnwkldomq8x6ny.jpg

سرشارم از کین کردی و محرومم از مهر
اکنون که بینی این تنم رنجور و خسته است
دل کوزه است و مهر  ِ در آن آب شیرین
از سنگ ِشوری کوزه ی این دل شکسته است


از ارتکباتات فی البداهه من

نظرات 35 + ارسال نظر
نازنین شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:50 ب.ظ

راز جوانی من در اینست که هر روز چیز تازه ای یاد میگیرم «سولون»

درووووود استاد
خیلی زیبا بود مخصوصا ارتکابات فی البداهه

سلام نازنین عزیز

گویا من هم نیاز دارم که بدانم "سولون" چیه؟

آخه برا منم این کلمه ناشناسه

زنده باشی و پاینده

نازنین شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:51 ب.ظ

کاش میشد ژاک کنی برداشت و غصه را از صفحه های زندگی ژاک کرد





کاش میشد عزیز
کاش میشد


غریبه ای عاشق شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:55 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

خود را خوابی می بینم
در چشمان این جمعیت
که چیزی نمانده است تا بیدار شود

امروز تو باغ ،پای درخت خشک انار نشسته بودم،من به تو فکر میکردم و یاد روزی که برای تو بزرگترین انار را چیدم و دیگران به اینکه من چقدر انار دوست دارم.

فریناز شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:16 ب.ظ

چه زیبا این دو حدیث را فریاد میکنید در این سخن سرا کورش مهربان

حالا خیالم از بابت حال و روزتان آسوده گشته و دلم میخواهد لبخند مهرسردهم تا دوستانم نیز


شاد باشین همیشه کورش عزیز

سلام بر تو مهربان نازنین
فریناز ِ پرفر و بی نیاز

ممنون همه ی مهربانی هایت

زادمهر پارسی(حسن توکلی رودسری) شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ب.ظ http://www.mehrafrin.blogfa.com

بانام خداوند مهرآفرین...که هستی،زادمهر ارزشمند اوست.

برفردوسی بزرگ،پدرآسمانی و ارزشمند اندیشه و زبان و فرهنگ همیشه آسمانی و ارزشمند ایران بزرگ پارسی،همیشه بی کران درود...

بابزرگداشت فرهنگ والای بی همتای ایران بزرگ پارسی،درود برشما.

...ما فرزندان ایران و سربازان اندیشه و زبان وفرهنگ والای بی همتای ارزشمند ایران بزرگ پارسی،دست دردست هم و یکپارچه از بی کرانهای ورجاوند(جاویدان)فراورده های ارزشمند ایرانی، تازنده ایم پشتیبانی می کینم.


...با جستاری نو به روزم:

نمودی ازخیزش مردانه و بیداری ایرانیان بزرگ درروزگار:طاهریان


...باسپاس ازبزرگواریها و فرهنگ بزرگ جاودانه ایرانی شما.

این سبزی تو نشانه ی ریشه ی تست

اسپیدی فردا که در اندیشه ی تست

سرخ است دگر رنگ ِ در این پرچم تو

یک شیر کنون خفته در این بیشه ی تست


ویس شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:46 ب.ظ

من هم فی البداهه یاد بیت مولانا افتادم.لابد می خندید و می گویید خسته نباشی

عاشقم بر لطف و بر قهرش به جد


بوالعجب،من عاشق این هردو ضد

سلام بر تو ویس عزیز

اتفاقا نه تنها نخندیدم که کیف کردم
دقیقا بقولی زدی تو خال
خود من هم بعد از این حس متضاد ایجاد شده در تعجب شدم
و الان بیاد شعر معروف سایه ی عزیز که می گوید طبیب نیست
در مقابله طبیب هست
البته قیاس مع الفارق است

و چه زیبا هم بیتی آورد
که من این روز شاید سمبل جمع اضدادم

ممنونم از مهر

غریبه ای عاشق شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:16 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

می پرسم چرا چرا چرا
وصورتم را در دست هایم پنهان می کنم
چرا این دست ها
نتوانستند کاری کنند
جز پنهان کردن صورتم

بیا ایدل
لبی را باخیال هم
به جام می دهیم امشب
وفردا را
رها سازیم.

ودرد ورنج را
ماجای می
در کوزه ی نسیان کنیم امشب.

بیا تا مرگ هشیاری
پیاپی با
سلامت گفتنی زیبا
بخواهیم از می و مطرب


بیا ایدل
به بدرودی
همه عقل و غم دنیا
فنا سازیم و
مست ِ مست
به خوابی خوش رویم امشب

غریبه ای عاشق شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:49 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

مثل یک خوشه انگور
که هر روز
تازه به تازه
از بازار می خری
هر چیز تازه آب ورنگی دارد
نه ؟

اگر چنین بود
در زیر مین خانه ی دلم
خمره های شراب
چهل ساله نداشتم


غریبه ای عاشق شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:51 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

مثل یک خوشه ی انگور
که گوشه سبدت
از یاد رفته باشد
هر چیز که می ماند
می گندد و از چشم می افتد
نه ؟

در چشم من
خوشه های نگاهت
چون منظر باغ رسیده تاک
دانه دانه
میدرخشد
در پرتو آفتاب احساسم

غریبه ای عاشق شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

مثل یک خوشه انگور
هرچیز که در هوای تو بماند
می تواند شراب کهنه ای باشد
مرد افکن
هست ؟
مثل یک مست لایعقل
چه قدر دلم
گریه می خواهد

من سالهاست
از دانه دانه قطرات غوره های چشمم
شرابی کهنه ریخته ام
مستی نگاهت را در آئینه ی چشمم ببین
تلو خوردنم دلم نیز
نشانی دیگر است

غریبه ای عاشق یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 ق.ظ http://strange1.blogfa.com/

شادم
آرامم
اما زندگی را دوست نمی دارم
نمی دانم
باید برگردم
درون باد
شاید دوباره جایی
تو را پیدا کنم

من گمشده در بادم
نا آرام یاد
پناه من شو
شولای تنهائی ات را
سرپناه من کن
و من عصای عمرم را
تکیه گاه تو خواهم کرد

غریبه ای عاشق یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:16 ق.ظ http://strange1.blogfa.com/

عشق من
مانند این دریا
پهناور و بزرگ
سرکش و شورش گر
به چیزی نمی گیرد
هیچ چیز این دنیا را
بی نیاز
بی نیاز
اما مدام به ساحل تو سر می کوبد
مانند این دریا

من سینه آماده ی آغوش دریا کرده ام
من صخره ام سرکش نیم
چون یار پیدا کرده ام
اینک نیاز من توئی
غمخوار و دمسازم توئی
مانند ساحل منتظر
چون باد در نی باشیم
شاید که آوازم توئی

غریبه ای عاشق یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ق.ظ http://strange1.blogfa.com/

کوتاهی کردی عزیزم
می خواستم
موی کوتاهت را ببینم
آن قدر نوازش شان کنم
که در دست های من بلند شوند وببینند
رویا نبود این زندگی
رویا نبود
حالا دیگر
موی تو مانند انتظار من آن قدر به درازا خواهد کشید
که از فرصتم چیزی نخواهد ماند
حتی به کوتاهی دستم از تو عزیزم

رویای تنهائی ام
یاد است و یاد است
ودل که مدام
در کوره راه شب
دائم به فریاد است

غریبه ای عاشق یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:25 ق.ظ http://strange1.blogfa.com/

موفق باشی نازنین
شب خوش

از همراهیت سپاس عزیز

شب و روزت طلائی

ندا یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:54 ق.ظ

سلامممممممم

به به ببین کی اومده !!

آب زنید راه را
زان که ندا اومده
خوش امدی عزیز


نیلوفر یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:29 ق.ظ http://ensan8707.blogfa.com

دروود


مممنون عزیز..........


چه خوب سفید را شناختی .........و ...سیاه رو هم ...نادیده

نگرفتی ........

بقای جاودان آرزوی ما برای شما ..

نمیداند چرا موقع رفتن پشت سرش را نگاه نکرد؟به او بگوئید هیچ مردی حاضر نیست اشک چشمهایش راکسی ببیند.

سپاس دار دعای مهربانانه ات

عسل یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:04 ق.ظ http://abip51.blogfa.com/

سلام اقاکوروش خودمونیم زدی توخط عاشقا خیال کردیم فقط گریبان مارو گرفته بابا ایول

عسل جان ما که سالها گریبان را بی خیال شده ایم
تا هر کجا که دلش می خوهد بکشد

زادمهر پارسی(حسن توکلی رودسری) یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:39 ق.ظ http://www.mehrafrin.blogfa.com

درودبرشما.

باسپاس ازبزرگواریهای همیشه شما.

...وتادرودی دیگربدرود:[گل]

درود های فراوان بر زاد مهر عزیز
پارسی اندیش

آرمان. یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:52 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

مهر می خواهم و او ناز فراوان
آب می جویم و او نم نم باران
گفتم ای دل بشکن رسم وفا را
گفت بشکن سر و این فکر به سندان
در ره عشق مکن شکوه نه خوب است
چهره را شاد کن و غصه به پنهان
عاشقان هیزم عشقند برادر!
عاشقی کن همه شب با تن سوزان

استاد! قصد این درویش اسائه ادب به استاد و عرض نصیحت نبود
حرف دل بود که بر ما حجت آمد

عشق می خواهم و او هجر فراوان خواهد
باغ را طالبم و او ،دشت و بیابان خواهد

گفتم ای دل نشکن رسم صفا در دل باغ
یار زیبا و می کهنه که بستان خواهد؟

گفت اینک که زمان ِهمه احمق داری است
عشقبازی و شرابش همه پنهان خواهد

خون بخور .عربده زن ،گو که مرا مولا اوست
همه جا سرسبدی ،کار تو آسان خواهد

لشکر غم تو بپا کن همه روزه به خدا
کس ز تو نه که دلیل و نه که برهان خواهد

وای روزی که بخواهی تو کنی شاد دلت
به تو گویند دلت کرده ی شیطان خواهد

گفتمش ناله تو کم کن که مرا صبر تمام
انچه گفتی همه خانه چو ویران خواهد

گفت افسوس که منهم دل غمگین دارم
لیک باید بکنی آنچه که سلطان خواهد


Reza یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:05 ب.ظ http://www.ariyaei-love.mihanblog.com

بگذار سپیده سر زند

چه باک که من بمیرم و شبنم فرو خشکد

و شبگیر خاموش شود و شباهنگ گنگ گردد

و مهتاب رنگ بازد و ستاره ی سحری باز گردد

و راه کهکشان بسته شود...

بگذار سپیده سر زند و پروانه به سوی آفتاب پر کشد .


"دکتر علی شریعتی"

مدعی منعم مکن ، من دانم و کردار زشت
من به دوزخ می روم ، ارزانی ات باشد بهشت
من بهشت را پا زدم ، دوزخ ولی جای من است
بهر من دوزخ به از آنجا که ماوای من است

ندا یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:34 ب.ظ

مرسی از لطفتون همیشه شرمنده میکنین با لطف سرشارتون

ندا جان از شوق زیاده که دلمون به دو ندا خوش بود
ندای ترانه که کم کم میاید و تو هم دیر دیر

هرجا که هستی سلامت و شاد باشی عزیز

نگین یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:45 ب.ظ http://silent.blogsky.com

عالی بود استاد

منم آپم

درود بر تو نگین عزیز

ممنونم

قریبه یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:08 ب.ظ

دل کوزه است است مهر در آن آب شیرین چه تمثیل قدرتمندی

فدای محبت هایت مهربان

عسل یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:12 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

من دل به کسی جز نو به آسان ندهم / چیزی که گران خریدم ارزان ندهم / صد جان بدهم در آرزوی دل خویش / وان دل که تو را خواست به صد جان ندهم .

هر روز جشن درختکاری دارم ،دشت حلقومم را دیگر جای خالی نیست.چه شکوفه های زیبائی خواهد داد این بغض های کاشته!! وقتیکه بهار بیاید.


عسل یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:13 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

غم اگر روزی مثل باران بارید و دل شیشه ای ات از پس پنجره ی عشق زمین خورد و شکست ، با نگاهت به آسمان چتر شادی باز کن و بگو که خدا هست هنوز .

من گنگ و ماتم ازین خنده های پوچ
زین خاطرات ِ گریزا ن و بیم ناک
از باغ رانده گان به زمین کرده کوچ
لب تشنه گان همه محروم ِ اشک تاک

کنگان طنز یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:27 ب.ظ http://kangantanz.blogfa.com

سلام .ولک مرا فراموش کرده ای ...

سلام
اشلونیک یا اخی
مگه میشه فراموشت کرد

سینا یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:19 ب.ظ http://omide-ma.blogsky.com

سلام
با اشعار فریدون مشیری خیلی خوب رابطه برقرار میکنم.خیلی خیلی انسان بزرگی بوده
از اظهار لطف بی شمار شما ممنونم

سلام سینا جان
این منم که باید سپاسگذار تو باشم
که اینهمه آثار زیبا را هدیه دادی

نازنین یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:57 ب.ظ

دروووود بر استاد بزرگم
شما که خودتون استاد هستید
ظاهرا سولون نام فیلسوف یا دانشمندی ،چیزی هست که این جمله رو گفته
راستش برام sms اومده بود اون متن
خودمم قبلا این اسمو نشنیده بودم
منم بیشتر از شما نمیدونم
ببخشید

بی نهایت درود بی کران بر تو باد
واقعا نمیدونستم
و گویا از بزرگان و اندیشمندان یونانی باید باشد
ممنونم از اینکه اینهمه لطف داری عزیز

شاد باشی و همیشه بخشنده

غریبه ای عاشق یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:44 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

فرصت تعبیر خواب نیست
بلیتی برای رفتن
راستی
سئوال
قیمت ماندن چند است ؟

معنی پریدن را من ِبال شکسته میدانم . وقتیکه با حسرت به آسمان نگاه میکنم. چرا این مرغکان در خلاف هم پرواز میکنند.

از ماندن نگو
که بی بهاست

غریبه ای عاشق یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:44 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

پیراهنی زلال دارد
و
حسی بالغ
با پای بسته راه می رود
صدایش وسوسه ام می کند
انگار
دریا همین نزدیکی هاست .

دل بر دریا زده شاید
بی پیراهن و عریان
سینه بر امواج بسپرده
به امید
یافتن ساحلی دیگر


غریبه ای عاشق یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:12 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

مانده در همیشه ی حسرت
نشسته با روزهای رفته
چین و چروک هایی که ..
آینه را پیر می کند .

در آینه نگاهت
خود را نمی بینم
نکند
پیرم دیدی و
به جارو مژگانت
روفتی ام؟


پرنیان یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:24 ب.ظ http://fathebagh.blogsky.com

سلام کوروش عزیز
چه اشعار قشنگی . فی البداهه تان هم مثل همیشه زیبا بود.
دو سه روزی نبودم و هر بار که صفحه ی بلاگ اسکایم را باز می کنم می بینم همیشه به من لطف داشتید و به یاد من بودید و این یه عالمه منو خوشحال می کنه . مررررررررررسی

سلام پرنیان خیال بلاگ اسکای

آمدم و بی نهایت از عکس زیبایت لذت بردم

دل شیشه ای & سارا نفس_M یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:14 ب.ظ http://jafar86.blogfa.com

سلام عزیزم
.......................… …,,--~~”’¯¯¯¯¯¯”’~~--,,
… … … … … …,,-~”¯::::::::::::::::::::::::::::::::::¯- ’~,,
… … … … ..,,~”::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::- - ::::::::::”~,,
… … … ..,,-“:::::::::::::::/::::::/:::::::::::::::::::- ::::::::::::-,::-,::”-,
… … …,-“:::::,-“:::/:::::/::::::/:|:::::::::::::- - ::::::::::::::::::::::::::,”-,
… … .,-“:::::::/:::::|:::::|:::::::|:|::::::::::::::- :::::::::::::::::|:|::::::::::
… … /::::::::::|::::::|:::::|:::::::::::::::::::::::::- ::::: ||::::::::::::|:/::::::|
… .../:::::::::::::::::::::::’”-,:::::,:::::::::- ::::::|:|::::::::::,//::::::/::::|:::’|
… ../::::::::::::::’::::::-,:::”-,”-,::-,”,:- ::::::::/: |::::::,-“//::::::/:::::/::,,-'
… ./:::::::::::::::::”,-,,::|”~-,,,:”~-”: :”-,::::/: :/:::,-“: :/::,-“/:::,-“:::/
… /::::::::::::::::::/,__”-,: : ,,-~”,”’,-,: : ::/: :/:,-“,-~,”-,”:/:,,-“:,-//’
... |:::::::::::::::::/::: :,,-“/. ,-“:.|: : : : “: -‘”:/./,--,”.’|”/::::::|-“
…|::::::/:::::::::/::/|:::|.: : .|’|¯;|..|.|: : : : : : : :|.||;;;|././:|
…|::|:::|::::::::/::’-‘:::’-,’: : ‘’’~’_/,/: : : : : : ,: :’-‘-¯-‘~’: |:::|
...|::|:::|::::::::/::::|:::::’|: : : “’ ¯: : : : : : : : : :: : : : : : /::::
…|::|:::|:::::::/:::::|:::::’: : : : : : : : : : آپم نمیای بیشم ؟؟؟ : : … :|:::|::::::|::::::|::::::|,: : : : : : : : : :__,: : : : : : :,-“:::::::|
… .’|::|::::::|::::::||::::::’~,: : : : : : : :'--~’: : : : ,,~”:::::::::|
… …’:|:::::|::::::/.|::::::|: : “~,: : : : : : : : ,,-~,”::::::’:::::::|:/
… … .:::::|”~,/-,|:::::::|: : : : ¯”~,-,,,-~”:::,,-‘::::::::-,,_::|/
… … ..’,,::|~--‘-~:::::::|: : : : : : |::|,,-~”¯..__::::::::... .‘|
… ..,~”’: : |: : : : : ::::::|: : : : : : |¯”’~~”~,”,: : :::::::|… /
..,-“: : : : : :|: : : : : :::::::|: : : : : : : : : : : : “~’-,:::::::|,
..|: : : : : : : |: : : : : : |::::|,,: : : : : : : : : : : : : :”-,-::::|:
..| : : : : : : : : : : : : : |::::|:’-,: : : : : : : : : : : : : : :”-‘,|

ویس یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:40 ب.ظ

بلاگ اسکای گل نداره تقدیم کنیم.ولی دو بیت هزار سال پیش گلی تقدیم می شود

گل هدیه ایست فرستاده از بهشت

مردم کریمتر شود اندر نعیم گل

ای گلفروش ،گل چه فروشی به جای سیم

وز گل عزیزتر چه ستانی به سیم گل


این شعر از کسایی مروزی است.در مصراع دوم بیت اول کلمه مردم را در آن زمان مفرد استفاده می کردند.وجمعش مردمان بوده.ببخشید در محضر شما ،درس جواب می دهم.

گل حضور فرهیخته ی ادب دانی چون ویس مارا بس


من هم یاد این شعر افتادم
از مردمک دیده بباید اموخت
دیدن همه کس را و ندیدن خود را


عسل دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:09 ق.ظ

سلام اقاکوروش اگرفضولی نباشه میخوام بگم اهل کجایید

گرگان
استان تازه تاسیس گلستان عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد