سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

همدلی است یا همزبانی نمیدانم!!!!!!


 
پیاده از کنارت  گذشتم، گفتی:” قیمتت چنده  خوشگله؟”
سواره از کنارت گذشتم،  گفتی:” برو پشت ماشین  لباسشویی بنشین
 
در صف نان، نوبتم را  گرفتی چون صدایت بلندتر بود

در صف فروشگاه  نوبتم را گرفتی چون قدت بلندتر بود

 
زیرباران منتظر تاکسی  بودم، مرا هل دادی و خودت سوار شدی
در تاکسی  خودت را به خواب زدی تا سر هر پیچ وزنت را بیندازی  روی من

 
در اتوبوس خودت را به  خواب زدی تا مجبور نشوی جایت را به من تعارف  کنی
در سینما نیکی کریمی موقع زایمان فریاد  کشید و تو پشت سر من بلند گفتی:”زهرمار
 
در خیابان دعوایت شد  و تمام ناسزاهایت، فحش خواهر و مادر بود
در  پارک، به خاطرحضور تو نتوانستم پاهایم را دراز  کنم

 
نتوانستم به استادیوم  بیایم، چون تو شعارهای آب نکشیده  میدادی

 
من باید پوشیده باشم  تا تو دینت را حفظ کنی
مرا ارشاد می کنند تا تو ارشاد شوی
 
تو ازدواج نکردی و به  من گفتی زن گرفتن حماقت است
من ازدواج نکردم و به من گفتی ترشیده ام

 
عاشق که شدی مرا به زنجیر انحصارطلبی کشیدی
عاشق که شدم گفتی مادرت باید مرا بپسندد

 
من باید لباس هایت را بشویم و مرتب کنم تا به تو بگویند خوش تیپ
من  باید غذا بپزم و به بچه ها برسم و شب بیدار بمانم تا به تو بگویند آقای دکتر

 
وقتی گفتم پوشک بچه را عوض کن، گفتی بچه مال مادر است
وقتی خواستی  طلاقم بدهی، گفتی بچه مال پدر است


------------------------------

آیا وقت آن نرسیده است که  " مرد پارسی " به یک زن پارسی یا غیر پارسی " با دید برابر و  درست " نگاه کند ؟
و من به عنوان یک  مرد ایرانی چه اندازه پس از خواندن این نامه  شرمنده شده‌ام که یک زن هموطنم در مورد " من به  عنوان یک مرد هموطن " چگونه فکر می‌کند

با تشکر از نسیم عزیز


نظرات 67 + ارسال نظر
فرخ پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:08 ق.ظ http://chakhan-2.blogsky.com

کوروش جان سلام و درود
شما با این یادداشت زیبا خود را برای مدتی نامعلوم بیمه کردی!
خانومهای زیادی از همین حالا تو را خواهند نواخت و من امیدوارم
در فراغت و آرامشی که در روزهای بعد نهفته ، دنیای زیباتری را تجربه کنی. چاکرم و ارادتمند

درود بر تو مهربان
این یاداشت زیبا را عزیزی ارسال کرده بود و بی نهایت پسند افتاد
که گویا چیزی شد که همیشه می خواستم خودم گوینده اش باشم



البته تابستان نزدیک است و آدم عاقل باید فکر سایبانی می باید بود و ارامشی

سپاسگذار مهربانی ات بزرگمرد

ویس پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:43 ق.ظ

سلام.این متن را در ایمیلی خوندم.وبسیاری از آن ها واقعی است.اما در کشور ما مردان بسیار روشنفکر ی هم هستند که خودشان از برخوردهای جنسیتی ناراحت.

همدلی از همزبانی خوش تر است.

همانطور که آقای فرخ گفتند شما طرفداران بسیاری پیدا می کنید.کاندید جایی ،چیزی شوید رای می آورید.شوخی کردم.به دل نگیرید.

بله ویس عزیز

درود فراوان به تو برای من هم این متن زیبا ارسالی بود
و خوشحال می شوم پاسخ فرخ عزیز را هم ببینی

اگر کاندید هم مطمئن باش پیروز خواهم شد چرا که بزرگوارانی چون شما موید من خواهی بود
و آنگاه تمام زبانها به تائید میدان داری خواهند کرد.

ویس عزیز این متن به علت پذیرش قلبی ام بود و مناسبت بسیارش با روز زن
که زیبا خواندم که از زبان زن که می گفت
به من تبریک نگوئید آزادی ام را پس دهید

باران پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:15 ق.ظ

سلام و درود بر استاد
ممنونم از همیشه هاتون..

سلام بر باران و لطافت طبعش

خوش آمدی عزیز

شکیبا پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:07 ق.ظ http://kavirbienteha.blogsky.com

درود بر شما
بابت تبریک رو زن از شما نهایت سپاس رو دارم..
شرمنده فرمودید قربان

همه ی انسانها مانند هم نیستند...
شاید این چیزا در مورد بعضی از آقایون صدق کنه اما راستشو بخواین من تا حالا چنین مواردی به ندرت دیدم!!
نمونش پدر خودم که برای زنان احترام قائل است و به آنها به دیده ی انسان می نگرد و همچنین بسیاری دیگر هم که مانند او هستند...

شاد باشید

درود بر شکیبای مهربان

آنکس که خود را ایرانی بداند
هرگز نابرابری بین دو انسان را بر اساس جنسیت
نمی پسندد

همیشه و همجا
با شادی و سرور

آرمان. پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:33 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

فقط میگویم شرمنده و خجل زده شدم
و دیگر هیچ

چیزی برای گفتن نمی ماند با این ادله محکم
برای ترمیم افکار مردانه مان دعا میکنم

آرمان جان دشمن ایران شرمنده

ایرانی واقعی هرگز جز به مهر به نیمه ی خود نگاه نکرده عزیز

تو که اسوه ی مهربانی و برابری طلبی هستی

سوفیا پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:58 ق.ظ

استاد متن خیلی زیبایی بود...

من که خیلی خوشم اومد

سلام سوفیا ی عزیز

اره منم خیلی لذت بردم ازش

شادباشی و برقرلر


دل شیشه ای پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:04 ب.ظ http://jafar86.blogfa.com

سلام
ممنونم از حضورت
شما ب اسم ئبتون لینک شدید

لفا ب اسم وبم لینک کنید ممنون

سلام به روی ماهت
لطف کردی عزیز
من شاید کاری نازیبا را مقابل به مثل نکنم
ولی کاری پسندیده را چرا

به جمع یارانم پیوستی

ر ف ی ق پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:21 ب.ظ http://www.khoneyekhiyali.blogsky.com

سلام بر استاد دل ، همیشه زندگی با (زن) شروع می شه و مردن با (مرد) حالا چرا مردها اینقدر حق زن ها را می خورن ، نمی دونم بر اساس کدوم منطقیه ... به هر حال شما با این پستتون وبه قول بابا اتی قهوه ی تلخ منو توو موقعیت حساس قرار دادین و من زبونم بند اومده راستی استاد عزیزم بابت این دو سه روزی که بخاطر غم اسطوره نبودم شرمنده ام همین که دست استادی شما بر سرمونه خدا را شاکریم

درود بر تو مهربان

و چه زیبا گفتی که قلمت همیشه استوار باد که الحق احساس می کنم
این پست عاریه من را مکمل بود به زیبائی و استواری

غمت کوتاه و شادیت افزون باشد عزیز

نیلوفر پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:37 ب.ظ http://ensan8707.blogfa.com

دروود

بیچاره بچه !!!!۱

درمونده .....که چکار کنه ....جز دارایی های بابا باشه ....یا

اسباب بازی مامان ....!!! من میگم ..... چطوره اصلا بوجود

نیاد ......!!!!

ممنون

ممنونم نیلوفر عزیز

از حسن توجه ات

درود بر تو


غریبه ای عاشق پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:41 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

سلام مطلب جالبی بود
اما مردها زندگی را همین می دانند ..

سلام نازنین

اگر زنان جایگاه خود را بدانند
هرگز
مردان از ارزش آنان نتواند بکاهند

غریبه ای عاشق پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:43 ب.ظ http://strange1.blogfa.com/

فردا هم روز خداست
مثل دیروز ..
کمی بنفش
قسمتی بارانی ..

جز نقش تو در نظر نیامد ما را
جز کوی تو رهگذر نیامد ما را

خواب ارچه خوش آمد همه را در عهدت
حقا که به چشم در نیامد ما را

حافظ


دانیال پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:11 ب.ظ http://www.manoto-baham.mihanblog.com

زنده باد...زنده..باددد...استاد....فوقالعاده...نوشتی....
من...من..ک..نه...ما...همه..کف..کردیم...

درود بر تو دانیال عزیز

اگرچه
این متن از من نیست ولی بسیار مورد تائید و با باور من هماهنگی دارد

سپاسگذار مهرت

نازنین پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:25 ب.ظ http://sokoot989.blogfa.com

درووووووووووووووووووود بر استاد کوروش عزیز
متاسفانه همینگونه است اما
من امروز افتخار میکنم که شما اینگونه نمی اندیشید و عمل نمیکنید و اکنون دیگران باید شرمنده باشند نه شما


و با این مطلب ثابت کردید که هنوز هم بزرگمردانی از تبار کوروش پارسیان هستند که بزرگ می اندیشند و اگر همه مردان اینگونه بودند اکنون در بهشت میزیستیم نه اینجا

و واقعا افتخار میکنم حتی اگر تنها شما اینگونه فکر کنید
برای من که کافی است


سلام نازنین عزیز

مرد ایرانی
جدای از لحظات خاص
همیشه چنین می اندیشیده است
اگرچه
این متن از من نیست ولی بسیار مورد تائید و با باور من هماهنگی دارد

ممنونم مهربانی های همیشگی ات که شرمسارم میکند

نازنین پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:26 ب.ظ

باز هم درووووووووووود که هر چه بگویم کم است






کنگان طنز پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:55 ب.ظ

سلام. واقعا زیبا گفته ای

سلام بر تو

ممنونم عزیز

بی نهایت پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:28 ب.ظ http://www.bi-nahayat.blogfa.com

خیلی عالی بود.مثل همیشه.
در ضمن آپ هستم.با مطلبی متفاوت در مورد " موزه مصر باستان."
حتما بیایید و نظر ی فاخر بگذارید.
منتظرم.

سلام عزیز

ممنونم . حتما خدمت رسیده و بهره خواهم برد

آرمان اهورایی پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:54 ب.ظ http://www.beheshtebastan.blogfa.com

دوست خوبم با عشقم ناصر خان به روزم.

ارمان جان از عقاب اسیا هرچه بگوئی زیباست

مانا پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:58 ب.ظ http://farjameyekroya.blogfa.com

سلام آقا کوروش
نسیم قلمشون شیواست
شما ذهنتون
ممنونم که همچین اندیشه ی مهربونی نسبت به ما خانما دارید
نمی دونم تا کجا باید گفت و گفت و گفت اما می گم تا عمر دارم
من یک زنم و بر زنیتم می بالم ...
سبز وبرقرار باشید
مانا

سلام بر تو افتخار ایران زمین

و من به این احساس نهفته در کلامت
که سرشار از امید به فردا
فردای روشن برای انسان
فردائی که دیگر کسی برای حق جنسی خودش تلاش نمی کند

همه به عنوان انسان حق میگیرند و زندگی می کنند


مانا باشی و در راهت استوار

دل شیشه ای جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:10 ق.ظ http://jafar86.blogfa.com

.....♥#########♥
.....♥#############♥
...♥###############♥
..♥#################♥..................♥###♥
..♥##################♥..........♥#########♥
....♥#################♥......♥#############♥
.......♥################♥..♥###############♥
.........♥################♥################♥
...........♥###############################♥
..............♥############################♥
................♥#########################♥
..................♥######################♥
....................♥###################♥
......................♥#################♥
........................♥##############♥
...........................♥###########♥
.............................♥#########♥
...............................♥#######♥
.................................♥#####♥
...................................♥###♥
.....................................♥#♥
.......................................♥
.......................................♥
.....................................♥
...................................♥
.................................♥
..............................♥
............................♥
.........................♥
......................♥
..................♥
.............♥
.........♥
......♥
....♥
......♥......................♥...♥
..........♥.............♥............♥
..............♥.....♥...................♥
...................♥.....................♥
................♥......♥..............♥
..............♥.............♥....♥
.............♥
...........♥
..........♥
.........♥
.........♥
..........♥
..............♥
...................♥
..........................♥
...............................♥
.................................♥
.................................♥
..............................♥
.........................♥
..................♥
.............♥
.....♥
...♥
ممنونم از حضور گرمت

دل شیشه ای ات بی غبار غم باد

ممنون طرح زیبایت

آرمان جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:27 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

ممنون استاد مهر!
روز تعطیلتان بخیر و خوشی

از گلستان همیشه گلستان تان لذت ببرید

صبح آدینه ات خوش آرمان عزیز

امروز روزی است که اگر زیاد نچرخی و سرگیجه نگیری

حالی دارد با عزیزانت به طبیعت پناه ببری و مارا به عکس هائی زیبا دعوت کنی

شاد باش و چون همیشه پر انرژی

مانا جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 ق.ظ http://www.farjameyekroya.blogfa.com

سلام دوباره بر کوروش عزیز
ممنونم از حضورتون و مهربونیتون
روزی می رسه که ای کاش از سر جمله ی
ای کاش ما جنس دوم نباشیم برداشته می شه
سبز و همیشه برقرار باشید
مانا

سلام مانای عزیز

حضور تو هم که هیچوقت جنس دوم نیستی به اینجا
باعث شادی و امید است
سپاسگذارت مهربان

آرمان جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ق.ظ

صدای یار مهربان
چرا به شیشه می زند
کلام آرمان مباد
اگر به ریشه می زند
دلم برای یار مهر
بدان! همیشه می زند
خطا نموده آن کسی
ترا به تیشه می زند

کلام آرِ مان همه
پر نیاز و ناز شد
که بر خیال آسمان من
چو آغوشی و باز شد

دلی که مهربان شد
صدای خوش نواز شد
صدای خوش ز آرِ ِمان
چو نغمه ای ز ساز شد


کوروش جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:55 ب.ظ http://www.shabeakhar.blogsky.com

منم با تو موافقم.واقعا جای اندیشه داره که چه جوری ما از حال و روزی که کوروش بزرگ هیچ وقت آدم ها رو بر اساس اعتقادات و ملیت و جنسیتشون جدا نمی کرد ، به این روز افتادیم.واقعا چرا؟؟؟

درود بر تو عزیز

ریشه ی این مشکل ملی ما دوری از پیشینه است
ارزشی که در تاریخ این سرزمین به زن داده شده غیر قابل انکار است
وقتی که برای زن در 2500سال پیش حقوق زایمان در نظر می گرفتند

غریبه جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:55 ب.ظ http://feelingofburn.persianblog.ir

سلام استاد . واقعا باهاتون موافقم

سلام به روی ماهت عزیز

میدونم هرکس خون ایرانی در رگ داشته باشه موافق است

سیما جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:18 ب.ظ http://eshgheroyayee.blogfa.com

سلام و درود کوروش عزیزم شاید باور نکنی ولی وقتی این نوشته رو خوندم بدنم لرزید خیلی جالب بود و روم تاثیر گذاشت واقعا چرا باید اینطور باشه ممنون از اینکه همیشه با درک بالات باعث افتخاری

سلامی به بلندای آفتاب و گرمای مهر
بدنی که از چنین نوشته ای بلرزد نشان از دلی دارد که در سلامت کامل بسر می برد
زمانی که جامعه ای بیش از نیمی از هویت انسانیش را گم کرده باشد
و بخواهد به خود بیاید
و بخواهد نشان دهد و به فریاد در آید که
ما همه انسانیم
وبه حرمت انسانیت
جایگاهمان تعین می شود
نه بر اساس جنسیت

شاد باشی و کمی هم صبور

دل شیشه ای جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:57 ب.ظ

.....♥#########♥
.....♥#############♥
...♥###############♥
..♥#################♥..................♥###♥
..♥##################♥..........♥#########♥
....♥#################♥......♥#############♥
.......♥################♥..♥###############♥
.........♥################♥################♥
...........♥###############################♥
..............♥############################♥
................♥#########################♥
..................♥######################♥
....................♥###################♥
......................♥#################♥
........................♥##############♥
...........................♥###########♥
.............................♥#########♥
...............................♥#######♥
.................................♥#####♥
...................................♥###♥
.....................................♥#♥
.......................................♥
.......................................♥
.....................................♥
...................................♥
.................................♥
..............................♥
............................♥
.........................♥
......................♥
..................♥
.............♥
.........♥
......♥
....♥
......♥......................♥...♥
..........♥.............♥............♥
..............♥.....♥...................♥
...................♥.....................♥
................♥......♥..............♥
..............♥.............♥....♥
.............♥
...........♥
..........♥
.........♥
.........♥
..........♥
..............♥
...................♥
..........................♥
...............................♥
.................................♥
.................................♥
..............................♥
.........................♥
..................♥
.............♥
.....♥
...♥

سلام
بحث داغ آپ سفارشی
تشریف بیار...................

سلام بر فرشته ی دل شیشه ای

عسل جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:26 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

سلام خوبید اقا کوروش یه چندروزی نتم قطع شد ازدستم راحت بودید

دلم در غربت خود بیقراره
بدنبالت به کوه ها رهسپاره
زدشت و دره و کوه خواستاره
بگوئیدش :دلم در انتظاره


عسل جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:26 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

دوستان خوب خوشه مرواریدند که داشتن آنها ثروت و دیدن آنها سراسر لذت است.

امروز تو باغ ،پای درخت خشک انار نشسته بودم،من به تو فکر میکردم و یاد روزی که برای تو بزرگترین انار را چیدم و دیگران به اینکه من چقدر انار دوست دارم

عسل جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:27 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

ابرهم از بارش قصد فداکاری نداشت ، عقده در دل داشت روی خاک خالی کرد و رفت.

عشق تنها کتاب ِ قصه ای است که یا پایان ناخوش دارد و یا چند ورق آخرش می افتتد.

عسل جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:28 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

مثل یک درنای زیبا تا افق پرواز کن ، نغمه ای دیگر برای فصل سرما ساز کن ، زندگی تکرار زخم کهنه دیروز نیست ، بالهای خسته ات را رو به فردا باز کن.

تنبل نرو به سایه ، سایه خودش میایه .(می اید)

یک ضرب المثل محلی

عسل جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:29 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

از گل وفا مجو زاده خار است.

سالها فکر می کردم دهقان مزرعه ی تو ام. افسوس که فهمیدم .مترسک جالیز تو بوده ام .

(●̪•)کافه خان(●̪•) جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:53 ب.ظ http://www.kafekaghazi.iranblog.com

سلام وهزاران ودرود......من اومدم..نه باباقهرچیه؟؟؟؟من وقهر یا دلخوری؟؟؟؟نه بابا!!!فقط یه چند وقتی نمی تونم نت بیام....مطلبت ضد مردا بود؟؟؟؟؟وای وای وای!!!من که مردای اینجوری رو ندیدم...شماچطور/؟؟

سلام نازنین
گفتم که شاید اینهمه انرژی یکباره افول کرد
شاید دلیلی غیر طبیعی داشته باشه

خدا رو شکر که ندیدی
امید که هیچ ایرانی نبیند مردی که خود را ایرانی بداند و...


SAFA جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:53 ب.ظ http://8110000.BLOGFA.COM

دمت گرم با حر فهای جاابت به وب ماسر بزن

دم گرم و سرت خوش باد

سلامم را تو پاسخ گوی و در بگشای


خوش آمدی مهربان

سکوت جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:18 ب.ظ http://mahin74.blogfa.com

ما را که بجز توبه شکستن هنری نیست...

اپم....

در عشق و هنر توبه شکستن که رواست!!!


ممنونم مهربان

سینا جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:34 ب.ظ http://omide-ma.blogsky.com

سلام
الان رفیتم تو فکر

سلام سینا جان
تو که آهنگ زیبای وبلاگت نشان مرام و عرفت دارد
همیشه فکوری
شاید منظورت یاد آوری بوده که پیش آمده عزیز

ممنون از حسن توجه ات

غزال جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:36 ب.ظ http://cafe-gap.blogfa.com

+ بــا ســــلام
+ مـــن غـــزالـــم..بــه تـــازگـــی در وبــــلاگ کـــافه گـــپ نـــویسنـــدگی مــیـــکنم
+ بــــا اولیــــن نوشتــــه ام بــــه روزم ومنتـــــظر حضورتــــــون




+ بـــا تشــــکر[گل]

سلام بر غزال خوش خرام
قلم به دست

آرمان. شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:22 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

کلام یار مهربان
کلام دلنواز ماست

صدای گرم یار مهر
سبد سبد نیاز ماست

نوای دلنشین او
نوای نای و ساز ماست

این که در پیش عزیزی سپر انداخته ام به به به
سربلندم که به او باخته ام به به به

تیغ تیزم اگرم کند شود پیش عزیزان به صلاست
نه به تیغی که به |آغوش به او تاخته ام به به به

آرمان. شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:24 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

تقدیم با ارادت







قندک شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:43 ق.ظ http://ghandak mirza.blogfa.com

سلام داداش کوروش مهربان.تصورم اینه که ما یعنی من و تو در خیلی از زمینه ها شباهت های زیادی با هم داریم واین خیلی برام جالبه.درود بر تو

درود بر شیرین گفتار و نیکو خصال عزیز
یک نوع مشاعره ای (البته اداش رو در میاورم)با آرمان عزیز داشتم که چنین مرتکب شدم

این که در پیش عزیزی سپر انداخته ام به به به
سربلندم که به او باخته ام به به به

تیغ تیزم اگرم کند شود پیش عزیزان به صلاست
نه به تیغی که به |آغوش به او تاخته ام به به به


درمقابل مهربانی تو عزیز نیز چنینم
که انصافا احساسی ودرکی مشترک داریم که با اینکه با همه دوست و همراهم ولی هرگلی را بوئی است در این گلستان
گل عسلین من اما شهدش را تفاوت است . نادر

[گل][گل][گل]

آفتاب شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ق.ظ http://aftab54.blogfa.com/

سلام جناب کوروش گرامی ..
واقعا پستت زیبایی گذاشتید ..
مطالبتون درد و رنج بانوان ایرانی رو به تصویر کشیده !!
بعضی از انسانها خودشون رو خیلی امروزی و روشنفکر می دونن اما در عمل این طور نیستند .. خوشحالم که با این دید به مسائل زنان جامعه می نگرید .
سپاس .

سلام بر آفتاب تابان

بله بسیار زیباست
که اگرچنین نبود . من در وبلاگم کمتر سعی کرده ام کپی داشته باشم
ولی همیشه آرزو داشتم می توانستم به این زیبائی از حق بگویم
و خوشحالم که بواسطه نسیم عزیز
این توفیق دست داد

آرمان. شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:13 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

آن سپر نیست که انداخته ای
پیش ما برج بلند ساخته ای
این چنین سر به تواضع مفکن
بر دلم تیغ وفا آخته ای

تا کلام را استادی
بر دل ما ایستادی

من شدم جامه در خانه ی مهر
وتو اما بشدی ساکن آن
توببین فرق من و تو به کجاست؟
من شده جسم و تو روحی و روان
قامت افتاده شدم پای علیل
بر در مهرگه و این آستان

مهرداد شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:50 ق.ظ http://kahkashan51.blogsky.com

سلام دوست عزیز
آدم ها برای عشق میجنگند، ووقتی با مشقت فراوان به آن میرسند
آنرا نابود میکنند...

عشق در معنای ضمنی خود،سراسر برابریست، عشق یعنی من بودن نه ما ، چون عاشق ومعشوق از هم جدا نیستند واین نهایت
برابریست، وکسانی که برابری را میان مرد وزن باور ندارند، یا عاشق
نیستند و معنای عشق نمیدانند ویا در جهالت خود حقوق را مختص
خود میدانند که میبایست در آدمیت آنها تامل بیشتری نمود.
مثل همیشه زیبا نوشتی،مانا باشی...

بسیار زیبا ومتقن گفتی
ممنونم مهرداد جان

پرنیان شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:53 ق.ظ http://fathebagh.blogsky.com

سلام کوروش عزیز
مرررررررررررررررررررررررسی برای این همدلی !

توی مملکت ما زن اکثر مواقع جنسیتی دیده می شه.

با کامنت آقای فرخ موافقم و یک لایک می زنم برای ایشون

نازنین شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ب.ظ http://sokoot989.blogfa.com

درووووود استاد
متاسفانه این حقیقته و من همیشه با این موضوع از بچگی مشکل داشتم و دارم و مشکل اینه که هیچکسی درک نمیکنه
البته به جز امثال شما ، این همدلی شما خیلی ارزشمنده و واقعا من رو خوشحال کرد و مطمئنم همه این حس رو پیدا کردن
ممنونم استاد




درود بر تو که نازنین بودی و با این اواتار زیبا نازتر شدی
ممنونم عزیز
ایرانی همیشه چنین فکر می کرده
اگرچه گاهی شاید کوتاهی هم داشته است

عسل شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:09 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

راهی بروید که روندگان آن کمند! دوست داشتن عادت است و عشق،دوست داشتن بیش از حد! عشق نیز دو حالت بیشتر ندارد: یا خود خواهی است یا ایثار!

غصه از قصه ی رفتن نیست . ازتلخی ماندنی است که دیگر به رفتنت مایل نباشد .کسی که می خواستی بگویدت بمان و نگفت.

عسل شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:09 ب.ظ http://abip51.blogfa.com/

این روزها، آب وهوای دلم آن قدر بارانی ست،آنقدر که رخت دلتنگیم را، فرصتی برای خشک شدن نیست! ...

و وای به روزی که گل لبخند (زهرخند) را از خار به گیرنده دهی که جوابش آخ خواهد بود

pashmakoo شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:24 ب.ظ http://pashmakoo.blogsky.com

10000000000000000000000000000 سلام به کوروش بزرگ
خیلی خیلی لذت بردم کاش همه...... بفهمن!

بینهایت درود بر تو راضی جوووون عزیز

خوشحالم ازخوشحالیت

ایرانی می فهمد و عمل میکند نازنین

ستوده شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:26 ب.ظ http://saba055.blogsky.com/

سلام کوروش عزیز.
وقتی این درد دلها را خوندم از هر چی مرده متنفر شدم چون عین حقیقت است .همه ما زنها مانند کلفت تو خانه کار میکنیم وبیرون از خانه هم مثل حمال بار میکشیم و بعد تازه اگر شاغل هم باشی که دیگه نور علا نوره وبعد هیچ حقی هم مانند شما مردها نداریم .
بعد هم وقتی حرفی به مردی زدی وتوقعی ازش داشتی میدونی چی جوابت را میده میگه چقدر تو حسودی .
متنفرم از این همه تبعیض ودوست ندارم که زن باشم وقتی این همه نابرابری را میبینم .

سلام ستوده جان
نگرانم کردی
قرار نبود چنین نتیجه ای داشته باشد عزیز
کمی تجدید نظر لازم است
تنفر از هر رفتار ناشایست با توجه به الگو قرار گرفتن
انسانیت
فارغ از هرگونه اندیشه ی غیر ان
کاملا پسندیده است

بله رنج بزرگ انسان نابرابری است

شاد ببینمت و همیشه امیدوار
به روزی که این تبعیضات ریشه کن گردد

فریناز شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:19 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

انگار از وب آرمان با آن همه جک های خنده دار آمدن ! سخت بود هضم این نوشته ها استاد!


اما هنوز زن بودنم را دوست دارم
چرا که ...
بماند بین من و خدایم

ببخش که گویا حلاوت و شیرینی وبلاگ آرمان عزیز را
به تلخی کشاند
این واقعیت تلخ

امید که روزی فرار رسد که
انسان بر اساس انسان بودن
تقدیر شده
و به نسبت دوری از آن
مورد شماتت
قرار گیرد

فریناز شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:21 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

و اما...
کاش یا همدلی باشد و هم زبانی که بعید است!

اما کاش ترحم نباشد که بیزارم از تمام ترحم هایی که گاه و بی گاه در حق اسن جنس لطیف می گردد...

استاد همدل بودنتان بر ما اثبات گردیده مهربان



واما

روزی را آرزومندم
که دیگر انسان ها
عشق و مهر را در زبان به شک ننگرند

سپاسگذار مهربانی هایت فریناز عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد