سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

گزارش

 

سالهاپیش در زمانی که اودانشجو بود ،ممتاز خوشنویسی داشت. و بعدبه مسئولیت انجمن خوشنویسان شهرستانشان منتصب. چون گلی به گلستان ،به مهمانی آمد،ومارا به دوستی مفتخرکرد.بعد از سالها به همت پیس بوک یکدیگر را یافتیم  که این ،،حاصل اولین گفتگوی  مسقیم ِما ،پس از گذاردن چند بار پیام است. وعلت عنوان اسم این پست هم ان است که کپی گفتگو را  انجام دادم ، سیو آن عنوان ِگزارش گزفت...من به دلیل ثبت آن  و ماندگاریش برای خود،اینجا می آورم 



او:


سلام آشنارفیق

خوبی؟

I love you mr korosh

من:

فدات

او:

میبینم که شب و روز می سرچی داداش اینورا

 

من:

ما بی سرپناهیم

برای گریز از باران تنهائی

به پلاستیکی هم قانعیم

 او:

در شهر ما باران تنها نیست ،باران را پذیراست گلبرگ های سرخ ِشقایق های بی داغ ،شهر من گلبرگی سایبان تقدیم تو

 من:

این عزلت نشین اگرش نبود امید مهر  ِ این گلبرگها، که تا به حال سیلاب حادثه بی اثرش کرده بود

 او:

عزلت ترا تشنه ام ،عزلت نشین دمی هم با ما بنشین

 

من:

ما در آرزوی درگاه و آستان روفتن سرای بی الایشان هنریم

اگر بخت یار گردد

 او:

سرای بی رونق ما چشم در راه روشنی است ای نور بیا

 من:

ایرادی اگرم هست نه از کاخ مهر و وفا

که از بوم کنج نشین است

ورنه آنجا ست آتشگه دل

********

 او:

من که چیزی نخوردم ولی انگار تو خیلی روبراهی و شنگولت ،حسابی منگولست!!


 من:

آری من امشب به میهمانی مادر ،سرازپا نشناخته ،تازه برگشته ام

 

 

 او:

منظورم از خوردن ،شام نبود شاعر ،آن بود که ترا چنین آتش بردل زده و مدهوش کرده ارغوان جامی...........

من:

ارغوان جام عقیقی را به ثمن خواهد داد

که ما را در محفلشان راه نیست

او:

جامی که سمن می نوشد ثمن ندارد

من:

مارا روزگار بی سمن و صنم پسندیده تر داشته

و دانسته ایم

 او :

 

صنم را بی خیال .دوستی دیرین را عشق است و جرعه ای نوشیدن وچند گاهی آینه بودن

 من:

دماغ را انچه بر سرنوشت روزگار رنجور کرده نازنین

مارا امید وصال دوست

گاهی نفس یار می شود

می خوردن بی دوست مرا بی ادبی است

 او:

نفس گرمت را عاشقم ،دوست دریاب دمی که با طرب میگذرد که قافله عمر را عزم درنگ نیست

دوست با خیال ِنوش ِدوست ،نوش میکند .مست میشود....

من:

گرمای این نفس از دم به دم یاد اوری دوست است

او:

بنوش جانا که به مستی ات مستیم

من:

مارا زجرعه ی هرکلام دوست ،مستی است

در استغنای ِ می ِسرخ فامیم

 او:

مست صفایت .میدانم در این سرا ،بسی چشمان که انتظار صفایت را میکشند استاد،برو برو ودمی با آنها باش ،تا در سایه حضورت دمی بیاسایند .خوش باشی .سلام برسان .بدرود

 من:

زنده باشی و در شادی پاینده عزیز

تو هم سلام ،بویژه دل نشینان ،کوی زادگاه را.

نظرات 33 + ارسال نظر
ziba شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:06 ب.ظ http://zibaaa.blogsky.com/

خوش به سعدات هر کی که با شما شاناست که
صد البته اونهایی که دوست شمان

ژاینده باشی زیبا جان

ممنون از لطفت

بهار مامان امیر شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ب.ظ http://oribad.blogfa.com

سلام بر کوروش عزیز..
گفتگوی دلنشینی بود از اون گفتگوهایی که میتونی شیرینیش رو زیر دندونت حس کنی.. دوبار خوندم و هر بار بیشتر لذت بردم.. کاش میشد با همه دوستان اینچنین دلنشین و روح نواز صحبت کرد..
نمیدونم چرا با خوندن این پست یاد نامه های قائم مقام فراهانی افتادم در کتاب منشات..

سلام بهار عزیز
من با دوستان دلنشینم
بسی نشست ها داشته ام
که اگر بمیرم می توانم بگویم نشات گرفته ی مهرشانم
سپاسگزارم نازنین

مهر یار شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:07 ب.ظ

و چه دلنشین است صحبت یار با همیار که اینچنین حرفهایی از یک جنس از زبان دل جاری می شود و لاجرم به اعماق دل می نشیند
لذت بردم
سپاس بر تو استاد خوبیها

سپاسگزارم مهر یار عزیزم

دلت دریایی است که هر بلمی می تواند در ان جولانگاه داشته باشد

غریبه شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:22 ب.ظ http://feelingofburn.persianblog.ir

می خوردن بی دوست مرا بی ادبیست

درود و سپاس دکتر عزیز

عسل شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:52 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

نمیدانم چرا بیمارم امشب
سکوتی خفته در گفتارم امشب
غم اشک دلم آهسته می گفت
پریشان از فراق یارم امشب

عشق را دوست داشتن بهانه
و دوست داشتن عین جنون است (کوروش)


امید شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:53 ب.ظ http://garmak.blogsky.com/

خصم را تازه خوش است، دوست را کهنه ترش
خصم را تیشه بزن ، دوست را بوسه سرش

عمـــــــــــر با یار قدیم ، هستی اش بیشتر است
هر چه می کهنه تر است، مستی اش بیشتر است



دلتنگ دوستان قدیم شدم.

یار را سینه ی ما معبد هر راز و نیاز
اگر این جا به سزا بود به ان دل غماز

این دل و گوش و زبان دست به سینه بر او
تا دلش خواست نوازد هر ساز

سینه ی ریش بودگرچه خرابه به نما
هست ارامگه غمزده گانی را راز

آرمانش شده یک دوست بداند او را
محرمی داند و دل را بنماید او باز

نازنین شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:05 ب.ظ http://rainy1989.blogsky.com

دروووود استاد
واقعا لذت بردم از این مکالمه که دوستانتون هم چون خودتون ااستاد و اهل هنر و ادب هستن
راستش داشتم مقایسه میکردم با مکالمه های دوستانه خودم
واقعا که خیلی فرق هست بین ما و بزرگان
شاد و برقرار باشید استاد




درود بر تو نازنین عزیزو مهربان
باور کن
بدون ویرایش متن انجام شد
فقط اسم ها را حذف کردم
و چند جایی برای تسهیل در خواندن از نقطه و ویرگول کمک گرفتم

البته همه دوستانه ها شیرین است ودلنشین و بعد ها خاطره

پاینده باشی عزیزم

غریبه ای عاشق شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:47 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

پلاک خانه ی من
تنها عددی ست
که از ریاضیات خدا
خط خورده است
به من بگویید
کجای جهان ایستاده ام
که رودها همه
بی پل
بی عصا
از من عبور می کنند
و بادها
از هر سو
روز مبادا برایم می آورند ..

خانه ی دوست کجاست
چه سوال مسخره ای
مگر می شود
دوست بود
و بی آدرسی
نیافت

(کوروش)

آرمان اهورایی شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:12 ب.ظ http://www.beheshtebastan.blogfa.com

با درود.پس از مدت ها با بحث جنجالی و جدید مناظره به روز هستم.بیایید و از اندیشه ی پاکتان دفاع کنید.منتظر شما هستم و دوست دارم کلبه ی محقر ما را گرم کرده و جنب و جوش را هم با خود بیاورید.به دوستان و هر کسی میشناسید بگویید که بیایند و گفتگو کنند.
منتظر دیدگاهتان هستیم.

درود بر تو

شنگین کلک شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 ب.ظ http://shang.blogsky.com

سپاس که ما را نیز در
بزم محفل دوستانتان سهیم کردید
گپ های دوستانه تان پر دوام باد

درود بر تو عزیز
براستی که این دیدار که بصورت گژ بود چقدر برایم عزیز بو د و مغتنم

آرمان اهورایی شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:08 ب.ظ http://www.beheshtebastan.blogfa.com

با درود.پس از مدت ها با بحث جنجالی و جدید مناظره به روز هستم.بیایید و از اندیشه ی پاکتان دفاع کنید.منتظر شما هستم و دوست دارم کلبه ی محقر ما را گرم کرده و جنب و جوش را هم با خود بیاورید.به دوستان و هر کسی میشناسید بگویید که بیایند و گفتگو کنند.
منتظر دیدگاهتان هستیم.

پرنیان شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:20 ب.ظ

سلام کوروش عزیز
چه مکالمه ی شاعرانه ای! پایدار باد دوستی های ناب ... پایدار باد دوستیتان با تمام دوستان خوبتان.

درود بر تو پرنیان خیال وبلاگشتان

زاد روزت فرخنده عزیز


عسل شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:27 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

بخت اگر بیدار باشد خواب بردارد مرا
یکسر از بستر در آغوش تو بگذارد مرا
از چه دریا آمدم با ابر بی پایان غم
کاسمان عمریست تا یکریز می بارد مرا
آخرین پیمانهء شبگیر این خمخانه ام
تا کدامین مست درد آشام بگسارد مرا
گنج بی قدرم به دست روزگار مرده دوست
آن گهم داند که خود در خاک بسپارد مرا
گرچه مرگم پیش تر از فرصت دیدار توست
همچنان شوق وصالت زنده می دارد مرا
سینهء صافی گرفتم پیش چشم روزگار
تا درین آیینه هر کسی خود چه انگارد مرا
سایه گر خود در هوایت خاک گردد باک نیست
عاقبت روزی به کویت باد می آرد مرا
یاد آن فرزانهء آزرده خاطر خوش که گفت
خامشی جستم که حاسد مرده پندارد مرا

در شــب

گشـــود ه ام

این پنــــــجره را

رو به آفتـــــــــاب


*********

شایـــــــد که یار ِ من

آن شمـــــس ِ بــــی نقاب

از پنـــــــــــجره در آید و

.........با نیـــزه های شــــــوخ

از خــواب مرگـــــبار ِ تغـــــــــافل

............ رهــــــــــــــــــــــــــــــاندم.

ویس یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:52 ق.ظ

شمس گفت:دوستی می جستم خاص الخاص،از جنس خود.

وبهترین چیز ،داشتن دوستانی همجنس است.کسی که نگفته بشنود.مستدام باد و گوارای ایام.

درود بر ویس عزیزم
بله افتخار من این است
و مایه ی امیدواری

شاد باشی و سلامت

افشین یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:02 ق.ظ http://baraneeshgh409.blogfa.com/

سلام
خیلی جالب بود مشاعره مناظه مغازله ..... در این گفتگو جای داشت که نشان از تبحر مخاطبین دارد

سلام بر تو

ممنونم از لطفت

آشنا یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:43 ق.ظ

بگذر تو از این قصه، استاد ادب کافی است
آن قصه به پایان شد، آن کلبه دگر مافی است

حالی که به امروز است حال ِ دگری باشد
مستی ز سرم افتاد ، مستی قدری باشد

بر هیچ نبندم دل، تا دل نشود مغرور
آن خانه و این خانه، هیچ است در این کیفور

با ما به از این باشید، ما مخلص جانانیم
اما نبرد فرمان، هر جور بفرمانم

من هندلی ام ای دوست ، روشن نشوم هر جور
آنقدر لجوجم من ، با زور شوم در گور

آزرده مشو از ما ، یک جام دگر می ریز می: شراب
بر گوش دلم حرفی ، از باب دگر آویز

نیلوفر یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:17 ق.ظ http://ensan8707.blogfa.com

درود

بر کوروش!!!

گفت و گو ..... پل ارتباطی ...دو دوست ....

سخاوت در گفتار ......همچون طبیعت ....

و اهل دل بودن ... و دل اهلی داشتن


ممنون عزیزم

درود بر تو گل نیلوفرین وبلاگستان

سپاسگزارم نازنین

بهزاد یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:32 ق.ظ

کوروش عزیز
ما گدایان خیل سلطانیم
من کمترین که لایق این همه مهر تو نیستم .
باز هم بزرگی کردی و نشان دادی که از من دوست تری

پایدار باشی دوست

درود بر بهزاد عزیزم

که در مملکتش شاه و گدا یکی است

کاش اجازت میداشتم
به یارانم بگویم

که

او=====================بهزاد است

گه حال ما را به سلطانی دل مهمان شده است

دوستی را در مکتبخانه ی دل به استادی شما
آموخته ایم

شاد و پاینده باشی ساعر قلم



کنگان طنز یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:41 ب.ظ http://kangantanz.blogfa.com

سلام.دوستان به زهم یاد کنند
دل بی دوست دلی غمگین است

درود بر تو نازنینم

مسافر یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام
خواندم
چه خوب که آشنا را ملاقات کردید و حرفهای دوستانه تان را منتشر
دوستی هایتان پایدار

خاطره یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:31 ب.ظ http://rahalost.blogsky.com

سلام
من اولین بار که به این وبلاگ اومدم شما فوق العاده به زبا پارسی مسلط هستید واقعا دست مریزاد

سلام خاطره جان
خوش آمدی عزیز
امیدوارم بیایی و بیشتر با هم آشنا شویم
تو نیز پراحساس و لطیفی
امیدوارم
شاد و سلامت باشی

دانیال یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:35 ب.ظ http://www.manoto-baham.mihanblog.com

درود استاد شماهم چت می کنید؟؟؟؟
به این می گویند چت ادبی؟
یا به اصطلاحی ک می رویش می گذارم ادب چت!
بیایید باز هم نامالوف نوشته ام...خه کنم اثر کنیاک است...دیگر!
نه نوجوانی است دیگر

درود برتو دانیال عزیز

چت هم ابزاری است مثل تلفن
مثل خود پیس بوک
و....

ممنونم از اسم زیبا

شاد باشی و سلامت

شکلات تلخ یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:26 ب.ظ http://www.mahemany.blogfa.com/

مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست
تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست ...
نوش .. برودجایی که غم نباشد ...

" یاد آوری "

درود بر تو مهربان

که شیرین ترین شکلات تلخ دنیایی

عسل یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:28 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

سلام ازقدیم گفتن سخنی که ازدل براید لاجرم بردل نشیند

سلام بر عسل قند شیرین پارسی

ممنونم مهربان

ziba یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:14 ب.ظ http://zibaaa.blogsky.com/

کم پیدای کوروش مهربان ایا قابل نمیدونی

سلام بر تو خواهر مهربانم

نه زیبا جان انکه بر دل نشیند به هیچ حیله برون نتوان کرد

ر ف ی ق یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:24 ب.ظ http://www.khoneyekhiyali.blogsky.com

قصه ای گفتید و نغمه ای خواندید و دردهای مشترک را فریاد زدید و دم پیس بوکتان !! گرم که باعث این تجدید خاطرات شد ...
اما بگذار که برایت بگویم از مهری که در رودخانه ی قلبم جاری کردی و از طوفان سهمگینی که در دل غوغایی ام به پا کرده ای ... سطر سطر نام تو را و یاد تو را در قلبم جای داده ام ای مهربان ترین استاد دنیا ...
راستی ، سلام استاد

درود بر ر ف ی ق مهربان و همیشه همراه


آری انجا اگر که شاید اندک باشد قیمت و بسیار وقت گیر
برای من اما
طلا طلا بها اورد
یافتن دوستی قدیمی و اندک مجالی برای گفت و شنود

ممنون مهربان

رویا یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:06 ب.ظ http://adamiyat.mihanbolg.com

سلام
مطالبتون جالبه
ادتون کردم
قلمتون پایدار

سلام رویا جان
لطف کردی عزیزم
من هم شما رو اد کردم
امید به پایداری رفت و امد ها

پرنیان - دل آرام دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ق.ظ

با احترام دعوتید به تولد پرنیان فتح باغ

در دل آرام
www.with-parnian.blogfa.com

قدم به چشم
[گل]

چشمانتان به روشنی خورشید

چشم پرنیان عزیز

محمد دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:55 ق.ظ http://mohamad-asa.blogsky.com/

خیلی لذت برم، واقعا گفتگوی شیرین و هنرمندانه ای بود

خوش بحال دوستانتان که فرصت هم صحبتی با دوست شیرین بیانی همچون شما رو دارند

زنده باشی و در شادی پاینده عزیز (کپی بود از متن خودتون ما که استعداد نداریم )

ممنونم محمد جان

این گفتگو ابتدا نه برای ثبت یک پست که از سر ذوقی بود که
پس از یافتن دوستی و کلامی
دست داد
انجام گرفت
وبا برداشتن اسامی
سعی کردم که مانده گارش کنم
برای دل دلتنگم

پرنیان دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:36 ق.ظ

سلام کوروش عزیز
ممنونم برای محبت های زلالتان

درود بر تو پرنیان خیال آسمان جای

بانوی شرق دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ق.ظ

کاش عشق را زبان سخن بود....





درود بر بانوی شرق
عشق را زبان دل هست
می بایدش آموخت

کیمیا دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:29 ب.ظ http://rayehe84.blogfa.com

سلام
لطفا من و در وبلاگ دوستان لینک کنید من هم
با اجازتون همین کار و میکنم تا هر موقع آپیدین،بیام.
مرسی
الان آپم

سلام کیمیا جان

امید که پیوند باعث عمق دوستی ها گردد

رها چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:29 ب.ظ http://raha25.blogfa.com

سلام پیشکسوت بابا تو دیگه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟از تو انتظار نداشتم

چرا اپ میکنی خبر نمیدی اخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



الان من اپم بدو بیا که منتظرم

سلام رها جان
اگرچه من قولی ندادم که به آن عمل نکرده باشم
آخه من کاهل و کجا حس و حال خبر دادن به عزیزان!!!!

چشم خدمت خواهم رسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد