سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی
سخن کوروش  نادرخانی

سخن کوروش نادرخانی

زمزمه های ادبی کوروش نادزخانی

حرف حق ، جواب نداره


3dd3xubbgkfw3chztai6.jpg

هر کار میکنم نمیشه. آخه مگه میذارند! هی میگم زبان در کام کنم، نمیذارندکه .

اگر هم هیچی نگی . میگند .چه احمق هایی بودند.

البته بی راه هم نمی گویند.

آخه ..

گفتم:چی شده . باز جوش آوردی؟بگو . خودت رو سبک کن. آمپر می چسبونی ها!

گفت : آمپر چسبوندم .

گفتم:نکنه قبض هات رو نتونستی پرداخت کنی؟ یا پلیس جریمه ات کرده؟

یا اینکه با خانمت بحثت شده؟

گفت :مگه تو باغ نیستی؟. آخه این چه وضعشه ؟اینهمه سال اومدند طرح اجرا کردند

گفتند و گرفتند . آخرش چی شد؟

باز سال بعد ،روز از نو روزی از نو. آخه مگه چند بار آدم یک اشتباه رو تکرار میکنه؟ بس نیست؟

گفتم: بابا آرامتر. پیاده شو با هم بریم.انگار همین امروز اومده اینجا! مرد حسابی سی ساله داری زندگی می کنی هنوز برات عادی نشده ؟

گفت عادی ؟ مگه ادم چند بار بدنیا میاد؟عمرمون رفت !اینا کار یاد نگرفتند.

گفتم :  خوب نگفتی کدوم طرح؟خبر تازه ای شده ؟

گفت : ایکاش تازه بود. درد منم همینه که تازه نیست.تکرار  اشتباهه سالها قبله

گفتم: خوب

گفت: طرح جمع آوری دیش های ماهواره. طرح مبارزه با بدحجابی

وقتی که داد میزنی بابا این تلویزیونتون رو درست کنید . دست از این سریالهای آبکی تحلیل ها و کارشناس های رنگ و وارنگ.....

چرا مردم رو احمق فرض می کنند

گفتم :کوتاه بیا بابا. حق داری.

ولی باید صبور باشی .تا ببینی خدا آخر و عاقبتمون  رو چی رقم زده.

.......

 

دیگه چی داشتم بگم . جز سکوت . از قدیم هم گفته اند: حرف حق جواب نداره!!!

 

 

 

نظرات 56 + ارسال نظر
نسیم شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 ب.ظ http://purebreath.blogfa.com

درود استاد جانم

احوال شما؟؟خوبین ؟؟ خوش میگذره؟ کامپیوترتون؟اینترنت؟؟ درست شدن بالاخره؟؟

من جاتون بودم به اونی که جوش آورده میگفتم..باید خوشحال باشی که...چون هر چیو سخت میگیرن مردم بدتر میکنن...

بذار ببرن...بذار زور بگن...بذار هر کاری میخوان بکنن...زورشون به ما نمی رسه که

دلم براتون تنگ شده بود...ببخشید که نبودم و نیستم مشغول تعویض کارم بودم و هستم هنوز مجبورم دوجا کار کنم تا کار اولم رو تحویل بدم بعد سرم خلوت میشه...

مهم اینه که من همیشه دوستتون دارم حتی اگه یادتون نباشم...اما من همیشه یادتونم هستم چون آدرس ایمیلتون جدای از همه است و من حتما باید شما تو یادم باشین تا اسمتونو به همه اضافه کنم و بهتون ثابت شده که همیشه یادتون بودم...

سلام بر نسیم نوازنده ی مهر
که خوب میدانم
چقدر کم توانسته ام ادای دین کنم
بله
هرگاه سری به انجا میزنم
سرخ شرم محبت ها می شوم

امیدوارم که زودتر مسقر شده و ارامش زیبایت بدست اوری
دل به دل راه عزیز
نمیدانی با دیدن اسم زیبای نسیم
چه گوارا شمیمی چشمان مشتاقم را نوازش کرد

ممنون مهر همیشگیت

رها شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ب.ظ

سلام...

نرود میخ آهنین بر سنگ...

سلام رها جان

درسته عزیز

ببخش کهع دیر جواب دادم

فرخ شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:10 ب.ظ http://chakhan-2.blogsky.com

کوروش عزیز آروم باش و عصبی نشو ....
یادته یه روزی دیدن فیلم با ویدئوی بتامکس جرم بزرگی بود؟؟
این نیز بگذرد

داداش فزخ
کاملا درست میگی عزیز
واین نیز بگذرد
فقط خواستم بگویمشان
که زیاد هم احمق نیستیم

ممنون مهرت

آرمان شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ب.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

همون مردم احمق فرض کردند
حرف حق هم جواب دارد
البته جوابش کمی درد داره
گاهی زندان هم دارد
گاهی اعدام هم دارد
خلاصه حرف حق جواب دارد اما کمی درد دارد

مدتی با خودم کلنجار رفتم که این پست را بگذارم یا نه
اخر بهمین دلیل
که فقط گفته باشم
ما احمق نیستیم
تا روزی باشند که بگویند
سکوتشان نه ار سر رضایت بود


ممنونم آرمان جان

Reza یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 ق.ظ http://www.ariyaei-love.mihanblog.com

درود دوست من
اره درسته حرف حق جواب نداره

سلام رضا جان

ممنونم از همراهیت

نیلوفر یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ق.ظ http://ensan8707.blogfa.com

دروود

کورش جان !

با تیغ تیز سانسور ...برگلو ..... بایدم فیلم ها آبکی از آب در بیاد ...

اداره کشور با ...سرکوب ...... دستگیری ..... جریمه ....

....... جز غم و اندوه ...ثمری ندارد ..... تا کی ؟! بازی با شعور مردم ...!!!؟؟؟

گفتنی ها زیاد ...اما .....


درود بر تو نیلوفر عزیز

مشکل کل هم همین سانسوره
تو تمام این سالها
که باعث شده هر مسئولی هرچه به ذهنش میرسه فکر کنه درسته
و صدای معترض و مخالفی شنیده نشه
و داد همه در بیاد
در حکومتهای دموکراسی رسانه نه زبان دولت که چشم و گوش او
و زبان ملت هستند

ممنونم از همراهیت

رها یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:31 ق.ظ

سلام آقا کوروش

سلام رها جان
شبت خوش عزیز

شنگین کلک یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:07 ق.ظ http://shang.blogsky.com

درود بر کورش بزرگ
تابحال برای شما هم چنین حسی پیش اومده که فکر کنید
توی یک کشور اشغال شده زندگی میکنید ؟
بعضی ها سی ساله چنین حسی دارند ! و دیگه فکر نمیکنند چرا
اشتباهات تکرار میشه . چون باور کردند که قرارنیست چیزی درست
بشه بلکه قراره همه چیز خراب بشه و هرروز دریغ از دیروز .
خداوند افکار همه روان پریشان را بهبود بخشد انشاالله .

درود نازنین
یاد فیلم و سریال ارتش سری افتادم
ایرانیان را
فقط همین حس مشترک باقیمانده
امید که حس مشترک آزادی جایگزین شود
حس رهائی
و شادی

که دیر گاهی است رخت بر بسته

مهرداد یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:20 ق.ظ http://kahkashan51.blogsky.com

منم آن طوطی گویا که گویم آنچه میدانم
چه محبوس قفس باشم چه سلطان گلستان ها

سلام استاد عزیز چه باید کرد میگیم تا حداقل سبک بشیم،
صبور باش

از دو عالم دردت ای دلدار بس باشد مرا
کافر عشقم اگر غیر تو کس باشد مرا

با تو باشم وسعت دل بگذرد از عرش هم
بی تو باشم هر دو عالم یک قفس باشد مرا

من نمیدانم چسان جانم فداخواهد شدن
این قدر دانم نگاهی از تو بس باشد مرا

عمر خواهم پایدار و جان شیرین بیشمار
بر تو می افشانده باشم تا نفس باشد مرا

هر کسی دارد هوس چیزی نخواهم من جز آنکه
سرنهم در پای جانان این هوس باشد مرا

توتیای دیدهٔ گریان کنم تا بینمش
گر بخاک پای جانان دست رس باشد مرا

جهد کن تا کام من شیرین شود از شهد وصل
فیض تا کس دست بر سر چون مگس باشد مرا

سپاسگذارم مهرداد عزیز


پرنیان یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:00 ق.ظ http://fathebagh.blogsky.com

شانس آوردین توی این مملکت مرد بدنیا اومدین .
توی خیابون دیگه حتی جرات راه رفتن هم نداریم . به هر بهانه ای می خوان گیر بدن . توی ماشین هم پلیس رو می بینیم سعی می کنیم یا سریع رد بشیم یا مسیرمون رو عوض کنیم. باز به هر بهانه ای گیر می دن.
خسته امون کردند ...

ببخشید ... فراموش کردم سلام کنم.
بذارید به حساب خستگی ...

سلام پرنیان عزیزم
که این پست رو به نوعی شبیه به آن کار زیبای آن بزرگمردی که روسری سر کرد بدان
ایکاش ما بظاهر مردان در خیابان زمانی که جلوی بانوئی را می گیرند . جسور و با پرخاش به این تامین کننده گان امنیت می فهماندیم معنی ناموس پرستی را.
درکتان می کنم عزیزو با شماها گام های دلرنجه در کوچه های شهر بر میدارم
خسته نباشید که همیشه
سپر بلائید و انگیزه ی سرکوب

غریبه یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:27 ب.ظ http://feelingofburn.persianblog.ir

چندین ساله که هیچ کدوم از برنامه های رادیو و تلویزیون رو ندیدم . حال آدم به هم میخوره

وقتی که رسانه ای یک سویه و برای القاء افکار دولت به ملت
مثلا
اگر بخواهند طرحی راجا بیاندازند
در برنامه کودک گرفته تا سریال و اخبار و...
می شود سوهان روح
ووقتی همین طرح مذموم شود از امام زمان هم کمک می گیرند

حال چگونه رغبتی بماند برای مخاطب؟


ویس یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:31 ب.ظ

قاطعان طریق در کمین دره ها می نشستند و در تاریکی به کاروان ها حمله می بردند و خنزر پنزری را می ربودند و کاروان همچنان به راهش تا مقصد ادامه می داد.

اما حدیث من و تو و ما چیز دیگری است:

دزدان در لباس های مرسوم ،پشت تریبون های خودشان ،در حالیکه تمام روزنه های خبر هم در دستشان است با لبخند ،در فریب سرایی دیگر ،زمان ما را ربودند.لحظه های ما را،فرهنگ کلامی ما را،فرهنگ اخلاقی ما،لغت نامه ها باید دوباره نویسی شود چرا که هر که شیاد تر،نامش زرنگ است.کتاب سوزی شده است.دارند حافظ و مولانا را از کتاب ها حذف می کنند.ما با سلیس ترین زبان ،آموختیم چگونه خیانت کنیم.و هرگاه می رود که صدایی بلند شود،زنان که حکم گوسفند دارند و در عزا و عروسی کشته می شوند،موضوع تکراری حجاب به میان می آید آه که چه بیزارم ازین قاعده بازی...

که این پست رو به نوعی شبیه به آن کار زیبای آن بزرگمردی که روسری سر کرد بدان
ایکاش ما بظاهر مردان در خیابان زمانی که جلوی بانوئی را می گیرند . جسور و با پرخاش به این تامین کننده گان امنیت می فهماندیم معنی ناموس پرستی را.
درکتان می کنم عزیزو با شماها گام های دلرنجه در کوچه های شهر بر میدارم
خسته نباشید که همیشه
سپر بلائید و انگیزه ی سرکوب
متن بالا را در وپاسخ پرنیان عزیز نوشتم
مرگ هدا و.. را برای پوششی اینگونه ابزار لازم است
متن زیبای پر دردت باعث شد تا یکبار دیگر همچون ان راد مرد روسری سر کنم
ویس عزیز استوار باش که پیش بیش خواستند و نتوانستند.واین فرهنگ غنی . ققنوس وار از اتش برخواست

راحله یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:55 ب.ظ http://golbarg-paeze.blogfa.com

سلام بابا کوروش.
میگن از دل برود هر آنکه از دیده برفت!!!!!!!!!!!!!
من نمیتونم بیام نت شما باید منو فراموش کنید
هیچ کی منو دوست ندارهههههههههههههههههه

سلام دختر بی وفای من
حالا دست پیش گرفتی پس نیفتی

این جای تبریک روز باباست
حالا جوراب نخریدی
لااقل تبریک خشک و خالی می کفتی


امیدوارم مامانت هرچه زدتر خوب بشه
و تو به جای آشپزخونه تو نت باشی

همیشه بیادتم

ممون

๑۩۞۩๑زیــــــبا๑۩۞۩๑ یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:29 ب.ظ http://zibaaa.blogsky.com/

داداش کوروش عزیز دلتون بسی پر بودش

در کنار همه حرفهای بر حق زده شده شما بایداون قسمت از حرفهای شما که به طرح حجاب بودش رو من مخالفت کنم من ادم راحتی هستم یعنی امروز قتی بادوستم یرون میرفتیم مجبور شدم مانتومو عوض کنم میدونی به نظر من یه جوررایی در این رابطه با وجود اینکه یکی مث من که گفتم راحت و اغلب به روزم و امکان داره برام سخت باشه از این طرح خوشم اومد اخه شورشو دراورده بودن بعضی از خود بیخود شده ها

ممنون بابت حرفهای تلخ اما به جا و باز دلنشینتون مث همیشه

زیبا جان درود بر تو عزیز
اینکه طرحی و قانونی در یک جامعه نظرات مخالف موافق دارد
قابل قبول و فهم است
ونشانه ی یک جامعه ی زنده است
ولی وقتیکه این هدف .مبدل شود به ابزار
برای حذف حقوق انسانی
اینان چرا اینهمه گدا را جمع نکرده و سرو سامانی نمیدهند؟
اینان چرا بعد از اینهمه سال ریشه اعتیاد را برنکندند؟
اینان چرا فکری برای مشکلات ازدواج . جهزیه . بیکاری. مسکن و....
نمی کنند.
بقول رئیس جمهور آیا مشکل ما بیرون بودن چند رشته موی دختران جامعه ماست؟
و هزاران سوال بی جواب

منهم سژاس مهرت هستم

ممنون که توجه می کنی عزیز

نازنین یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:09 ب.ظ

سلااااااااااااااااام و دروووووووووووووووود استاد
ببخشید و شرمنده که کم میام این روزا
خودمم نمیدونم چرا اینجوری شده

دلم برای نوشته هاتون تنگ شده بود

میگم ولی واقعا حرف حساب جواب نداره
این طرح جمع کردن ماهواره و ... توی تهران اجرا شده
معلوم نیست کی بیان سراغ ما؟

سلام نازنین جان

ممنونم مهربان
منهم دلتنگت شدم
و این مدت که مشکل پیش امده بود . خیلی از عزیزانم کم توانستم دیدار کنم.
که امیدوارم فرصتی بیشتر بیابم تا به تک تک شما عزیزان سر زده و مطالب زیبایتان
بهره ببرم

شاد باشی و برقرار

نازنین یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:10 ب.ظ http://rainy1989.blogsky.com

راستی استاد منم اومدم بلاگ اسکای

الانم با آدرس جدیدم اومدم
احتمالا از این به بعد اونجا مینویسم

به به مبارکه
الان این آرمان اگر باخبر بشه چه کیفی میکنه
مانده گار شدی بگو تا آدرست رو اصلاح کنم عزیز

maryam یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:19 ب.ظ http://ashke-baran.blogfa.com

سلام
ممنون که قابل دونستید

درود بر تو مریم عزیز
من هم ممنون حضور شوق انگیز شما عزیزان هستم

سیما یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:41 ب.ظ http://eshgheroyayee.blogfa.com/

سیما یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:46 ب.ظ http://eshgheroyayee.blogfa.com/

چه امید بندم در این زندگانی
که در نا امیدی سر آمد جوانی
.

سر آمد جوانی و ما را نیامد
پیام وفایی از این زندگانی
.

بنالم ز محنت همه روز تا شام
بگریم ز حسرت همه شام تا روز
.

تو گیی سپندم بر این آتش طور
بسوزم از این آتش آرزوسوز
.

بود کاندرین جمع نا آشنایان
پیامی رساند مرا آشنایی ؟
.

شنیدم سخن ها ز مهر و وفا ، لیک
ندیدم نشانی ز مهر و وفایی
.

چو کس با زبان دلم آشنا نیست
چه بهتر که از شکوه خاموش باشم
.

چو یاری مرا نیست همدرد ، بهتر
کا از یاد یاران فراموش باشم
.

ندانم در آن چشم عابد فریبش
کمین کرده آن دشمن سیه کیست ؟
.

ندانم که آن گرم و گیرا نگاهش
چنین دل شکاف و جگر سوز از چیست ؟
.

ندانم در آن زلفکان پریشان
دل بی قرار که آرام گیرد ؟
.

ندانم که از بخت بد ، آخر کار
لبان که از آن لبان کام گیرد ؟

پرستار
اخوان ثالث


شب از شبهای پاییزی ست
از آن همدرد و با من مهربان شبهای شک آور
ملول و سخته دل گریان و طولانی
شبی که در گمانم من که ایا بر شبم گرید ، چنین همدرد
و یا بر بامدادم گرید ، از من نیز پنهانی
من این می گویم و دنباله دارد شب
خموش و مهربان با من
به کردار پرستاری سیه پوش پیشاپیش ، دل برکنده از بیمار
نشسته در کنارم ، اشک بارد شب
من اینها گویم و دنباله دارد شب

سیما یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:50 ب.ظ http://eshgheroyayee.blogfa.com/

من چیستم ؟
افسانه ای خموش در‌ آغوش صد فریب
گرد فریب خورده ای از عشوه نسیم
خشمی که خفته در پس هر درد خنده ای
رازی نهفته در دل شب های جنگلی
.
من چیستم ؟
فریادهای خشم به زنجیر بسته ای …
بهت نگاه خاطره آمیز یک جنون
زهری چکیده از بن دندان صد امید
دشنام پست قحبه ی بدکار روزگار
.
من چیستم ؟
بر جا ز کاروان سبک بار آرزو
خاکستری به راه
گم کرده مرغ دربه دری راه آشیان
اندر شب سیاه
.
من چیستم ؟
یک لکه ای زننگ به دامان زندگی
و زننگ زندگانی آلوده دامنی
یک ضحبه ی شکسته به حلقوم بی کسی
راز نگفته ای و سرود نخوانده ای
.
من چیستم ؟


.
من چیستم ؟
لبخند پر ملامت پاییزی غروب
در جستجوی شب
یک شبنم فتاده به چنگ شب حیات
گمنام و بی نشان
در آرزوی سرزدن آفتاب مرگ

دو تا کفتر
نشسته اند روی شاخه ی سدر کهنسالی
که روییده غریب از همگنان در ردامن کوه قوی پیکر
3
دو دلجو مهربان با هم
دو غمگین قصه گوی غصه های هر دوان با هم
خوشا دیگر خوشا عهد دو جان همزبان با هم
دو تنها رهگذر کفتر
نوازشهای این آن را تسلی بخش
تسلیهای آن این نوازشگر
خطاب ار هست : خواهر جان
جوابش : جان خواهر جان
بگو با مهربان خویش درد و داستان خویش
نگفتی ، جان خواهر ! اینکه خوابیده ست اینجا کیست
ستان خفته ست و با دستان فروپوشانده چشمان را
تو پنداری نمی خواهد ببیند روی ما را نیز کورا دوست می داریم
نگفتی کیست ، باری سرگذشتش چیست
پریشانی غریب و خسته ، ره گم کرده را ماند
شبانی گله اش را گرگها خورده
و گرنه تاجری کالاش را دریا فروبرده
و شاید عاشقی سرگشته ی کوه و بیابانها
سپرده با خیالی دل
نه ش از آسودگی آرامشی حاصل
نه اش از پیمودن دریا و کوه و دشت و دامانها
اگر گم کرده راهی بی سرانجامست
مرا به ش پند و پیغام است
در این آفاق من گردیده ام بسیار
نماندستم نپیموده به دستی هیچ سویی را
نمایم تا کدامین راه گیرد پیش
ازینسو ، سوی خفتنگاه مهر و ماه ، راهی نیست
بیابانهای بی فریاد و کهساران خار و خشک و بی رحم ست
وز آنسو ، سوی رستنگاه ماه و مهر هم ، کس را پناهی نیست
یکی دریای هول هایل است و خشم توفانها
سدیگر سوی تفته دوزخی پرتاب
و ان دیگر بسی زمهریر است و زمستانها
رهایی را اگر راهی ست
جز از راهی که روید زان گلی ، خاری ، گیاهی نیست
نه ، خواهر جان ! چه جای شوخی و شنگی ست ؟
غریبی، بی نصیبی ، مانده در راهی
پناه آورده سوی سایه ی سدری
ببنیش ، پای تا سر درد و دلتنگی ست
نشانیها که در او هست
نشانیها که می بینم در او بهرام را ماند
همان بهرام ورجاوند
که پیش از روز رستاخیز خواهد خاست
هزاران کار خواهد کرد نام آور
هزاران طرفه خواهد زاد ازو بشکوه
پس از او گیو بن گودرز
و با وی توس بن نوذر
و گرشاسپ دلیر شیر گندآور
و آن دیگر
........اخوان

پرنیان یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:40 ب.ظ http://fathebagh.blogsky.com

همان بهتر که درگیر نکنید خودتون رو با کسی با این مسائل. چون اون طرف هیچ منطقی وجود نداره . باید سکوت کرد.

خیلی خیلی ممنون کوروش عزیز

ممنونم خواهر مهربانم
بله
من ِ مارگزیده را هراز گاه اشارتی باید
باشد
که ببینیم که کی اون ور هم با این ور یکی شود

ممنون از محبتت

افشین یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ب.ظ http://baraneeshgh409.blogfa.com/

دردا... در این دیار شکایت کدام درنده به درنده ی دیگری باید؟؟؟

گو نام ما زیاد به عمدا چه می برید
خود آید آنکه یاد نیاری ز نام ما
ترسم که صرفه ای نبرد روز بازخواست
نان حلال شیخ به آب حرام ما...
حافظ

نه زورقی و نه سیلی ، نه سایه ی ابری
تهی ست اینه مرداب انزوای مرا
خوش آنکه سر رسدم روز و سردمهر سپهر
شبی دو گرم به شیون کند سرای مرا


اخوان ثالث

کنگان طنز یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:43 ب.ظ http://kangantanz.blogfa.com

سلام.حرف حق ....

ر ف ی ق یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:42 ب.ظ http://www.khoneyekhiyali.blogsky.com

سلام استاد بزرگ زندگی ام کوتاه ترین کامنتم را تقدیمت می کنم باشد که پاسخ در آن نهفته باشد (( درین چنبر گشایش چون نماییم چو نگشادش کسی ما چون توانیم ))

کم گوئی و گزیده گوئی را برگزیدی
که بسیار توفیق داشتی

سپاسگذار مهرت عزیز

ندا یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 ب.ظ

حرف حق جواب نداره

به به
حضور زیبای ندای مهربان را احساس میکنم
ممنونم ندا جان
از همراهی همیشه گیت

کوروش یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:24 ب.ظ http://korosh7042.blogsky.com/

آی دنیا دنیا
مگر از تو چه خواستم؟
جز دو صندلی کوچک چوبی
نه در کنار دریا
که در کنار برکه ای
تا هر از گاهی
برای رفع
نان خشکم را در آن زنم
اما
اما
صندلی دیگر
لبخندی باشد
که دنیا دنیا ارزش داشته باشد
آی دنیا آی دنیا
چه اندازه
می توانی بیرحم و ناخن خشک باشی؟

نازنین یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ب.ظ http://nazaninfagir.blogfa.com

سلام

خوبی

ت روخدا اگه میخوای به یه ادمه فقیر کمک کنی یه شارژه 2هزار تومنی ایرانسل

اگر هم در توانت هست بیشتر بگیر واسه این ادرس بفرست

nazaninfagir.blogfa.com

بخدا دعات میکنم

ایشالا که خدا تمام ارزوهاتو براورده کنه ایشالا تمام مشکلاتت حل بشه

تو روخدا بخدا نیاز دارم خودم یه ریال هم ندارم برم بخرم

تو کمکم کن بخدا دروغ نمیگم احتیاج دارم

خواهش میکنم

منتظرم بیا تو وبلاگمو واسم بفرست


بذار دله منم شاد بشه

فتح باب دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:38 ق.ظ

سلام داداش کوروش عزیز. به دوستتون بگین شما دیگه باید کتک خورتون ملس شده باشه که؟ پس چرا باز جوش میاری و آمپر می چسبونی. این حرفها که تازگی نداشته نداره و نخواهد داشت. مرد باید که هراسان نشود

درود بر تو سالار
شیرین کلک با مرام
درسته حتما بهش سلام و پیامت را خواهم رساند برادر گلم
شاید آرام شد

فتح باب دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:44 ق.ظ

از رعد و برق های الکی هرگز ترس به دل راه نده.این مسائل دیگه کهنه شده. اینها هروقت می خواهند کاری بکنند حواس مردم را به جای دیگه جلب می کنند.پس هروقت از این حرفهای تکراری شنیدیم فوری حواسمان را شش دانگ جمع کنیم ببینیم اتفاق اصلی چیه که قراره مخفیانه رخ بده که ما می خواهند حواسمون را به جای دیگه جلب کنند؟

خوشم میاد که عزیزان
متوجه بوده و دیگه به این بازیها عادت کرده اند
ولی طرف هنوز بر طبل تکرار می نوازد
بابا یک کم نو آوری
نمیتونی
پیاده شو با ملت باش
ولله ملت با گذشت و صبور

شاهزاده دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:28 ق.ظ http://www.takotanha77.blogfa.com

سلام
ببخشید اگه دیر کردم و نبودم
تا بوده همبن بوده
فکر کنم تا هست هم همین خواهد بود.......
ناپلئون میگه عادت کنیم که عادت نکیم
اخه اگه عادت کنیم شاید خر بشیم.....

من دو تا پست جدید زدم خوشحال میشم سر بزنی.

سلام شاهزاده بارانی عزیز
با قسمت دوم موافق نیستم
هر از گاهی به واسطه ی سیل رودخانه کثیف می شود

ولی این رود پاک است و سالم و همیشه رونده

๑۩۞۩๑زیــــــبا๑۩۞۩๑ دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ق.ظ http://zibaaa.blogsky.com/

سلام داداش کوروش

ببین داداش کوروش من میدونم مشکلات جامعه سر به فلک میکشه در این مورد چون تهارن زندگی میکنم و انواع زنهای............. متاسفانه خیلی شده باور کنید خانواده ی ما که یه خانواده راحتیم و تقریبا حجابو محدودیت میدونیم نه مصونیت باز به این طرح راضی هستیم وهر چیزی حدی داره و متاسفانه از حد گذشته بود کار بسیاری از خانومهای نه تنها تهرانی بلکه متاسفانه ایرانی

خواهش میکنم ممنون از مطالب خوبتون

زیبا جان بحث سلامت یک جامعه به داشتن یک تکه پارچه بر سر
عقب و جلو نیست
مهم
مصونیت داشتن است
مصونیت و امنیت ایجاد کردن در یک جامعه است
چطور اینان چند سال است که طرح میگذارند به دکمه چسبیده به پوتین و پس و پیش روسری و...
گیر داده اند و اینهمه در نهان و اشکار فاجعه داریم؟
اخبار را که می شنوی؟ در سبزوار به زنی در مزرعه تعرض میشه در جایی دیگه به یک منزل که مامن امنیت باید باشه و....
من نمیگویم خطای چند نفر . همه جا هست. ولی نگاه مسئولین باید ویرایش بشه
باید فرهنگ سازی بشه
مگه در دنیا مدارس و دانشگاه ها مختاط نیست؟
در اینجا که دیوار کشیدن . تو خیابانها مامور وول میزند
آیا مشکل حل شد؟
وقتی از دختر برای پسر و بالعکس و رابطه انسانی انها
تابو درست بشه .و در عیان مانع رابطه ی صحیح و سالم شویم
به خلوت میروند و ان کار دیگر نیکنند

راستی عزیز
سلام به روی ماهت

سکوت دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ب.ظ http://mahin74.blogfa.com

خدیجه از درد به خود می پیچید که چند تا زن وارد اتاق شدند.
آپم

عسل دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:30 ب.ظ

سلام خوبی اتفاقا منم درباره همین موضوع اپم

سلام عسل نازنین

خوبی مهربان
خوشحالم که می بینمت

سکوت دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:34 ب.ظ http://mahin74.blogfa.com

ممنونم از حضوتون....

خواهش میکنم سکوت عزیز

ستوده دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:25 ب.ظ

سلام استاد عزیز.
خیلی جالب وزیبا نوشته بودید .
کسی که دیگران را احمق فرض کند خود احمق ترین افراد است .
کافر همه را به کیش خود پندارد .
موفق باشید استاد حرف دل را باید زد تا این احمق ها بدانند که مردم نادان نیستند وبیدارند

سلام ستوده جان
ممنونم از همراهیت که همیشه فرهیختگانی چون تو
امید راه می شود و دلیل گفتن و ماندن

عسل دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:40 ب.ظ

زندگی مثل دوچرخه سواری است برای حفظ تعادل باید حرکت کرد

خاطره هم ریشه ی خطر است. چه خطرناک است وقتی که دل با خاطره می خواهد سر کند


آرمان. دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:40 ب.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

استاد! غصه نخورید به لطف جفنگ بازیه مسئول
تمام مدالهای ته جدول جهانی را درو کردیم
من هر وقت به یک آکواریوم نگا میکنم حظی که می برم از شبکه ملی نمی برم
طرح نیست اینا.
دستش بخوره تو سرشان و اون شکم گنده ی طرح شان

آرمان عزیز
همیشه فحش و ناسزا نیست که کسی را
به پرخاش و مرز جنون میرساند

گاه سکوت آنقدر اثرگذار می شود که هیچ سلاحی به ان انزاه بر قلب
کشنده نیست

ولی گاهی فقط باید گفت
تا سکوتت حمل بر تائید و رضایت و نافهمی نشود

ممنونم از مهرانیت

عسل دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:50 ب.ظ

اگر راز فقط از آنِ خودمان باشد، ارزشی ندارد. برای اینکه یک راز، راز بماند، باید آن را به کسی گفت.

مرا ازقفست رها کردی!آنوقت می گوئی چرا می پری؟پرنده مگر جز پریدن چه میداند؟

عسل دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:06 ب.ظ

در جهان قصه کوتاهی دیوار مخور******حسرت کاخ رفیقو زر بسیار مخور

گردش چرخ نگردد به مراددل کس***** غم بی مهری مردم بی عار مخور




مرا ازقفست رها کردی!آنوقت می گوئی چرا می پری؟پرنده مگر جز پریدن چه میداند؟

آرمان. دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:07 ب.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

تا به آنها ما سواری داده ایم
در حقیقت خود به خواری داده ایم
چوب خود تر کرده ایم بر گرده مان
گرگ را خود راه دادیم تا خورده مان
دل به معشوقی سپردیم مستِ مست
هیچ پرسیدیم که او آخر که هست؟
جهل ما امروز بر ما می زند
چون ننالیم باز فردا می زند
بشکنیم این روزه را شوال شد
این شکم آهک نشد اسهال شد

اگر چه عاقلان همه راهی چین شده اند
برای رسیدن زر سوار اسب دین شده اند

شرافت نداشته ی خود را به فاکنوری دادند
اسیر و برده ی مال وعامل تمکین شده اند

ولی اکنون آرمان ما هنوز به یاد یاراست
ز عشق تیشه راهی شهر شیرین شده اند


عسل دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:10 ب.ظ

سلام راستی هوای شهرتون چطوره اینجا که خیلیی گرمه

سلام عسل جان
اینجا کمی گرم و شرجی است
ولی قابل تحمل و خیلی متفاوت با انجاست

سیما دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:15 ب.ظ

سلام

از تمام دریچه های باز خسته ام

بسته ام بگذارید

سلام مهربان
لطف کردی
که خبرم میکنی

علی دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:56 ب.ظ http://haghighat-krh.blogfa.com

سلام آقا کورش
ممنون که سر زدی تصاویر شما خیلی عالین شعرهاتون هم خوبن آدم لذت می بره

سلام علی جان
لطف داری عزیز
ممنون مهرت

sambad دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:52 ب.ظ http://www.sambad999.blogfa.com

فقط اومدم بگم ما چاکرتیم استاد

سلام سمباد عزیزم
تو همیشه لطف داری
بزرگواری عزیز
که یاد را زنده نگه میداری
امیدوارم هرچه زودتر
بیشتر ببینیمت

رویا دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:00 ب.ظ http://asal9090.blogfa.com

سلام دوست خوبم
آپم ! نمیای؟

سلام رویا جان

ممنونم از خبرت
حتما

نازنین دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:53 ب.ظ http://rainy1989.blogsky.com

سلامی دوباره به استاد مهرم
فکر میکنم دیگه همیشه توی وب جدیدم بنویسم
ممنونم از لطفتون استاد
انشاا... که همیشه شاد و سلامت باشید

ممنونم عزیز

ویرایشش کردم

آرمان. سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:16 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

شما استاد و ما شاربع ِ مکتب
به شاگردی رسیم شاید به صد تب
شما بالانشین ِ درس و دانش
بباید ما کنیم صد سال کرنش
مگر نور ِ شما در ما بگیرد
جهالت عاقبت در ما بمیرد

منم گوشه نشین دیر دلها
همان جارو کش ِ مجنون لیلا

که خاک آستان جان بروبم
که گردد نور جانانم هویدا


وگرنه خوب میدانم که کی شد
یکی چشمه کجا گردید دریا؟


سینا سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:10 ق.ظ http://omide-ma.blogsky.com

سلام
تو کارای فرهنگی هیچ کدوم از طرح هاشون جواب نداده تازه ادعای فرهنگی بودن انقلاب رو هم دارن.هنوز بعد از این همه سال گشت ارشاد می فرستن بگن مانتوی کی کوتاهه و موهای کی بلند البته هر دوره ای فقط اسمش رو تغییر میدن.
بحث ماهواره هم که جای خودش رو داره اینجا خیلی از دیش ها جمع شد با جریمه های سنگین

سلام سینا جان
گویا هدفشان پول است از این اقدام ضعف فرهنگی
باعث شرمساری است که اینقدر ما ملت را که روزی عزتشان در جهان از ما بود
حالا انقدر صغیر شده ایم که اینان باید برایمان
بد و خوب کنند

شکلات تلخ سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ق.ظ

درود بر کوروش عزیز...
واقعا، حرف حق جواب نداره ...
پیرمرد ...

هزاران درود
گویا الزایمر من پیرمرد به تو سرایت کرده
که ادرس نگذاشتی

یا که ترسی مقابل به مثل کنم
بیام در خونه تون داد بزنم
پیر زن و در رم

شوخی کردم عزیز دل
ممنون حضور صمیمانه ات

محسن نژاد سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:42 ب.ظ

سلام بر کوروش عزیز
صبور باشیم ببینیم خدا آخر عاقبتمون را چی رقم زده

کوروش عزیز ما هر چه بخواهیم خدا همان را رقم می زند. سکوت و صبر از سوی مردم ادامه سلطه و دیکتاتوری است.

با نام امر به معروف و نهی از منکر تا می توانند در زندگی دیگران سرک می کشند و دخالت می کنند وسلب آسایش و آزادی.

سلام بر بانوی فرهیخته
کاملا با نوشتارت رای موافق دارم.
نمیدانم
امیدوارم حمل برجسارت و کنکاوی نباشد
گاه احساس میکنم با بعضی از عزیزان همراه
تله پاتی دارم و این نشان از همان همراهی و هم رایی است
راستی اگرچه لازم است که در مسائلی دخالت نکنم
ولی به وبلاگت امدم تمام نظراتت مسدود بود؟
و این را عارض شدم تا حمل بر بی مهری و کوتاهی نشود

شادیت را آرزومندم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد